Gå til innhold

Vannavgang og uregelmessige rier

Anbefalte innlegg

Jeg har termin på mandag 28., men vannet gikk natt til i dag. Siden da har jeg har uregelmessige rier, som kommer med alt fra 3 til 20 min mellom. De varierer også i styrke, men blir sterkere og hyppigere når jeg beveger meg.

Selvom dette er 3. mann så blir jeg så usikker når det er så uregelmessig. Og har jo hørt at tredjemann ofte er en luring, så vet ikke helt om jeg bør være i bevegelse og prøve å få ting til å sette skikkelig igang eller slappe av, spare krefter og sove... Noen som har blitt satt igang etter vannavgang her eller som vet om man fremdeles drar inn for igangsettelse om man har rier eller om alt da skal skje av seg selv? Vet jo at man kan gå lenge med uregelmessige rier som ikke er effektive, og ungen skal vel helst ut etter en viss tid når vannet har gått?

Erfaringer, råd og tips mottas med takk! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090929-vannavgang-og-uregelmessige-rier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde man skulle kontakte føden ved vannavgang..? Ungen bør være ute etter max 3 døgn, er det ikke det...

Ring å hør med føden :) 

Hadde nok foretrukket å slappet av hvis det var et alternativ :-P

Anonymous poster hash: b6ad9...ee2

Ja, jeg var på føden i natt. Fikk da beskjed om å komme i morgen kl åtte hvis ikke ting skjedde av seg selv. Forrige fødsel gikk veldig raskt etter fem cm åpning, så er gjerne derfor jeg er ekstra usikker. Her i Stavanger (SUS) har de visst blitt veldig restriktive på å sjekke åpning etter vannavgang pga infeksjonsfare, så de venter helst så lenge som mulig. Har vært så mye greiere om jeg kunne komme inn og sjekke åpning og om det er noen fremgang, hehe...

Men får vel ringe dem og høre... :-)

Da hadde valgt å legge meg, så er du opplagt å klar til kl 8 i morgen :) ( i virkeligheten hadde jeg nok spist masse snop, hatt energi til tusen og vandret hvileløst rundt som en annen gal som ventet i spenning :P )

Lykke til ;)

Anonymous poster hash: b6ad9...ee2

hehe... ja samme her! hadde nok vasket ned huset og løpt maraton i trappene!;) burde nok egentlig slappet av så mye du klarer, heller være litt mer tålmodig å ha litt mer overskudd!:) så spennende, masse lykke til!:)

Takk! :-) Jeg ringte føden for å høre, og fikk igrunnen et diffust svar, hehe. Variasjon var best, ikke gå for mye... ;-) Hva som skjer i morgen tidlig avhenger av hvor hyppig riene kommer, og hvordan lillegutt har det. Så, ikke så mye klokere egentlig... :-)

Tenkte a jeg skulle prøve å spise litt, ta meg en dusj og så sove litt. Deretter er planen å bevege meg masse og f ham ut i løpet av kvelden! :-) Prøver å late som om det jeg er jeg som bestemmer fremgangen, hehe.

Annonse

Gikk selv i 3 døgn med rier av og på i 3 døgn etter vannavgang sist. 

Fikk du ikke med et ark over forskjellige ting du skulle kontakte føden om da du var der inne på sjekk? Jeg måtte inn for ctg, febermåling og en kjapp prat 2 ganger pr dag i løpet av de tre dagene. 

Dersom du får feber må du kontakte føden - infeksjonsfaren er stor nå som det er helt åpent opp

Vannet KAN gå flere ganger.. Bare så du ikke blir stresset dersom det skjer

Ved blod eller misfarget fostervann (fikk beskjed om å gå med bind for å sjekke dersom det lakk litt) må du ringe/inn til føden. 

Det beste er å bare slappe av og la kroppen gjøre sitt, om kroppen din får kontrollere dette selv er det det beste. 

Selv endte jeg opp med hastesnitt grunnet infeksjon.. Så kan dessverre ikke si noe om hvordan det er å bli satt i gang etter vannavgang.. Jeg skulle bli satt i gang på dag 3, men som sagt ble det hastesnitt. 

Lykke til!

Endret av Westroze© ♀+?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...