Gå til innhold

Noen som kan litt om monofase? Syklus uten eggløsning.

Anbefalte innlegg

Har googlet å sett at det er normalt å ha innimellom.

Men hva er grunnen og hvorfor har man alle tegn til eggløsning selv ved monofase?

Har hatt slim, smerter til riktig tid og alle de symptomene jeg pleier å få rundt eggløsning.

Men temperaturen stiger ikke og har ligget likt hele syklusen, og det kan jo indikere en monofase.

Blir det sånn at eggløsningen Evt blir kraftigere/bedre neste mnd og at den kan komme før?

Noen som har peiling på dette???

Anonymous poster hash: 38a87...28c

Fortsetter under...

Hei du! Fra ca 30 års alder er det ikke unormalt med opptil 2 sykluser pr år uten EL. Dette øker da med alderen og det er ikke uvanlig at man rundt 40 er omvendt: med kun to sykluser pr år med EL.

Jeg hadde syklus uten EL i pp 5, da fikk jeg som du EL slim og generelt murringer, men ikke det typiske stikket på en av sidene. Slimet varte litt kortere enn vanlig, bare to dager. I dagene etter denne manglende EL (jeg tempet ikke, men syntes det var litt snodig med så kortvarig slim og at jeg ikke visste hvilken side) var jeg sikker på at jeg var gravid med mye murringer, svimmelhet og kvalme. Måtte være hjemme fra jobb et par dager, så ille var det. Mens kom på dag 21 mot vanligvis 26. Når jeg tenker meg om har jeg opplevd dette før og da var også syklus på 21 dager. Sånn sett kom jo EL neste gang tidligere...

Ble ikke gravid pp 6, men det ser ut til å ha klaffet nå i pp 7 :)

Lykke til, skikkelig dritt med pp uten EL - men det er helt normalt (og er du under 30 så er det normalt da også men kanskje bare en gang i året. Men dette er gjennomsnitt altså, husk det ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...