Gå til innhold

Anmelde anonymt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en familie jeg føler sterkt at jeg ønsker å melde inn til barnevernet; men jeg sliter med to problemstillinger.

Tidligere i år ble vi meldt til barnevernet på grunnlag av antagelser fra barnehagen, vi møtte barnevernet og de gjorde sine undersøkelser. Hele saken ble henlagt etter et besøk, da barnevernkuratoren forstod at bekymringene var grunnløse. Vi fikk gode skussmål fra dem.

En annen sak er at en venninne av mora i familien det gjelder jobber innenfor barnevernet i denne kommunen. Selv om jeg skulle si at jeg ønsker å være anonym, kunne hennes venninne enkelt sjekke hvem som faktisk har meldt inn saken og muligens sladre. Jeg vet at disse to damene drikker sammen på fritiden feks. Da kan man jo si mye man ikke hadde tenkt... 

I tillegg til at jeg ikke vil at barnevernet skal føle at jeg begynner å melde rundt folk, som om jeg ble "inspirert" av vår egen anmeldelse. Det er ikke slik, det er genuine bekymringer... jeg skulle bare ønske jeg kunne levert inn bekymringen min 100% anonymt. Går egentlig dette?

Anonymous poster hash: cbf41...59d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send ett anonymt brev da vell, ligger skjema på nettet man kan bruke.

Anonymous poster hash: c0fef...fc9
Skrevet

anmeldelse leveres til politiet.

bekymring meldes til barnevernet.

Skrevet

Vær så snill og meld din bekymring om det er en bekymring. Barnas beste fremfor alt. Kanskje du kan ringe barnevernet i en annen kommune for å rådføre deg siden det lett kan bli inhabilitet?

Anonymous poster hash: 321e4...f2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...