Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 I morges da kl var 6 ga jeg babyen på 5 mnd til mannen som ligger å sover. Da har jeg vært våken flere ganger i natt for å gi han mat og få han til å sovne igjen. Da jeg kl 6 ikke klarer å roe han lenger så gir jeg han til mannen for å se om han roer seg der. Det gjør han ikke. Jeg tenkte at siden mannen har fri hele uken så kan godt han stå opp litt med ungen siden han tross alt får sammenhengende søvn hver natt. Dette faller ikke i god jord hos han! Tydelig irritert lemper han ungen over til meg så ungen havner med ansiktet ned i dyna mens han snerrer at jeg må ta han mens han kler på seg. Videre tar han ungen med seg inn på badet for å skifte på han. Hører ungen skriker, noe som er uvanlig på morgenen da han er blid som en lerke da. Da han var ferdig går de ned der jeg hører ungen fortsette å skrike. Da står jeg bare opp! Jeg klarer ikke å høre på at ungen skriker når jeg vet at det pga væremåten til faren. Når jeg står opp blir han glad med en gang. Ser at faren har presset han inn i alt for små klær også. Har ikke orket å gå inn på rommet hans for å finne passelige klær engang. Anonymous poster hash: 9f5dc...b69
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 5 mnd - stakkars liten - på tide med en liten alvorsprat med far eller? Anonymous poster hash: ed53c...7ae
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Presset ungen inn i alt for små klær? Har dere alt for små klær liggerende på badet? Kanskje pappaen da tenkte at de klærne er OK, siden de ligger her og så det som en lettvint løsning enn å ta ungen med seg inn på rommet, hente klær, for å gå tilbake på badet. Gi nå pappaen litt tid til å få roet ungen. Selv om ungen griner i 10 minutt betyr ikke det at pappaen ikke er skikket til å roe ungen. Om du hele tiden overstyrer og ordner selv, kan du risikere at pappaen ikke gidder å gjøre noe, for han vet du kommer og ordner opp. At han lempet ungen over til deg for å få kle på seg er vel greit. Var kanskje ikke meningen at ungen skulle fall ned med hodet i dyna, men regner ikke med at det ble noen skade på ungen? Beklager, ikke så mye forståelse fra meg. Pappaen har kanskje vært våken like mye som deg pga. ungen, men bare blitt liggende i senga og vri seg. Anonymous poster hash: 5c431...ecb
*Miss Marple* Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Presset ungen inn i alt for små klær? Har dere alt for små klær liggerende på badet? Kanskje pappaen da tenkte at de klærne er OK, siden de ligger her og så det som en lettvint løsning enn å ta ungen med seg inn på rommet, hente klær, for å gå tilbake på badet. Gi nå pappaen litt tid til å få roet ungen. Selv om ungen griner i 10 minutt betyr ikke det at pappaen ikke er skikket til å roe ungen. Om du hele tiden overstyrer og ordner selv, kan du risikere at pappaen ikke gidder å gjøre noe, for han vet du kommer og ordner opp. At han lempet ungen over til deg for å få kle på seg er vel greit. Var kanskje ikke meningen at ungen skulle fall ned med hodet i dyna, men regner ikke med at det ble noen skade på ungen? Beklager, ikke så mye forståelse fra meg. Pappaen har kanskje vært våken like mye som deg pga. ungen, men bare blitt liggende i senga og vri seg. Anonymous poster hash: 5c431...ecb Huff,ja, stakkars pappaen som kanskje har ditt og kanskje har datt! Kanskje man skal ta hi's ord for at pappaen er gretten og utålmodig med babyen? Kanskje man kan forvente av et voksent menneske at det skjønner at babyer plutselig en dag har vokst ut av klærne sine og at man ikke kan bruke de mer? Kanskje man kan forvente at en pappa som har fri hele uka tar sin tørn med babyen når mor har vært mye våken om natten? Eller kanskje man ikke skal kreve noen ting av den stakkars pappaen som kanskje ikke skjønner hva det vil si å ha baby?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Presset ungen inn i alt for små klær? Har dere alt for små klær liggerende på badet? Kanskje pappaen da tenkte at de klærne er OK, siden de ligger her og så det som en lettvint løsning enn å ta ungen med seg inn på rommet, hente klær, for å gå tilbake på badet. Gi nå pappaen litt tid til å få roet ungen. Selv om ungen griner i 10 minutt betyr ikke det at pappaen ikke er skikket til å roe ungen. Om du hele tiden overstyrer og ordner selv, kan du risikere at pappaen ikke gidder å gjøre noe, for han vet du kommer og ordner opp. At han lempet ungen over til deg for å få kle på seg er vel greit. Var kanskje ikke meningen at ungen skulle fall ned med hodet i dyna, men regner ikke med at det ble noen skade på ungen? Beklager, ikke så mye forståelse fra meg. Pappaen har kanskje vært våken like mye som deg pga. ungen, men bare blitt liggende i senga og vri seg. Anonymous poster hash: 5c431...ecb Huff,ja, stakkars pappaen som kanskje har ditt og kanskje har datt! Kanskje man skal ta hi's ord for at pappaen er gretten og utålmodig med babyen? Kanskje man kan forvente av et voksent menneske at det skjønner at babyer plutselig en dag har vokst ut av klærne sine og at man ikke kan bruke de mer? Kanskje man kan forvente at en pappa som har fri hele uka tar sin tørn med babyen når mor har vært mye våken om natten? Eller kanskje man ikke skal kreve noen ting av den stakkars pappaen som kanskje ikke skjønner hva det vil si å ha baby? Er vel like synd på pappaen som på mammaen? Jeg prøvde å vri vinklingen til at det ikke alltid er like lett å være pappa, for en del mammaer - jeg sier ikke at HI gjør det - har en tendens til å overstyre pappaen. Jeg har selv nesten gått i den fellen, men så heldigvis hva jeg gjorde. Derfor jeg skrev det jeg skrev. At du synes mest synd på mammaen, ja vel, men jeg prøvde å se saken fra begge sidene. Anonymous poster hash: 5c431...ecb
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Presset ungen inn i alt for små klær? Har dere alt for små klær liggerende på badet? Kanskje pappaen da tenkte at de klærne er OK, siden de ligger her og så det som en lettvint løsning enn å ta ungen med seg inn på rommet, hente klær, for å gå tilbake på badet. Gi nå pappaen litt tid til å få roet ungen. Selv om ungen griner i 10 minutt betyr ikke det at pappaen ikke er skikket til å roe ungen. Om du hele tiden overstyrer og ordner selv, kan du risikere at pappaen ikke gidder å gjøre noe, for han vet du kommer og ordner opp. At han lempet ungen over til deg for å få kle på seg er vel greit. Var kanskje ikke meningen at ungen skulle fall ned med hodet i dyna, men regner ikke med at det ble noen skade på ungen? Beklager, ikke så mye forståelse fra meg. Pappaen har kanskje vært våken like mye som deg pga. ungen, men bare blitt liggende i senga og vri seg. Anonymous poster hash: 5c431...ecb Huff,ja, stakkars pappaen som kanskje har ditt og kanskje har datt! Kanskje man skal ta hi's ord for at pappaen er gretten og utålmodig med babyen? Kanskje man kan forvente av et voksent menneske at det skjønner at babyer plutselig en dag har vokst ut av klærne sine og at man ikke kan bruke de mer? Kanskje man kan forvente at en pappa som har fri hele uka tar sin tørn med babyen når mor har vært mye våken om natten? Eller kanskje man ikke skal kreve noen ting av den stakkars pappaen som kanskje ikke skjønner hva det vil si å ha baby? Enig! Anonymous poster hash: a454d...d29
