Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Kneppet forsiktig på den og noe hvitt kom ut,akkurat som en kvise,etterpå litt blod.. Regner med det må være betennelse i den. Gutten var til tannlege forrige uke og alt vel... Hva kan dette være?? Han har også hatt feber i 3 dager nå,uten at det trenger ha sammenheng.. Noen som har vert bort i dette..?? Regner med det er tannlege og ikke lege vi må gå til i morgen... Anonymous poster hash: 15f42...3ad
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Ps kan ta med at den er på str med en kvise/vorte.. Anonymous poster hash: 15f42...3ad
HvittHus Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Mest sannsynlig tannbyll på grunn av en infeksjon i tann eller tannrot. Hos vår eldste måtte tanna trekkes. Hos henne var det en melketann. Endret 22. oktober 2013 av HvittHus
Kliko Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Kanskje melketanna må bort fordi voksentanna er på vei? Det skjedde med meg når jeg var seks år. Fink beskjed av tannlegen å rugge på tanna i 14 dager og om den ikke var ute før den tid måtte jeg inn å trekke den. Men om femåringen er plaga ville jeg bestilt en time til tannlegen :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Fistel? Vårt barn slo tanna si nylig og vi fikk beskjed om å passe på om det kom byll med hvitt verk. Ring tannlege i morgen! Anonymous poster hash: 20d4d...59e
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 Dette hørtes kjent ut.. Datteren min fikk sånne innimellom, gjerne på samme sted. Tannlegen forklarte at det var tannverk som (heldigvis) satte seg i tannkjøttet og ikke i tanna. Tror hun endte med å trekke tanna til slutt (er sikkert 8 år siden så husker ikke helt i farta). Hun har en tannsykdom så dette var bare en av tingene hun sleit med Anonymous poster hash: 2d09a...fdc
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #7 Skrevet 22. oktober 2013 Sønnen min har slått tennene flere ganger og over 1 år etter siste gang kom det en sånn "kvise". Vi hadde blitt advart mot at det kunne komme og når det kommer er det fordi det er en betennelse der. Tanna hans måtte ut. Anonymous poster hash: 566db...ab6
mama_82 Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 Du bør kontakte tannlege i morgen, ja. Hvis han ikke har store hull i fortennene, så har han mest sannsynlig slått seg. Det kan ha skjedd nylig eller for lenge siden (ikke alltid barnet legger merke til dette selv engang). I noen tilfeller tåler ikke nervevevet inni tannen dette og tannen dør. Det blir en betennelse og denne kan bane seg veg ut av tannen gjennom tannkjøttet. Det oppstår en liten gang der pusset tømmer seg ut og ses som en liten abscess liggende over roten til tannen. Siden pusset får tømt seg ut er dette vanligvis ikke smertefullt, men mange ganger vil tannen kjennes litt øm/annerledes og den kan ha en fargeforandring. Diagnosen er apikal periodontitt og dersom dette er tilfellet (kan jo ikke si helt sikkert uten å ha sett det) vil tannlegen trekke den døde tannen og betennelsen blir borte. Ikke farlig dette, og godt det ikke er så lenge til tennene skulle felles uansett
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg får slike ofte jeg, men er ikke noe galt. Blir lett slik av skarpe ting, dehydrering og sure ting. Kan hende barnet reagerer på såpen i tannkremen? Anonymous poster hash: 25319...74d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå