Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Noen som har gjort det, som har noen tips til meg? Anonymous poster hash: 07699...f56
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 Stevia er jo surere i smak så hvis man ikke er vant til det så ville jeg vært forsiktig. Tror man skal bruke litt av det of litt av vanlig søtmiddel eller noe. Anonymous poster hash: c0eee...135
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Hehe, jeg prøvde å bruke Stevia i en kake en gang, og brukte halvparten av gitt mengde vanlig sukker. Men det smakte helt JÆ.....!!!! Holdt på å kaste opp av første smakebit, og måtte kaste hele dritten. Det hadde en helt forferdelig guffen ettersmak, og nå tåler jeg ikke smaken av søtningsmidler i det hele tatt lenger. Men prøv deg frem. Kanskje du får det til bedre enn meg. Anonymous poster hash: d8206...269
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Kanskje ikke et sjakktrekk til barnebursdag, da... I hvert fall ikke uten å prøve først;) Takk for svar, ble bare litt inspirert.. Anonymous poster hash: 07699...f56
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Ville ikke brukt det i slike mengder.... I USA er faktisk stevia forbudt, da det er kreftfremkallende. Anonymous poster hash: 0e80f...994
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Ville ikke brukt det i slike mengder.... I USA er faktisk stevia forbudt, da det er kreftfremkallende. Anonymous poster hash: 0e80f...994 Hvor har du hørt det? Det ble godkjent i 2009 i usa http://health.yahoo.net/experts/dayinhealth/stevia-safer-sweetener201 Anonymous poster hash: 4bd2c...bc0
Kremtopp Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Bruk splenda, det smaker godt og er en god sukkererstatning
ms.Pond Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Steiva bør ikke brukes alene, det har i alle fall ikke jeg noen god erfaring med. Blander alltid med sukrin for å få bort ettersmaken, de to nuller hverandre av en eller annen grunn ut . Men å lage en kake kun basert med dette som søtningsmiddel bør du eksperimentere litt med for å få det rett. Stevia er ca 300 ganger søtere enn sukker, så det er ikke store mengdene du trenger. Jeg pleier å bruke max fem dråper, og det er til store ting som muffinsrører og slikt. Men jeg blander flere typer; stevia, sukrin, kokosblomstsukker og bjørkesøt. Til deg som sier stevia er kreftfremkallende så vil jeg gjerne se dokumentasjonen du har på det? Det er dessuten ikke forbudt i USA, jeg har kjøpt det der flere ganger. Endret 23. oktober 2013 av mama foodie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå