Gå til innhold

Avslag på refinansering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte GeMoney i dag for å be om refinansering av kredittkortet, tenkte det ville bli enkel sak å få endret det til et forbrukslån isteden. Få lengre nedbetalingstid slik at avdragene gikk ned 1400 kr pr måned da jeg sliter litt økonomiskt.

Fikk AVSLAG :( Så de mener jeg har råd til å betale 2900 hver måned men ikke 1500 kr ?!? hun kunne ikke gi detaljert forklaring på avslaget heller.

Skjønner det ikke, hvordan kan de mene at jeg ikke klarer å betjene et forbrukslån når det er på samme beløp som det eksisterende lånet og med mye lavere månedsbeløp.

Kredittkort gjeld er dumt, vet det. Var i en krise da jeg flyttet ut med 4 barn og eide ingenting da jeg betalte for forbrukstingene og mannen for møbler og andre ting.

noen som vet hvordan man kan få avslag når beløpet er jo det samme, ser ikke helt risikoen

Anonymous poster hash: 85b16...86b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Risikoen ligg i at då er det eit nytt lån med nye betingelsar. Dei har plikt til å ikkje innvilge uforsvarlige lån, og kan risikere å ikkje få att pengane sine om du ikkje kan betale.

Dessutan tjenar dei meir på deg når du har kredittkortgjeld (om det er der du har kredittkortet også).

Skrevet

Det er nok fordi de anser det som søknad og lån og da fyller du kanskje ikke kriteriene...

ikke alltid logisk det der, jeg og xn står sammen på et lån i banken og jeg ville bytte om så jeg ble stående som hovedlåntaker og han som medlåntaker, istedet for omvendt som i dag siden jeg betaler lånet...men nei det gikk ikke fordi det ble ansett som ny lånesøknad og det fikk vi ikke. Var jo bare snakk om bytte om på tittlene ikke et nytt lån men....

Anonymous poster hash: a1828...1a1
Skrevet

Risikoen ligg i at då er det eit nytt lån med nye betingelsar. Dei har plikt til å ikkje innvilge uforsvarlige lån, og kan risikere å ikkje få att pengane sine om du ikkje kan betale.

Dessutan tjenar dei meir på deg når du har kredittkortgjeld (om det er der du har kredittkortet også).

Men det er jo samme risiko da lånebeløpet er likt, er vel større sjanse for at de får sin betaling når månedsbeløpet blir så mye lavere ? Mulig du har rett i at de tjener mer å ha med som kredittkort kunde. Men de tjener vel ikke mer hvis jeg ikke klarer å betjene det høye månedsløpet.

Skrevet

Men det er jo samme risiko da lånebeløpet er likt, er vel større sjanse for at de får sin betaling når månedsbeløpet blir så mye lavere ? Mulig du har rett i at de tjener mer å ha med som kredittkort kunde. Men de tjener vel ikke mer hvis jeg ikke klarer å betjene det høye månedsløpet.

Mulig det er samme beløp, men det er ikke samme betingelser/rentesats, dermed tjener de mindre.

Anonymous poster hash: c8a70...a51

Skrevet

Det er risikoen ved inngåelse av avtale som tel når det gjeld kva banken kan innvilge deg, og om du er mindre kredittverdig no vil det spele inn.

Og dei tjenar gode pengar på at du har høg rente på kredittgjelda.

Skrevet

Bankene er jo ikke opptatt av hva som er best for deg, men for seg selv.

Anonymous poster hash: fa50b...1cb

Skrevet

Kan du ikke søke i en annen bank?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...