Gå til innhold

FN dag i barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere mulighet for å delta på FN dagen i barnehagen? Blir evt besteforeldre og søsken med?  :)

Anonymous poster hash: 75483...4d7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte oss på FN-kafe, ja. Skal kjøpe skuffekake og rask ungane har laga. Gledar meg litt :)

Bestforeldra har fått beskjed om arrangementet, kanskje dei også dukkar opp..

Skrevet

Klart jeg skal delta. Føler det er ganske obligatorisk, men forstår de som ikke har mulighet også.

Anonymous poster hash: e4cd2...ca6

Skrevet

Her markerer de ikke FN-dagen på bhg, men på skolen. Foreldre og besteforeldre er ikke bedt til denne dagen, men til åpen dag med Forut litt senere i høst :)

Anonymous poster hash: 4cbb6...14d
Skrevet

Vi skal som vanlig delta, synes det er kjempe koselig. Barna har kafe med rundstykker, frukt, pizzaboller osv, i tillegg selger de bilder de har malt.

Besteforeldre fikk være med i fjor, men i år blir de hjemme. Det var nemlig helt fullt i fjor, gikk nesten ikke an å gå rundt pga alle menneskene. Derfor begrenset de det til foreldre/foresatte og søsken i år.

Skrevet

Markerer ingen slike dager i barnehagen. Verken FN-dag, har ikke solidaritetscafè, ikke foreldrekaffe eller noe som helst.

I år har jeg derfor stilt som SU-rep. og håper på en liten bedring på den fronten :)

Anonymous poster hash: 14f3a...235
Skrevet

Selvfølgelig. Vi får kjøpe middag og kaker, samt ting som ungene har laget. Supert initiativ. De begynner 14.30.

Anonymous poster hash: d93bc...77d

Skrevet

Nei, har en kveldsvakt det er umulig å bytte bort så i år skal jeg ikke være tilstede, men pleier alltid å være det.

Barnehagen har en vennskapsby gjennom SOS-barnebyer og pengene de samler inn på foreldrekaffen på FN-dagen og på foreldrekaffen de har på våren dekker hele årets utgift til denne vennebyen. Veldig fin måte å gjøre det på synes jeg.

Anonymous poster hash: d4b5d...f26
Skrevet

Selvfølgelig. Vi får kjøpe middag og kaker, samt ting som ungene har laget. Supert initiativ. De begynner 14.30.

Deilig tidspunkt, her er det 17-19. Blir nok til at eg tek lisja heim og lagar ho middag, for så å gi pølse i brød til kveldsmat på kafeen.

Men det er sikkert mange som ikkje er ferdig på jobb før. Til lags åt alle kan ingen gjera..

Skrevet

Deilig tidspunkt, her er det 17-19. Blir nok til at eg tek lisja heim og lagar ho middag, for så å gi pølse i brød til kveldsmat på kafeen.

Men det er sikkert mange som ikkje er ferdig på jobb før. Til lags åt alle kan ingen gjera..

Her er det også 14.30 til 15.30, og det vil si at de fleste må ta seg fri fra jobb. Da blir det en ganske dyr foreldrekaffe, skal jo helst legge igjen noen penger i barnehagen i tillegg til at man taper lønn...

Men det er helt greit, de som ikke kan komme sender med ungene penger også får de hjelp av de ansatte til å kjøpe kake. Det er alltid en god del unger som ikke har foreldrene sine der, men det er jo litt trist det også.

Anonymous poster hash: d4b5d...f26

Skrevet

Her har de ikke noen FN markering. Veldig dumt for jeg hadde syntes det hadde vert stor stas. :)

Skrevet

Ja, jeg syns det altså.. Jeg forstår jo at det for noen krever litt ekstra planlegging, men de aller fleste kan klare å ordne det slik at alle barna har NOEN der denne dagen. Om det er farmor, bestemor eller oldefar som må stille opp, eller om det kanskje bare er en storesøster som har anledning.. I tillegg varsles man i god tid på forhånd, og det vil for de aller fleste være mulig å ordne med litt avspasering, bytting av vakter eller lignende denne dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...