Gå til innhold

Er det mulig å få bekkenløsning/låsning allerede i uke 9?

Anbefalte innlegg

Jeg har noen forferdelig smerter ved halebeinet og ut på venstre side. Av og til er det akkurat som at noen stikker en kniv inn ved siden av halebeinet, og det gjør at jeg stivner helt og klarer ikke bevege meg på noen minutter. Ellers har jeg til tider vanskelig for å gå og bevege meg, særlig i timene etter de akutte smertene. Ellers føles det veldig ømt. Etter å ha søkt på nettet er visst dette et typisk symptom på bekkenlåsning.

I dag når jeg var hos gynekologen for tidlig ul nevnte jeg dette, og da sa han at det var alt for tidlig å få bekkenløsning. Videre sa han at dette måtte jeg bare prøve å leve med for det var begrenset med muligheter til å finne ut hva det kunne være siden jeg er gravid (kan ikke ta røntgen ol.). Han var en gynekolog langt oppi åra som virket veldig flink og erfaren. Da ble jeg litt usikker på om det i det hele tatt kan være bekkenlåsning eller bekkenløsning.

Det er jo kjipt å dra til legen/kiropraktor for bare å få bedskjed om at det er ingenting de kan gjøre.

Så spørsmålet er vel egentlig, kan man få bekkenløsning eller låsning allerede ved uke 8-9?

Fortsetter under...

Mulig gynekologen din er dyktig i jobben sin, men at man kan kjenne bekkenproblemer tidlig, er det ingen tvil om. Spesielt om man har vært gravid tidligere og har hatt problemer med det da. Jeg har er i uke 7 og kjenner allerede at bekkenet mitt begynner å krangle.. Det skal sies at det gir meg litt trøbbel til vanlig også etter to tidligere svangerskap og jeg har gått i behandling hos kiropraktor for dette i flere år. Men merker sbsolutt a det har blitt verre allerede, så gruer meg litt til resten av svangerskapet. Ta deg en tur til kiropraktor du..bedre føre var :) Så kan du få god oppfølging gjennom hele graviditeten :) Lykke til!:) ta gjerne kontakt med meg om du skulle lure på mer ang dette, har mye egne erfaringer om ikke annet ;)

Jeg tror man kan det! Mange sliter jo med bekkenløsning i mange år etter fødsel også. Jeg ville tatt en tur til lege eller koropraktor og spurt. Kanskje de har tips til øvelser som kam hjelpe. Vet at trening i vann er veldig bra for beklenplager! Lykke til:)

Hei, jeg fikk de samme bekkenplagene i uke 8-9. Gjorde forferdelig vondt å sitte og har en stillesittende jobb.. Jeg gikk til kiropraktor. Der sa han at så tidlig sier man ikke bekkenløsning og trodde mine plager var muskulære. Det synes jeg var rart i og med at jeg ikke har gjort noe annerledes. Uansett har han knekt litt og jeg har fått noen råd og har det mye bedre nå (17+1). Det viktigste er å passe på at man ikke sitter slik at man henger på korsryggen, men sitter på sitteknutene. (Hvis man sitter og kjenner under rumpa kjenner man en beinknute på hver side). Når jeg er oppmerksom på det har jeg lagt merke til at alle stoler (tog, bil, kontorstol osv) er formet slik at jeg henger på korsryggen. (Er bare 1.60 høy). Jeg bruker da et skjerf bak rumpa for å hjelpe hofta til å dyttes fremover slik at jeg alltid sitter på knutene. Jeg merker enda smerter i halebeinet og har liten tro på at dette går helt bort før jeg føder, men er som sagt mye bedre!

Jeg har hatt nesten helt like smerter som du beskriver denne uka. Legen min mente også at det var for tidlig for bekkenløsning.

Jeg var derimot hos kiropraktor i går. Han fant ut at smertene lå i korsbenet og overgangen til bekkenet på høyre side. Derfor kunne det føles ut som bekkenet, men var heldigvis noe helt annet (vondt er det uansett da).

Å dra til en kiropraktor er det beste du kan gjøre! Han/hun vil lokalisere hvor smertene egentlig kommer fra og kan behandle ut fra dette. Så ja, noe kan gjøres, og mulig det ikke er bekkenløsning.

Annonse

Er uplanlagt gravid, og grunnen til at jeg testet er at jeg fikk symfysesmerter når jeg trente. Var ikke i tankene mine en gang at jeg kunne være gravid, da jeg utbrøt i smerter at det var som bekkenløsnings-smerter. Ei venninne parerte kjapt at hun trodde jeg var gravid. Jeg lo godt av utsagnet hennes, men etter litt betenkningstid begynte jeg å tenke på når jeg hadde hatt mensen sist. Det viste seg å være 5 uker siden, og testen lyste positivt mot meg.

Jeg er riktignok 4.gangs, og har slitt med bekkenet i de 3 foregående svangerskapene. Men det er ingen tvil om at det er mulig å få bekkenproblemer tidlig i svangerskapet!

• 4 uker senere...

Jeg var på krykker fra jeg var 6 uker på vei pga låsing... gikk over til å bli løsning da jeg var 30 uker så da klarte jeg meg uten krykker. Så ja, det går an.

Få henvisning til fysio av legen din :)

Det var vondter for å gå som fikk meg til å ta en test denne gangen. Etter stående arbeid en hel dag syns jeg det var så rart å ha følelsen av bekkenløsning. Jeg har ikke slete noe med det med de andre.

Men jeg kjenner det om jeg beveger meg mye nå, og det er kun få dager siden jeg teste positiv... 

Så jo en kan såvist ha plager, ingen kan komme til meg og si no annet hvertfall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...