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg ga han noen sannhetens ord da jeg stod opp! Virker som han innså at han ikke hadde oppført seg OK og fikk litt dårlig samvittighet. Til #4: denne mannen har jeg vært sammen med i 12 år og vi har 3 barn sammen. Kan si såpass at jeg kjenner han godt nok til at jeg vet at det ble sånn fordi han ble sur fordi han måtte stå opp. På en ellers vanlig dag ville han gitt meg ungen og sørget for at jeg holdt han før han slapp taket, vært blid og sprudlende mot babyen, og gått for å finne passelige klær. Slik man normalt gjør. Eller? Synes du det hadde vært ok om det var jeg som oppførte meg slik? Anonymous poster hash: 9f5dc...b69
Cruella De Vil Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Presset ungen inn i alt for små klær? Har dere alt for små klær liggerende på badet? Kanskje pappaen da tenkte at de klærne er OK, siden de ligger her og så det som en lettvint løsning enn å ta ungen med seg inn på rommet, hente klær, for å gå tilbake på badet. Gi nå pappaen litt tid til å få roet ungen. Selv om ungen griner i 10 minutt betyr ikke det at pappaen ikke er skikket til å roe ungen. Om du hele tiden overstyrer og ordner selv, kan du risikere at pappaen ikke gidder å gjøre noe, for han vet du kommer og ordner opp. At han lempet ungen over til deg for å få kle på seg er vel greit. Var kanskje ikke meningen at ungen skulle fall ned med hodet i dyna, men regner ikke med at det ble noen skade på ungen? Beklager, ikke så mye forståelse fra meg. Pappaen har kanskje vært våken like mye som deg pga. ungen, men bare blitt liggende i senga og vri seg. Anonymous poster hash: 5c431...ecb Huff,ja, stakkars pappaen som kanskje har ditt og kanskje har datt! Kanskje man skal ta hi's ord for at pappaen er gretten og utålmodig med babyen? Kanskje man kan forvente av et voksent menneske at det skjønner at babyer plutselig en dag har vokst ut av klærne sine og at man ikke kan bruke de mer? Kanskje man kan forvente at en pappa som har fri hele uka tar sin tørn med babyen når mor har vært mye våken om natten? Eller kanskje man ikke skal kreve noen ting av den stakkars pappaen som kanskje ikke skjønner hva det vil si å ha baby? Det er vel lov å prøve å se saken fra begge sider? Personlig fungerer jeg særdeles dårlig uten søvn, og kan bli gretten og hissig om morgenen hvis jeg ikke har fått sovet nok, kanskje pappaen har samme problem? Og kanskje denne babyen er en skikkelig mammadalt? Det er ikke alltid verken moro eller enkelt å roe ned en baby som aller helst vil til mammaen sin... Kanskje denne faren er gretten og utålmodig, men det er sannelig ikke godt å vite med så lite bakgrunnsinfo... Hvis dette er noe som løper opp mot en konflikt i familien er jeg sikker på at hi også er interessert i å få saken belyst fra flere sider. Selv om enkelte her tydeligvis ikke er klare for motargumenter...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 I morges da kl var 6 ga jeg babyen på 5 mnd til mannen som ligger å sover. Da har jeg vært våken flere ganger i natt for å gi han mat og få han til å sovne igjen. Da jeg kl 6 ikke klarer å roe han lenger så gir jeg han til mannen for å se om han roer seg der. Det gjør han ikke. Jeg tenkte at siden mannen har fri hele uken så kan godt han stå opp litt med ungen siden han tross alt får sammenhengende søvn hver natt. Dette faller ikke i god jord hos han! Tydelig irritert lemper han ungen over til meg så ungen havner med ansiktet ned i dyna mens han snerrer at jeg må ta han mens han kler på seg. Videre tar han ungen med seg inn på badet for å skifte på han. Hører ungen skriker, noe som er uvanlig på morgenen da han er blid som en lerke da. Da han var ferdig går de ned der jeg hører ungen fortsette å skrike. Da står jeg bare opp! Jeg klarer ikke å høre på at ungen skriker når jeg vet at det pga væremåten til faren. Når jeg står opp blir han glad med en gang. Ser at faren har presset han inn i alt for små klær også. Har ikke orket å gå inn på rommet hans for å finne passelige klær engang. Anonymous poster hash: 9f5dc...b69 Hvor er kommunikasjonen? Ser en del "klassiske" feil her som de fleste småbarnsforeldre går gjennom. Feks: Jeg tenkte at siden mannen har fri hele uken så kan godt han stå opp litt med ungen siden han tross alt får sammenhengende søvn hver natt. Dette faller ikke i god jord hos han! Og en tendens til "mor vet best" og "alt med babyen skal gjøres på mor sin måte"... Selvsagt skal man ha forventninger til mannen og det skulle bare mangle at han tar sin tørn av nattevåk etc, men disse forventningene bør absolutt avklares, og ikke bare forvente at mannen skal tenke likt som kvinnen. Anonymous poster hash: 2c72f...131
*Miss Marple* Skrevet 23. oktober 2013 #11 Skrevet 23. oktober 2013 I morges da kl var 6 ga jeg babyen på 5 mnd til mannen som ligger å sover. Da har jeg vært våken flere ganger i natt for å gi han mat og få han til å sovne igjen. Da jeg kl 6 ikke klarer å roe han lenger så gir jeg han til mannen for å se om han roer seg der. Det gjør han ikke. Jeg tenkte at siden mannen har fri hele uken så kan godt han stå opp litt med ungen siden han tross alt får sammenhengende søvn hver natt. Dette faller ikke i god jord hos han! Tydelig irritert lemper han ungen over til meg så ungen havner med ansiktet ned i dyna mens han snerrer at jeg må ta han mens han kler på seg. Videre tar han ungen med seg inn på badet for å skifte på han. Hører ungen skriker, noe som er uvanlig på morgenen da han er blid som en lerke da. Da han var ferdig går de ned der jeg hører ungen fortsette å skrike. Da står jeg bare opp! Jeg klarer ikke å høre på at ungen skriker når jeg vet at det pga væremåten til faren. Når jeg står opp blir han glad med en gang. Ser at faren har presset han inn i alt for små klær også. Har ikke orket å gå inn på rommet hans for å finne passelige klær engang. Anonymous poster hash: 9f5dc...b69 Hvor er kommunikasjonen? Ser en del "klassiske" feil her som de fleste småbarnsforeldre går gjennom. Feks: Jeg tenkte at siden mannen har fri hele uken så kan godt han stå opp litt med ungen siden han tross alt får sammenhengende søvn hver natt. Dette faller ikke i god jord hos han! Og en tendens til "mor vet best" og "alt med babyen skal gjøres på mor sin måte"... Selvsagt skal man ha forventninger til mannen og det skulle bare mangle at han tar sin tørn av nattevåk etc, men disse forventningene bør absolutt avklares, og ikke bare forvente at mannen skal tenke likt som kvinnen. Anonymous poster hash: 2c72f...131 Men bør man ikke kunne forvente at mannen klarer å tenke ut selv at det er rimelig at han tar sin tørn med babyen? Ellers er jeg enig i at kommunikasjon er viktig altså, men jeg hadde faktisk ikke godtatt at pappaen hadde vært utålmodig/brå i bevegelsene med en 5 mnd liten baby! Jeg er selv morgengretten så det holder, men tillater meg selvsagt ikke å la det går utover barn som ikke har forutsetning for å skjønne at noen trenger litt tid før de våkner.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #12 Skrevet 23. oktober 2013 Joda, kommunikasjon er viktig, men hvis dere leser svaret til Hi, så ser dere at de allerede har tre barn sammen, og at hun VET han klarer å gjøre ting annerledes. Jeg syns det virker som det er mange som syr puter under ermene på faren til barna sine her. Jeg syns man burde kunne forvente det samme av far som av mor, minus ammingen. Og nei, jeg hadde ikke en perfekt mann som gjorde alt riktig i barseltiden med våre to, men han prøvde, og gjorde ikke sånne unødvendige feil som å trøkke ungene i for små klær. De har da øyne de, akkurat som mor, og SER når ting ikke passer lenger!+ Hi: Skjønner godt at du er irritert, jeg hadde blitt rimelig irritert om NOEN hadde behandlet barnet mitt sånn, de aller fleste oppegående mennesker skjønner at det ikke hjelper å "straffe" en baby på fem mnd fordi man måtte opp tidlig! Anonymous poster hash: bc6d2...38c
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #13 Skrevet 23. oktober 2013 I morges da kl var 6 ga jeg babyen på 5 mnd til mannen som ligger å sover. Da har jeg vært våken flere ganger i natt for å gi han mat og få han til å sovne igjen. Da jeg kl 6 ikke klarer å roe han lenger så gir jeg han til mannen for å se om han roer seg der. Det gjør han ikke. Jeg tenkte at siden mannen har fri hele uken så kan godt han stå opp litt med ungen siden han tross alt får sammenhengende søvn hver natt. Dette faller ikke i god jord hos han! Tydelig irritert lemper han ungen over til meg så ungen havner med ansiktet ned i dyna mens han snerrer at jeg må ta han mens han kler på seg. Videre tar han ungen med seg inn på badet for å skifte på han. Hører ungen skriker, noe som er uvanlig på morgenen da han er blid som en lerke da. Da han var ferdig går de ned der jeg hører ungen fortsette å skrike. Da står jeg bare opp! Jeg klarer ikke å høre på at ungen skriker når jeg vet at det pga væremåten til faren. Når jeg står opp blir han glad med en gang. Ser at faren har presset han inn i alt for små klær også. Har ikke orket å gå inn på rommet hans for å finne passelige klær engang. Anonymous poster hash: 9f5dc...b69 Hvor er kommunikasjonen? Ser en del "klassiske" feil her som de fleste småbarnsforeldre går gjennom. Feks: Jeg tenkte at siden mannen har fri hele uken så kan godt han stå opp litt med ungen siden han tross alt får sammenhengende søvn hver natt. Dette faller ikke i god jord hos han! Og en tendens til "mor vet best" og "alt med babyen skal gjøres på mor sin måte"... Selvsagt skal man ha forventninger til mannen og det skulle bare mangle at han tar sin tørn av nattevåk etc, men disse forventningene bør absolutt avklares, og ikke bare forvente at mannen skal tenke likt som kvinnen. Anonymous poster hash: 2c72f...131 Men bør man ikke kunne forvente at mannen klarer å tenke ut selv at det er rimelig at han tar sin tørn med babyen? Ellers er jeg enig i at kommunikasjon er viktig altså, men jeg hadde faktisk ikke godtatt at pappaen hadde vært utålmodig/brå i bevegelsene med en 5 mnd liten baby! Jeg er selv morgengretten så det holder, men tillater meg selvsagt ikke å la det går utover barn som ikke har forutsetning for å skjønne at noen trenger litt tid før de våkner. jo klart man bør forvente at pappaen tar sin tørn - men alt blir så mye enklere med litt mer kommunikasjon i stedet for å forvente at pappaen (eller mammaen) skal ta ungen akkurat der og da. Og at pappaen er brå i bevegelsen med en så liten baby hadde heller aldri jeg godtatt - hadde gitt beskjed i så tilfelle (selv om det aldri har skjedd med mine barn). Det var ikke min hensikt å sy puter under armene på far - men ofte ser jeg at ting blir et mye større problem enn det det egentlig er fordi mor og far bare forventer ting av hverandre, i stedet for å avklare disse forventningene,. Anonymous poster hash: 2c72f...131
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #14 Skrevet 23. oktober 2013 Ja....LITT irritert? Ser ut til å bli en harmonisk og lykkelig oppvekst for den ungen...stakkars... Anonymous poster hash: 8099d...440
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #15 Skrevet 23. oktober 2013 Dere var tydeligvis morgengretne begge to, og du synes i tillegg at din mann skal være tankeleser ("Jeg tenkte at han burde x, siden jeg y..."). Dette må dere snakke om og avklare sammen før slike morgener oppstår. Han opplevde sikkert bare en sur samboer som slang babyen til ham klokken 06 "helt uten grunn". Og spør om mannen din vil gjennomgå babyens kommode, og pakke bort alt som nå er for lite, i løpet av helgen. Anonymous poster hash: f47e3...1e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå