Gå til innhold

barnebidrag fastsatt av nav, rettferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er barnebidraget utregnet av nav rettferdig syns dere? Jeg og barnefar har hatt en annen ordning men nå skal vi gå bort i fra den. Og jeg ønsker ikke diskutere det med han og tenker derfor å be om at nav får beregne det. Er det fair? Jeg har ikke lyst til å være urimelig når det gjelder mitt kravtil han men vil ikke bli avspist med lommerusk heller.

Anonymous poster hash: 99d3a...c02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker ganske fair her i allefall :)

Skrevet

Både ja og nei..... Veldig ryddig og fair sånn sett, men da må alle parter være flinke til å levere det de skal av papirer. Min x gjorde ikke det, og da fikk jeg beskjed om at han ikke kunne betale fordi de da går ut fra ligningen for 3 år tilbake..... Vi var 21 når vi fikk barn, så de så da på hans inntekt da han var 18 år..... SMART av NAV.....

Måtte sende klage på dette og fortelle hvordan ting var - hans jobb, boforhold osv... Etter 1 år fikk jeg de første barnebidragene. (6mnd behandling på bidraget og 6 mnd på klagen min..)

Anonymous poster hash: 60fa4...3a1
Skrevet

Du kan jo prøve bidragsveilederen og se hva du kommer frem til der, i den ligger det som nav også bruker som grunnlag for sin utregning.. Det tas hensyn til begges inntekt, barnas alder og mengde samvær, i tillegg tas det hensyn til om den som har hovedomsorg mottar barnetilsyn eller utvidet barnetrygd....

Om beregningen nav gjør er rettferdig eller ei kommer jo an på øyet som ser - mange bidragsmottakere mener kanskje bidragspliktige bør betale mer fordi han tjener svarte penger, eller bidragspliktige synes det er urettferdig at det ikke tas hensyn til det store boliglånet han eller hun har.... Alt i alt er nok beregningen så rettferdig som den kan bli men man vil nok aldri klare å "tilfredsstille" alle parter.....

Anonymous poster hash: 63e78...199

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...