Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg skal selge et par gullringer hos gullvekten. Problemet er at det er diamanter i de og jeg aner ikke hva verdien av disse er. Er det noen som vet hvor jeg kan henvende meg? Finnes det noe på nett ala gullvekten? Anonymous poster hash: 1d692...30b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Kan du ikke stikke innom en gullsmed å be om en vurdering der? Anonymous poster hash: 40621...70f
Bearplace Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 De fleste som tar i mot gull gir deg ikke noe for stenene, da det er gull de kan, ikke edelstener/diamanter. Du kan få de i retur. men som regel får du bare betaling for gullet. Jeg ville heller levert de inn i en gullsmed og kjøpe en annen vare, smelte om eller evnt få penger fra de.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Hvilke type diamanter er det i dem? er det mange små eller en stor? har jobbet i gullsmed og alle de små diamantene i div ringer og ørepynt blir rett og slett kastet. De er laget små pga at kvaliteten ikke er spesielt god uansett. Er det litt større enstensdiamanter kan man kanskje få de taksert, men du vil nok ikke få så mye igjen for de.... Anonymous poster hash: 9dcff...742
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Du vil nok få mye mer igjen for pengene om du bytter de til andre varer, mange som rett og slett ønsker seg noe nytt. Det er også muligheter for å bruke opp igjen diamantene (om det er litt størrelse på de). Vet om mange som har satt de inn i glatte gifteringer eller annet de har byttet inn i. Anbefaler deg å dra innom en gullsmed å høre, da får du ordentlig svar på om diamantene dine er "smårusk" eller ikke. Anonymous poster hash: 9dcff...742
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Bruk en gullsmed som er godkjent av norges gullsmedforbund. De kan takstere. Anonymous poster hash: 40fc7...791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå