Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Forstår hva som er koselig / morsomt med å henge opp plastskjeletter og skrik-masker og spise øyeball-suppe. Hva er greia? Psykologisk, "face your fear" ? Markere at vi er dødelige og skal dø? Resten av året får vi jo ikke prate om døden, prøvde f.eks å ta opp personlige ønsker for begravelse med (voksne) familiemedlemmer, og det var totaltabu tydeligvis. Og så skal plutselig unger og voksne ut og kle seg ut som demoner og zombier og døde hunder en dag i året. Seriøst, hvorfor feirer vi halloween ? Anonymous poster hash: 87307...b31
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 I Norge har vi jo bare hatt allehelgensaften. er en helligdag hvis opprinnelse er feiringen av allehelgensdag, festen for alle de helgener hvis navn ikke er kjent. Denne feires i Den katolske kirke 1. november, og allehelgensaften (egentlig aftenen før allehelgensdag) feires derfor i katolske områder 31. oktober. I ortodoks tradisjon feires allehelgensdag første søndag etter pinse.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Enig med.... Hater det selv. Når jenta vår begynner og mase om det, kommer jeg til og si at hun kan kle seg ut, men at vi bare ringer på døra til familie, og at hun får penger og godteri hjemme.... Vil ikke at hun skal gå sånn inn med julebukk igjen mener nå jeg Anonymous poster hash: 55093...99f
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Den er grei, men har ikke sett en eneste helgen-figur til salgs på Nille og europris.. Der går det i helt andre vesener, så dette må jo være en annen høytid. Anonymous poster hash: 87307...b31
Gjest Julia1984 Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Min 6 åring skal kle seg ut som Superman. Ansatte i lekebutikken måtte ned i kjelleren for å hente opp et "normalt" karnevalkostyme
skjotta Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 I Norge har vi jo bare hatt allehelgensaften. er en helligdag hvis opprinnelse er feiringen av allehelgensdag, festen for alle de helgener hvis navn ikke er kjent. Denne feires i Den katolske kirke1. november, og allehelgensaften (egentlig aftenen før allehelgensdag) feires derfor i katolske områder 31. oktober. I ortodoks tradisjon feires allehelgensdag første søndag etter pinse. Bare vent... snart blir det inn å feire id og faste også ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Dette minner meg om gamle gubber på gamlehjem som sitter å sipper over at "alt var bedre før". Halloween har nok kommet for å bli, det er bare å godta det. Anonymous poster hash: 87a89...45d
skjotta Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Dette minner meg om gamle gubber på gamlehjem som sitter å sipper over at "alt var bedre før". Halloween har nok kommet for å bli, det er bare å godta det. Anonymous poster hash: 87a89...45d Der er mange ting som har "kommet for å bli" som ikke er en del av vårt liv. Forskjellen er at ingen andre ringer på døra og krever at jeg skal ta del i det. I fjor kom vi hjem til ødelagt poskasse med en lapp der der stod "når du ikke gir godteri blir det knep!" (Og hvorfor "knep"? Når jeg hører knep tenker jeg "hun knep sammen hendene" liker bedre ole, dole og doffen sin "digg eller deng!" Oversettelse ;-) )
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Dette minner meg om gamle gubber på gamlehjem som sitter å sipper over at "alt var bedre før". Halloween har nok kommet for å bli, det er bare å godta det. Anonymous poster hash: 87a89...45d Dette minner meg om herketeknikker, som er noe man tyr til når man ikke har gode argumenter. Anonymous poster hash: 87307...b31
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 Men det er da bare å gå julebukk det! Hvorfor tar dere ikke med ungene ut og gjør det da?? "Inn med julebukk igjen"? Hva er det som skal til for at de av dere som vil gå julebukk faktisk går, en offentlig erklæring på nyhetene om at nå kan man gå både halloween og julebukk? Det går jo forøvrig ut på det samme. Ringe på dører utkledd, enten med en sang som opptreden eller små heksehyl og et BØ, for så å bli premiert med noe i kurva dersom folk har og vil gi. Sålenge barna har det gøy sier nå jeg, et avbrekk i mobil, iPad og dataspill for en spennede høstkveld med andre unger. Utkledning er alltid gøy, man kan lage kostyme selv og bestemmer selv hvor mye penger man vil bruke. Det går an å spare en tohundrelapp til et gresskar, noe godt og ei heksenese i løpet av et år. Blir så lei av all klaginga på voksent folk. Det er ingen om hindrer dere i julebukk. Anonymous poster hash: 62440...013
frk.Lykkeliten<3 Skrevet 23. oktober 2013 #11 Skrevet 23. oktober 2013 Foretrekker halloween fremfor julebukk! ... måtte stå der å smile når en haug med unger så og gauler av full hals før du får gi dem godteri... Heller halloween, liker du det ikke, kan du åpne døra slippe en sjokolade i posen, og lukke døra så er dem borte Og er jo ingenting som sier at man ikke kan gå julebukk selv om de gikk halloween. bare enda en glede ungene får som ikke involverer data, Internett og skjerm. så lenge ungene liker det la dem leke og nyte.
MammantilNurket Skrevet 23. oktober 2013 #12 Skrevet 23. oktober 2013 Vi feirer Halloween for at man skal kunne kle seg ut som en übersexy katt/kanin/heks/zombiesykepleierske/ WonderWoman og drikke seg sanseløst beruset, kline og spise obskøne mengder snop
MammantilNurket Skrevet 23. oktober 2013 #13 Skrevet 23. oktober 2013 I Norge har vi jo bare hatt allehelgensaften. er en helligdag hvis opprinnelse er feiringen av allehelgensdag, festen for alle de helgener hvis navn ikke er kjent. Denne feires i Den katolske kirke1. november, og allehelgensaften (egentlig aftenen før allehelgensdag) feires derfor i katolske områder 31. oktober. I ortodoks tradisjon feires allehelgensdag første søndag etter pinse. Bare vent... snart blir det inn å feire id og faste også ;-)Smart Fedon og LCHF(?)-dietter er passé ... vi introduserer: Ramadan-kuren
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #14 Skrevet 23. oktober 2013 Der jeg vokste opp var det vanlig med julebukk, myyyye koselige ettersom de fleste barna er kledd ut som nisser og søte ting. Også er det en Norsk tradisjon og jeg synes det er viktig å holde på dem. I tillegg er Halloween skapt av sukkerindustrien som tjener milliarder på milliarder på denne grusomme "feiringen". Anonymous poster hash: fda61...fd2
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #15 Skrevet 23. oktober 2013 I Norge har vi jo bare hatt allehelgensaften. er en helligdag hvis opprinnelse er feiringen av allehelgensdag, festen for alle de helgener hvis navn ikke er kjent. Denne feires i Den katolske kirke1. november, og allehelgensaften (egentlig aftenen før allehelgensdag) feires derfor i katolske områder 31. oktober. I ortodoks tradisjon feires allehelgensdag første søndag etter pinse. Bare vent... snart blir det inn å feire id og faste også ;-) Å herregud... Ikke si det. Anonymous poster hash: 84df4...2fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå