Gå til innhold

Hvor lenge ga dere grøt morgen og kveld?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til ca 15 mnd. I sommar gjekk vi gradvis over til brødskive for å venne ho til brødmat i barnehage.

Frå ca 1 år gjekk vi over til melk kun om kvelden, og no har ho sagt frå seg den (men drikk melk i bhg).

Endret av ★

Til ca 13 mnd, da spiste hun så godt med brød og fikk så dårlig mage av grøt. 

Melkeflaske fikk hun på kvelden til ca 18 mnd. Hun syns det var godt med den siste kosen før kvelden :) 

Og etter vi slutta står hun opp 1 time tidligere.. Så vet ikke helt om det var så lurt :P

Anonymous poster hash: 9defa...0d5

Annonse

Gutten min på 13 mnd får grøt om kvelden enda... og melk på flaske som regel hver kveld. Ser ikkje ut som at han liker vanlig melk.... kaster bare flaska/koppen fra seg.  Tenker at grøten sitter litt lengre i enn brødskive...spesielt dersom vi bare har hatt brødskive til middag.

Hvordan sluttet du med morgenflasken?Jeg ser for meg at det kan bli en kamp her i huset.

min er 14,5 mnd og spiser fortsatt grøt morgen og kveld. Får en flaske melk om kvelden etter grøt. Sluttet med morgenflaske rundt 12 mnd.

Hvordan sluttet du med morgenflasken?Jeg ser for meg at det kan bli en kamp her i huset.

min er 14,5 mnd og spiser fortsatt grøt morgen og kveld. Får en flaske melk om kvelden etter grøt. Sluttet med morgenflaske rundt 12 mnd.

Jeg har ammet min til han ble 11 mnd, da ville han ikke ha mer pupp, så vi begynte og innføre mme på flaske, det ville han ha. Han har egentlig aldri vært så knyttet til flasken så det gikk fint og slutte med morgen flaske. Hvis han våkner før det er morgen, så får han smokk. Og vi står opp og steller oss før han får grøt som første måltid.

Eldste var flaskebarn fra han var nyfødt og var veldig knyttet til melkeflasken. Når han var over 1 år, våknet han fortsatt for en flaske rundt kl 05/06, så vi begynte og ta mindre mme pulver i flasken, og gradvis vendte han til "utvannet" melk på morningen. Så etter en stund sluttet han å våkne før han var klar for å stå opp :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...