Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Må dra i familie greier 2 helger på rad nå med familien på min samboers side. Mange av de er veldig hyggelige, MEN... Jeg bare takler ikke broren hans, kona og barna!!! Eldste jenta er snart tenåring. Hun er frekk, sur, masete og ekstremt uhøflig. Gutten på 9 år griner av ALT. Han tåler ingen ting!! Han klarer heller ikke leke alene eller sammen med mitt barn uten at det er noen voksne å leker sammen med dem. Minste på 1 år har ikke lært seg å sitte selv engang. Han er GØRR kjedelig. Foreldrene velger å ikke jobbe og heller gå på bibelskoler.... De klager konstant over hvor synd det er på dem, og spør om å låne penger av familiemedlemmer hele tiden. Besteforeldrene til barna kjøper alt av klær og sånn til dem fordi foreldrene ikke har råd. I tillegg tror jeg ikke det finnes EN ting vi er enige om i samtaler. Blir til at jeg sitter å hører på å nikker på hodet av og til fordi det de sier ofte bare er såååå dumt!! Off.... mye klaging her nå, men trengte å få det ut Hvis noen andre også har noen håpløse i familien så del gjerne! Eller kom med tips til hvordan jeg kan takle de bedre..... Anonymous poster hash: 3027b...954
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 Må dra i familie greier 2 helger på rad nå med familien på min samboers side. Mange av de er veldig hyggelige, MEN... Jeg bare takler ikke broren hans, kona og barna!!! Eldste jenta er snart tenåring. Hun er frekk, sur, masete og ekstremt uhøflig. Gutten på 9 år griner av ALT. Han tåler ingen ting!! Han klarer heller ikke leke alene eller sammen med mitt barn uten at det er noen voksne å leker sammen med dem. Minste på 1 år har ikke lært seg å sitte selv engang. Han er GØRR kjedelig. Foreldrene velger å ikke jobbe og heller gå på bibelskoler.... De klager konstant over hvor synd det er på dem, og spør om å låne penger av familiemedlemmer hele tiden. Besteforeldrene til barna kjøper alt av klær og sånn til dem fordi foreldrene ikke har råd. I tillegg tror jeg ikke det finnes EN ting vi er enige om i samtaler. Blir til at jeg sitter å hører på å nikker på hodet av og til fordi det de sier ofte bare er såååå dumt!! Off.... mye klaging her nå, men trengte å få det ut Hvis noen andre også har noen håpløse i familien så del gjerne! Eller kom med tips til hvordan jeg kan takle de bedre..... Anonymous poster hash: 3027b...954 Hadde det sånn med eks svigerfamilien min.. Ble til at jeg bare jattet med de for husfredens skyld.. Men det hadde en pris, det gikk utover mitt gode humør Anonymous poster hash: e73d4...6a5
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Hehehe :-) dette hørtes så kjipt ut at det nesten ble litt morsomt ! Kan ikke være enkelt å forholde seg til sånne mennesker! Du får nesten bite tenna sammen, og prøve å tenke på at det er bare for noen timer , av ett helt år! Kanskje du kan ha med noe som holder deg litt opptatt? Så tiden går fortere? Lykke til!! Anonymous poster hash: f9abc...70d
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Huff glad det ikke er min svigerfamilie. Jeg synes det er toppers å være sammen med samboers bror, kona og deres to barn. Men de er oppegående og har ingen rare nykker. Anonymous poster hash: 44ed2...a15
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg har faktisk PRØVD også. For et par år siden hadde vi en periode hvor vi tok med de to eldste på hytteturer, fornøyelsesparker osv for å se om vi (jeg) kunne få et bedre forhold til dem. Turene var et helvete fra ende til annen med grinete, frekke barn. Og de spurte aldri om å "låne" vårt barn. Det har de fortsatt aldri gjort den dag i dag.... Han er 7 år nå. Det totale resultatet av dette "fremstøtet" var at de begynte å KREVE at vi tok med oss barna dems steder. De dyttet dem på oss, eksempelvis når vi skulle på tusenfryd, men de sendte ikke med en krone til inngang, mat osv. HI Anonymous poster hash: 3027b...954
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Det jeg reagerte mest på er at du kaller en ettåring for gørr kjedelig?!? Anonymous poster hash: 35e09...615
