Gå til innhold

Når fikk deres barn vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at jo eldre de er, jo sykere blir de.

Har en som ble fire i år. Han har lett for å bli syk og jeg føler det går i ett med hjemmedager på grunn av feber.

Lurer litt på hvordan han vil takle vannkopper, og stresser litt med ønsket om å bare få det overstått

Anonymous poster hash: 0d226...8ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 år og 8-9 mnd. hun fikk en del prikker, men var ikke veldig dårlig

Anonymous poster hash: 900bb...f87
Skrevet

Begge fikk det med 2 ukers mellomrom. Eldste var 5 år og yngste var 3 måneder. Gikk helt fint. Nesten ikke plager i det hele tatt.

Selv hadde jeg det da jeg var 17 år. Bortsett fra mange vannkopper og arr i ettertid, gikk det helt fint. Lite syk.

Men har jo hørt om en del voksne som har vært veldig syke.

Anonymous poster hash: c1e3b...850
Skrevet

"Eldste var 3 år, yngste 3mnd. Eldste ble "passe syk", klødde, litt feber et par kvelder, men helt greit ettersom vannkopper er noe de fleste må gjennom før eller siden. Yngste ble heller ikke veldig syk, men en på 3 mnd som er syk er ikke gøy og hvertfall ikke når det er vannkopper som klør og han helt tydelig var veldig utilpass. Jeg hadde aldri smittet eldste med vilje når han fikk det, men han fikk det, som førstemann i barnehagen og ikke hadde han akkurat lekt med noen andre som fikk vannkopper heller, så aner ikke hvor han fikk det fra.

Anonymous poster hash: 98666...ed8
Skrevet

Mine på 10 og 7 år har enda ikke hatt det :/

Skrevet

Barnet mitt var 5,5 år. Hun var ikke syk i det hele tatt. Men hadde mange vannkopper. Ellers var allmenntilstanden helt normal. Hun måtte være hjemme fra barnehagen i 2 uker da vi måtte vente til det hadde kommet skorper på alle koppene.

Anonymous poster hash: 423a6...7d0

Skrevet

Eldste var 3 år og yngste var 6 mnd. Yngste hardest rammet.

Anonymous poster hash: 3bd50...869
Skrevet

Mine fikk det da de var 2 år og 6 mnd. 2 åringen ble kjempedårlig, høy feber og hauger med prikker. Sov nesten ikke da det sto på som verst. Minste på et halvt år fikk omtrent like mange prikker over hele kroppen som storebror hadde bare under bleien, og hun var ikke plaget i det hele tatt. 

Veldig forskjellig, med andre ord! Det er nesten bare å ta det som det kommer... 

Skrevet

Mannen min fikk det i oktober i fjor, og han var ganske dårlig i 2-3 dager før han følte seg "bare" kraftig forkjøla i noen dager til før det var over. 

Da fikk også sønnen vår det på 5, men han var i strålende form men MYE prikker, men det klødde heldigvis. 
Minstemann lå enda i magen da så han har ikke hatt det. 

Jeg hadde det som liten men husker det ikke

Skrevet

Minsten har det nå,  han er 1år. Mye plaget. Det klør og han er utilpass. Mye feber. Må ha på han lite klær, vis ikke klør det. Mye våken om natta og sover ikke på dagen. Spiser lite. Kunne ønske han var litt eldre når han fikk det.

Eldste har ikke fått det enda, men regner med at han får det om 1-2uker.

Anonymous poster hash: 68afa...9c3
Skrevet

Mine hadde det da de var 4 og 7 år gamle. Min yngste er som din, skikkelig feberbarn, men han ble faktisk mindre dårlig av vannkoppene enn storesøster som har stål-imunforsvar og aldri er syk ellers...

Skrevet

5-6 år trur jeg. Veldig mye utslett, feber og plager! Uff, det var en heftig uke:(

Skrevet

Mine tre barn på 9, 6 og 2 har ikke hatt dem. Jeg har heller ikke hatt vannkopper, eller noen annen barnesykdom for den saks skyld....

Anonymous poster hash: 3d222...922
Skrevet

Hun var 2 år, fikk ikke feber og fikk bare 7 prikker.

Anonymous poster hash: 05655...c55
Skrevet

Eldste var 3 år. Yngste var 9 mnd.

Ingen av de var syke, dvs de hadde ikke feber eller var preget på annen måte. Yngte hadde en god del vannkopper, men virket allikevel ikke særlig plaget.

Jeg hadde vannkoppene når jeg var 12, og var heller ikke "syk"

Anonymous poster hash: c9e79...f50
Skrevet

Minsten har det nå,  han er 1år. Mye plaget. Det klør og han er utilpass. Mye feber. Må ha på han lite klær, vis ikke klør det. Mye våken om natta og sover ikke på dagen. Spiser lite. Kunne ønske han var litt eldre når han fikk det.

Eldste har ikke fått det enda, men regner med at han får det om 1-2uker.

Anonymous poster hash: 68afa...9c3

Nedkjøling av huden med isbiter/ frosne fryseposer var det eneste som hjalp mot kløen på meg. Var utrolig lindrende å stå i kald luft på verandaen ett- to minutter.

Anonymous poster hash: 05655...c55

Skrevet

Eldste fikk det da han var 2 år, han var bemerkelsesverdig lite plaget til tross for prikker over hele kroppen. Hadde ingen feber, sov hele natten osv men var helt dekket, særlig på magen, av disse vannkoppene.

Nr 2 fikk det da han var 3 år, midt på sommeren. Han var litt plaget av kløen, men hadde ingen feber og sov godt om natten. Det verste var at han kjedet seg, en uke bare hjemme i hagen midt i juli var ikke særlig stas...

14 dager etter at nr 2 hadde det fikk nr 3 det, hun var da 2 mnd gammel og ble fullammet så jeg hadde håpet hun skulle slippe. Det gjorde hun ikke! Hun ble dekket av prikker, særlig mage, bryst og bleieområde var ille. Men ingen feber eller spesielt dårlig allmenntilstand, hadde en natt hun var veldig urolig og survet en del, men ikke noe å snakke om egentlig.

Fjerde barnet er nå 4 år og har ikke hatt det enda, håper hun får det nå i barnehagealder.

Kompisen til mannen fikk det når han var 39 år gammel og han trodde seriøst han skulle dø, hadde 40 i feber i 3-4 dager, dekket av vannkopper og var helt ødelagt. Han husker ingenting fra de to første dagene, han lå bare i en døs... Veldig greit å få det som barn altså, om man får det som tenåring eller voksen risikerer man å bli alvorlig syk.

Anonymous poster hash: a4c4d...d67
Skrevet

Første gangen var hun 2 år og fikk veldig lite. 2.gangen 6 år og fikk det litt verre..men var ikke veldig dårlig. Taklet det helt fint :) Grunnen til at hun fikk det 2. ganger, var iflg legen, at hun hadde det så lett første gang..

Anonymous poster hash: 3f6e7...fd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...