Gå til innhold

Er det noen som jobber som abulansefagarbeiere her ? :)

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg er ny her inne men drister meg til et spørsmål. Har ikke planer om barn enda, men har sneket og drømt meg bort her inne en stund nå ;)

Jeg er 27 år og ferdig med læretiden min som ambulansefagarbeider i september 2014. 

Jeg og samboeren min tenker på å få en baby når jeg er ferdig. Jeg skulle gjerne hatt en baby i går faktisk ;) Men så er det dette med å gå rett i permisjon som nyutdannet da, er usikker på om jeg vil det. Blir vel sykemeldt tidlig også, har ikke hørt om mange som har gått så langt ut i graviditeten hvertfall?

Tror dere man får hospitere når man ikke kan jobbe lenger pga gravidteten, og evt når man er i barselspermisjon?  For å ikke være så lenge borte fra jobb når man er nyutdannet liksom. Tørr ikke å spørre sjefen om det akkurat  :D

Altså at man hospiteter som 3. mann på bilen, og kan velge å ikke være med på risikofyllte turer eller tunge løft, og bare være der på dagtid. Selvølgelig ikke som høygravid med svær mage, men noen mnd etter at man ikke får jobbe mer.

Det høres sikkert helt snålt ut, gjør hvertfall det i hodet mitt nå når jeg skriver det ;)  Men det føltes som en flott ide når den ble laget i hodet mitt :D  

Så hva tror dere? hehe. 

Anonymous poster hash: 9068d...031

Fortsetter under...

Jeg vil bare si at man kan ikke planlegge akkurat når man skal bli gravid. Jeg hadde ventet lenge på å begynne prøving for å få utdannelse i boks. Var veldig i stuss om vi skulle begynne i januar da jeg akkurat hadde begynt i min første jobb. Nå er det 10 mndr siden og vi er fortsatt ikke gravid. Skal i gang med prøverør snart, er på trappene til å begynne i ny jobb, men det bryr jeg meg fint lite om nå. Så jeg er glad vi begynte tidlig. De fleste regner med det bare er å knipse og bestemme på dagen når man skal bli gravid. For de fleste er det jo det, men gjennomsnittstid på å bli gravid er faktisk 6 mndr.

Lykke til i hvert fall!

Jeg vil bare si at man kan ikke planlegge akkurat når man skal bli gravid. Jeg hadde ventet lenge på å begynne prøving for å få utdannelse i boks. Var veldig i stuss om vi skulle begynne i januar da jeg akkurat hadde begynt i min første jobb. Nå er det 10 mndr siden og vi er fortsatt ikke gravid. Skal i gang med prøverør snart, er på trappene til å begynne i ny jobb, men det bryr jeg meg fint lite om nå. Så jeg er glad vi begynte tidlig. De fleste regner med det bare er å knipse og bestemme på dagen når man skal bli gravid. For de fleste er det jo det, men gjennomsnittstid på å bli gravid er faktisk 6 mndr.

Lykke til i hvert fall!

Nei jeg er klar over at det kan ta både lang og kort tid, dette er bare planen om alt klaffer perfekt ;) Men er litt redd for å gå rett ut i permisjon som nyutdannet. 

Takk for lykkeønskninger og masse lykke til til deg også, håper det klaffer for dere snart :)

Anonymous poster hash: 9068d...031

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...