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Det jeg reagerte mest på er at du kaller en ettåring for gørr kjedelig?!? Anonymous poster hash: 35e09...615 Hva skal jeg si da?? Han ligger bare i en vippestol, kommuniserer ikke og kan ikke sitte selv enda engang. Jeg synes selvfølgelig veldig synd på han som ikke har foreldre som har lært han mer, men ja, han er faktisk gørr kjedelig. Han gir ingen respons på noen ting. Anonymous poster hash: 3027b...954
Bustetroll Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Det jeg reagerte mest på er at du kaller en ettåring for gørr kjedelig?!? Anonymous poster hash: 35e09...615 Hva skal jeg si da?? Han ligger bare i en vippestol, kommuniserer ikke og kan ikke sitte selv enda engang. Jeg synes selvfølgelig veldig synd på han som ikke har foreldre som har lært han mer, men ja, han er faktisk gørr kjedelig. Han gir ingen respons på noen ting. Anonymous poster hash: 3027b...954 Da tror jeg faktisk du burde henvise foreldrene til en doktor? For det er lite normalt
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Det jeg reagerte mest på er at du kaller en ettåring for gørr kjedelig?!? Anonymous poster hash: 35e09...615 Hva skal jeg si da?? Han ligger bare i en vippestol, kommuniserer ikke og kan ikke sitte selv enda engang. Jeg synes selvfølgelig veldig synd på han som ikke har foreldre som har lært han mer, men ja, han er faktisk gørr kjedelig. Han gir ingen respons på noen ting. Anonymous poster hash: 3027b...954 Da tror jeg faktisk du burde henvise foreldrene til en doktor? For det er lite normalt Prøvd å si det til dem mange ganger, at de kanskje skulle sjekket det, men det vil de ikke. De mener barn skal lære ting i eget tempo og at han er helt normal - bare ikke helt klar for å sitte selv siden han ikke prøver det selv...... tro meg, har forsøkt mange vinkler, men det går ikke..... De har også vært i kontakt med barnevernet før pga de to eldste (spesielle grunner). Anonymous poster hash: 3027b...954
Bustetroll Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 Det jeg reagerte mest på er at du kaller en ettåring for gørr kjedelig?!? Anonymous poster hash: 35e09...615 Hva skal jeg si da?? Han ligger bare i en vippestol, kommuniserer ikke og kan ikke sitte selv enda engang. Jeg synes selvfølgelig veldig synd på han som ikke har foreldre som har lært han mer, men ja, han er faktisk gørr kjedelig. Han gir ingen respons på noen ting. Anonymous poster hash: 3027b...954 Da tror jeg faktisk du burde henvise foreldrene til en doktor? For det er lite normalt Prøvd å si det til dem mange ganger, at de kanskje skulle sjekket det, men det vil de ikke. De mener barn skal lære ting i eget tempo og at han er helt normal - bare ikke helt klar for å sitte selv siden han ikke prøver det selv...... tro meg, har forsøkt mange vinkler, men det går ikke..... De har også vært i kontakt med barnevernet før pga de to eldste (spesielle grunner). Anonymous poster hash: 3027b...954 Såpass.. Merkelig :S Har hørt om barn som er svake i ryggen som ikke sitter før de er 8-9 mnd, men 1 år er vel veldig sent til å bare "være sent ute" ? Og hvis han i tilegg ikke responderer på ting? Nei uff.. =(
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #11 Skrevet 23. oktober 2013 Det jeg reagerte mest på er at du kaller en ettåring for gørr kjedelig?!? Anonymous poster hash: 35e09...615 Hva skal jeg si da?? Han ligger bare i en vippestol, kommuniserer ikke og kan ikke sitte selv enda engang. Jeg synes selvfølgelig veldig synd på han som ikke har foreldre som har lært han mer, men ja, han er faktisk gørr kjedelig. Han gir ingen respons på noen ting. Anonymous poster hash: 3027b...954 Da tror jeg faktisk du burde henvise foreldrene til en doktor? For det er lite normalt Prøvd å si det til dem mange ganger, at de kanskje skulle sjekket det, men det vil de ikke. De mener barn skal lære ting i eget tempo og at han er helt normal - bare ikke helt klar for å sitte selv siden han ikke prøver det selv...... tro meg, har forsøkt mange vinkler, men det går ikke..... De har også vært i kontakt med barnevernet før pga de to eldste (spesielle grunner). Anonymous poster hash: 3027b...954 Da hadde jeg meldt anonymt til bv. Ha ligger mnd bak sin aldersgruppei utvikling og får ingen oppfølging. Det kan jo være mange grunner til forsinket utvikling...manglende omsorg, støtte og stimuli er noen. Dette høres ikke greit ut. Anonymous poster hash: ce26f...217
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #12 Skrevet 23. oktober 2013 Det jeg reagerte mest på er at du kaller en ettåring for gørr kjedelig?!? Anonymous poster hash: 35e09...615 Hva skal jeg si da?? Han ligger bare i en vippestol, kommuniserer ikke og kan ikke sitte selv enda engang. Jeg synes selvfølgelig veldig synd på han som ikke har foreldre som har lært han mer, men ja, han er faktisk gørr kjedelig. Han gir ingen respons på noen ting. Anonymous poster hash: 3027b...954 Da tror jeg faktisk du burde henvise foreldrene til en doktor? For det er lite normalt Prøvd å si det til dem mange ganger, at de kanskje skulle sjekket det, men det vil de ikke. De mener barn skal lære ting i eget tempo og at han er helt normal - bare ikke helt klar for å sitte selv siden han ikke prøver det selv...... tro meg, har forsøkt mange vinkler, men det går ikke..... De har også vært i kontakt med barnevernet før pga de to eldste (spesielle grunner). Anonymous poster hash: 3027b...954 Såpass.. Merkelig :S Har hørt om barn som er svake i ryggen som ikke sitter før de er 8-9 mnd, men 1 år er vel veldig sent til å bare "være sent ute" ? Og hvis han i tilegg ikke responderer på ting? Nei uff.. =( Helt enig. VELDIG sent ute. De mener som sagt at barn må lære slike ting selv. Og at Gud hjelper han hvis han trenger det.... *jeeeeeezzzzzzzz* Jeg har gitt opp for ganske lenge siden å snakke fornuft med dem for å si det sånn.... Anonymous poster hash: 3027b...954
Bustetroll Skrevet 23. oktober 2013 #13 Skrevet 23. oktober 2013 Det jeg reagerte mest på er at du kaller en ettåring for gørr kjedelig?!? Anonymous poster hash: 35e09...615 Hva skal jeg si da?? Han ligger bare i en vippestol, kommuniserer ikke og kan ikke sitte selv enda engang. Jeg synes selvfølgelig veldig synd på han som ikke har foreldre som har lært han mer, men ja, han er faktisk gørr kjedelig. Han gir ingen respons på noen ting. Anonymous poster hash: 3027b...954 Da tror jeg faktisk du burde henvise foreldrene til en doktor? For det er lite normalt Prøvd å si det til dem mange ganger, at de kanskje skulle sjekket det, men det vil de ikke. De mener barn skal lære ting i eget tempo og at han er helt normal - bare ikke helt klar for å sitte selv siden han ikke prøver det selv...... tro meg, har forsøkt mange vinkler, men det går ikke..... De har også vært i kontakt med barnevernet før pga de to eldste (spesielle grunner). Anonymous poster hash: 3027b...954 Såpass.. Merkelig :S Har hørt om barn som er svake i ryggen som ikke sitter før de er 8-9 mnd, men 1 år er vel veldig sent til å bare "være sent ute" ? Og hvis han i tilegg ikke responderer på ting? Nei uff.. =( Helt enig. VELDIG sent ute. De mener som sagt at barn må lære slike ting selv. Og at Gud hjelper han hvis han trenger det.... *jeeeeeezzzzzzzz* Jeg har gitt opp for ganske lenge siden å snakke fornuft med dem for å si det sånn.... Anonymous poster hash: 3027b...954 ja det skjønner jeg godt
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #14 Skrevet 23. oktober 2013 Det jeg reagerte mest på er at du kaller en ettåring for gørr kjedelig?!? Anonymous poster hash: 35e09...615 Hva skal jeg si da?? Han ligger bare i en vippestol, kommuniserer ikke og kan ikke sitte selv enda engang. Jeg synes selvfølgelig veldig synd på han som ikke har foreldre som har lært han mer, men ja, han er faktisk gørr kjedelig. Han gir ingen respons på noen ting. Anonymous poster hash: 3027b...954 Da tror jeg faktisk du burde henvise foreldrene til en doktor? For det er lite normalt Prøvd å si det til dem mange ganger, at de kanskje skulle sjekket det, men det vil de ikke. De mener barn skal lære ting i eget tempo og at han er helt normal - bare ikke helt klar for å sitte selv siden han ikke prøver det selv...... tro meg, har forsøkt mange vinkler, men det går ikke..... De har også vært i kontakt med barnevernet før pga de to eldste (spesielle grunner). Anonymous poster hash: 3027b...954 Det har jeg vanskelig for å tro, især fordi han har eldre søsken. Rart han ikke vil mer enn å sitte.. Mine to ettåringer går rundt og krabber opp på stoler og i sofaen. Og de har ikke blitt hjulpet, det er en naturlig utvikling. Anonymous poster hash: 584b3...efa
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #15 Skrevet 23. oktober 2013 Det jeg reagerte mest på er at du kaller en ettåring for gørr kjedelig?!? Anonymous poster hash: 35e09...615 Hva skal jeg si da?? Han ligger bare i en vippestol, kommuniserer ikke og kan ikke sitte selv enda engang. Jeg synes selvfølgelig veldig synd på han som ikke har foreldre som har lært han mer, men ja, han er faktisk gørr kjedelig. Han gir ingen respons på noen ting. Anonymous poster hash: 3027b...954 Da tror jeg faktisk du burde henvise foreldrene til en doktor? For det er lite normaltPrøvd å si det til dem mange ganger, at de kanskje skulle sjekket det, men det vil de ikke. De mener barn skal lære ting i eget tempo og at han er helt normal - bare ikke helt klar for å sitte selv siden han ikke prøver det selv...... tro meg, har forsøkt mange vinkler, men det går ikke..... De har også vært i kontakt med barnevernet før pga de to eldste (spesielle grunner). Anonymous poster hash: 3027b...954 Det har jeg vanskelig for å tro, især fordi han har eldre søsken. Rart han ikke vil mer enn å sitte.. Mine to ettåringer går rundt og krabber opp på stoler og i sofaen. Og de har ikke blitt hjulpet, det er en naturlig utvikling. Anonymous poster hash: 584b3...efa At han ikke vil mer en å sitte? Han kan jo IKKE sitte engang. Han blir plassert i en vippestol og der har han bodd i et år. Og ja, det er sant. Søskna er ganske treige de også må jeg si.... Ligger ganske langt bak. Eldste har x antall timer med assistent på skolen osv..... men ikke noe diagnose eller slikt. Mellomste har i perioder bodd hos slektninger fordi de synes det er slitsomt med så mange barn... Anonymous poster hash: 3027b...954
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #16 Skrevet 23. oktober 2013 Ta ansvar som tante og få den stakkars gutten ut av vippestolen og ned på gulvet. Frist med leker og tren han. Småbarns værste fiende er vippestol og de bør max sitte i en i 1 time pr dag. Og om de ikke hører på deg eller familie så kontakt helsestasjonen dems, legen dem, skolen dems og gjenta og gjenta beskymringsmelding til barnevernet. Stakkars lille. Anonymous poster hash: 5052e...354
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #17 Skrevet 24. oktober 2013 Det jeg reagerte mest på er at du kaller en ettåring for gørr kjedelig?!? Anonymous poster hash: 35e09...615 Hva skal jeg si da?? Han ligger bare i en vippestol, kommuniserer ikke og kan ikke sitte selv enda engang. Jeg synes selvfølgelig veldig synd på han som ikke har foreldre som har lært han mer, men ja, han er faktisk gørr kjedelig. Han gir ingen respons på noen ting. Anonymous poster hash: 3027b...954 Da tror jeg faktisk du burde henvise foreldrene til en doktor? For det er lite normaltPrøvd å si det til dem mange ganger, at de kanskje skulle sjekket det, men det vil de ikke. De mener barn skal lære ting i eget tempo og at han er helt normal - bare ikke helt klar for å sitte selv siden han ikke prøver det selv...... tro meg, har forsøkt mange vinkler, men det går ikke..... De har også vært i kontakt med barnevernet før pga de to eldste (spesielle grunner). Anonymous poster hash: 3027b...954 Det har jeg vanskelig for å tro, især fordi han har eldre søsken. Rart han ikke vil mer enn å sitte.. Mine to ettåringer går rundt og krabber opp på stoler og i sofaen. Og de har ikke blitt hjulpet, det er en naturlig utvikling. Anonymous poster hash: 584b3...efa At han ikke vil mer en å sitte? Han kan jo IKKE sitte engang. Han blir plassert i en vippestol og der har han bodd i et år. Og ja, det er sant. Søskna er ganske treige de også må jeg si.... Ligger ganske langt bak. Eldste har x antall timer med assistent på skolen osv..... men ikke noe diagnose eller slikt. Mellomste har i perioder bodd hos slektninger fordi de synes det er slitsomt med så mange barn... Anonymous poster hash: 3027b...954 Mente sitte i vippestol. Høres ut som om BV burde kontaktes vedr denne situasjonen. Foreldrene virker ikke i stand til å ta seg av tre barn. Anonymous poster hash: 584b3...efa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå