Gå til innhold

4 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har 3 nydelige barn på 9, 7 og 4 år, men føler meg ikke ferdig med å få barn selvom jeg sa det etter vi fikk nr 3. 

Jeg har lyst på nr 4, men hvordan vet man at man virkelig vil ha flere barn? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, si det. Jeg lurer på det samme selv. Vi har også tre barn, 15, 8 og 6 år. Ikke bestemt meg 100% enda, litt usikker. Det er litt deilig med store barn som blir mer og mer selvstendige også, her er det mannen som ønsker en til mest. Nå har jeg time om et par uker for å ta ut hormonspiralen hos gynekolog, uansett tid for utskifting eller annen prevensjon hvis det da ikke blir prøving eller rettere sagt " la naturen gå sin gang". For det kommer ikke til å bli noe eggløsningstesting og baluba for å få det til.

Men, med tanke på at jeg har tre veldig kjekke og greie unger så er ikke nr 4 avskrekkende heller.

Skrevet

Her er mannen veldig klar for Nr fire.. Vet ikke helt hva jeg selv vil.. Bare ett stort virvar i hodet.. Men er i tenkeboksen. Har jeg lyst? Klar? Hva skjer når de blir større? Osv

Nå skjønner jeg hvordan menn har det der dama er max klar og maser ;)

Ikke lett He He.

Skrevet

Jeg har lenge hatt lyst på nr fire, vi har tre jenter på 3-7-9. Må jo innrømme at det hadde vært stas med en liten gutt som sistemann. Men tenker og på hvor travelt det vil bli og er livredd det skal gå ut over de største. Er det noen gravid med nr fire eller som har fått,som kunne sagt noe om dette?

Skrevet

sitter med Nr 4 i magen nå! termin i desember! har en gutt på 7, jente på 5 og gutt på 2! venter en gutt til! Ungene her gleder seg til 4. mann kommer! hadde i utgangspunktet ikke planer om mer enn 3, men husker da jeg satt med sistemann på føden at jeg følte dette ikke var siste likevel! de har veldig stor glede av hverandre, å hjelper hverandre! (krangler som hund og katt også;) men når alt kommer til alt så er de en tett flokk! de har alltid noen å leke med!:) angrer ikke her, men kommer nok ikke noe Nr 5!;)

Skrevet

Spennende! Gratulerer! Det jeg og tenker på er tid til alt, hvordan planlegger du å gjøre det etter permisjonen? Være hjemme litt til å hvordan løser dere jobbaspektet? Hvis vi går for nr 4 kunne jeg tenkt meg å vært hjemme m minstemann til han er ca 2 for deretter å gå kanskje 50% i barnehagen. Dette for å gjøre tidsklemma litt lettere..... Og at det alltid er en voksen hjemme for de større barna, Synspunkter?

Skrevet

vi jobber 7 til 15 (man- fre). mannen har litt mer fleksibel jobb med å levere ungene! SFO til han eldste det første årer, men er hjemme nå jeg, så han går ikke på SFO lenger! barnehagen åpner 6.50 og stenger 16.50! så rekker å levere å hente, da jobben er nærme! han eldste kan fint gå hjemmefra selv, da alt er tilrettelagt m mat, sekk, klær, nøkkel, og klokke! har egen mobil som jeg kan ringe å gi beskjed å sjekke at han er i " rute"! skolen slutter 13.15 og han er hjemme vel 14-14.30! alt ettersom hvem han tar følge med hjem!( mye spennende på veien) å jeg er vel hjemme 15.30! han klarer fint være hjemme litt selv! da han ringer å gir beskjed osv! 4 mann vil nok begynne i barnehage i august/ september! da fars permisjon begynner og han vil dra det ut med å ha han hjemme 1- 2 dager i uken! er tidlig med barnehage, men det går greit! er et puslespill, men det ordner seg!:) så er det idrett på eldstemann man og fredag. drar da med søsknene for å se på eldste mann!:) er en aktiv plan, men tenker ikke noe serlig over det i hverdagen! :) merker også at ting blir lettere ettersom hvor eldre de blir! mer selvhjulpne og hjelper til mer hjemme!( noe de også synes er gøy:)

Skrevet

Vi har også tre jenter, 8,4 og straks 2 år..mannen har brukt det siste året nå på å overtale meg til å bli med på en til. Nå har jeg tatt ut spiralen, så får vi se hva som skjer. Er litt delt, men vet at jeg ikke kommer til å angre et eneste sekund når babyen har kommet :-)

Skrevet

venter nr 4,dei 3 andre vil være akuratt 2,5 og 7 år når lille mann kommer :) gleder oss alle sammen :)

• 2 uker senere...
Skrevet

venter nr 4 har og barn i alder 15,6,7  og er 38 år selv ,nå venter vi nr 4 i mars ,gleder oss alle sammen spesielt jenta på 15 :)) så trø til viss du tenker på det så hvorfor ikke ,

Skrevet

Vi har tre som er planlagte og en som har planlagt seg selv.... så vi ser ut til å bli firebarnsforeldre til sommeren....

Var ikke fremmed for fire, men det skjedde litt fort her nå, så vi synes det har vært litt vanskelig. Det passer helt klart ikke inn med de planene vi hadde mtp jobb, fritid og annet vi skulle gjøre akkurat nå - og i tillegg blir jeg temmelig dårlig når jeg er gravid.

Men nå har verden endret seg for oss - så vi tenker å endre planene våre etter de nye forutsetningene. Kan jo glede oss til enda en super solstråle som kommer til å bli helt fantastisk :-)

Spennende tider!

Skrevet

Vi er begge 30 år og har tre gutter på 1, 4 og 8 år og jeg er veldig klar for nummer 4. Det hadde selvfølgelig vært stas med ei jente, men jeg kjenner veldig på følelsen at jeg ikke føler meg ferdig... Mannen min er ikke helt enig, men jeg skal prøve så godt jeg kan til å overtale han ;)

Det eneste "problemet" jeg ser er at vi kun har 4 soverom, så noen av ungene må i såfall dele rom når/hvis den tid kommer. Vet om mange søsken som deler rom, så jeg tenker at det løser seg uansett.

Skrevet

Jeg venter nr. 4 nå i desember. Har fra før jente på 10, jente på 8 og gutt på 4. Kjente at jeg ikke var ferdig etter nr. 3, men lillesøster i magen lot vente på seg (etter en xu, cysteoperasjon og noen sa`er så satt hun).

Jeg har fått de andre tre, mens jeg var student. Gledet meg til å få en mens jeg var i fast jobb osv. Så dette blir fint.

De andre er store. Jentene går ikke på SFO og 10 åringen henter 4 åringen i barnehagen om det trengs.  Siden jeg har 4 år mellom nr. 3 og nr. 4 er jeg vandt med å ha baby med på slep på deres aktiviteter. Det har gått veldig fint. Jeg er i dag glad for at det er litt avstand. Det hjelper mye på at jeg ikke har 3 småunger. På den måten har nr. 3 og nå nr. 4 blitt et familieprosjekt og ikke bare et foreldreprosjekt.

Du høres ut som du har lyst, og da er det lov ;) det meste ordner seg jo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...