Gå til innhold

Hva har livet lært deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At livet kan være så brutalt urettferdig. Så brutalt at en ikke har lyst til å leve videre. (mistet et barn)

At jo mindre en kan, jo høyere opp i hiarkiet kommer en seg. da ved smisking og hjelpesløshet. 

Aldri stole på andre enn deg selv. 

Ærlighet varer ikke lengst. (hilsen ærligheten selv)

Anonymous poster hash: 1ecd5...a11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

#9Unyansert uttalelse. Det er mye som IKKE blir vage minner etter 6 mnd.Jeg har opplevd å miste barnet mitt etter fødsel for ca ti mnd siden. Det er idag ikke "vage minner", men en hendelse som har endret meg og livsretningen min totalt.Anonymous poster hash: bc2e6...350

Er smerten like intens nå som da? Er sjokket og vantroen like stort? Sorgen er der i aller høyeste grad og livet ditt har forandret seg og du vil aldri bli den samme, du har fått en vondt livserfaring som du og mange aller helst kunne vært forut, men dagene kommer og går uansett. Jeg kan forstå at du ikke er enig i hva livet MITT har lært MEG, men dette har jeg lært av mine erfaringer. For 10 måneder siden kunne jeg ikke gå og smertene, desperasjonen og fortvilelsen husker jeg fortsatt, men intensiteten er ikke den samme.  Anonymous poster hash: d4148...d85

Ja, smerten er like intens. Sjokket og vantroen like stor. Dette er ikke noe som "går over". Siden du stiller slike spørsmål må jeg spørre deg om du har opplevd å miste barnet ditt? Om ikke så bør du prise deg lykkelig over at du ikke går i mine sko.

Jeg reagerte mest på at du generaliserte DINE erfaringer over på oss andre. At du føler det sånn betyr ikke at andre gjør det. Derfor synes jeg at innlegget ditt virket unyansert, men dersom du egentlig mener at det er slik for deg så er det jo bare fint at du kan se slik på det som har vært og det som måtte komme. Ikke ment som et angrep på deg, men som en korrigering av uklarheten i innlegget ditt.

Anonymous poster hash: bc2e6...350

Skrevet

Jeg elsker altså den sangen jeg siterte, for det er det jeg føler livet har lært meg, og som står klarere for meg for hvert år som går. Vi har ikke i overflod materialistisk, har aldri hatt bil, for eksempel, men har nok til at vi klarer oss fint. Men jeg leter etter lykken, og finner den, hver dag i de jeg har rundt meg. Min mann og mine barn, og mine gode venner. Det høres kanskje banalt og fullstendig uoriginalt ut, men dette er for meg lykken i livet, og det er det livet har lært meg. 

Og jeg har omvendt oppfattelse enn mange her; jeg synes folk ofte er hyggeligere enn man skulle tro. Og de som viser seg å ikke være til å stole på, har ofte dypere problemer som vi ikke får øye på.

Skrevet

1. At LIVET går videre

2. At man må godta ting man IKKE kan forandre

3. At man MÅ ha noe å gi/være glad i seg selv for å finne den RETTE mannen

4. At det er kun DEG selv som kan forandre deg selv når alt kommer til alt

5. Å tenke positive tanker og selv påvirke sin egen tankegang kan gjøre en enorm forskjell

Anonymous poster hash: 3a274...184
Skrevet

Alt ordner seg for snille jenter! Det kan av og til ta litt tid men det ordner seg alltids på ett vis:) Har dessuten lært at jeg aldri skal spør om ting jeg ikke vil vite, av og til er det greit å leve i uvitenhet!

Skrevet

Viktigste av alt, takknemlighet og ydmykhet for alt jeg er så heldig å ha, familie og gode venner, framfor alt barna og mannen min. Aldri ta noe eller noen for gitt.

Skrevet

"Det som ikke dreper gjør deg sterkere", er definitivt sant. Livet er urettferdig, og man må bare lære seg å leve med det, for man har ikke noe valg. 

Skrevet

At tid og kjærlighet er viktigere enn materielle goder.

At det oftest blir bedre med tiden når man opplever sorg og smerte.

At jeg utvikler meg hele tiden. Og at jeg ikke lenger klarer å si ordet "utvikle" uten å tenke på pokemon :P

At de aller, aller fleste er veldig hyggelige og greie, noen trenger bare mer tid for å vise det.

At det er fint/ riktig å stole på andre i tillegg til seg selv.

At noe av det viktigste i livet er en indre trygghet, frihet, ydmykhet og ro. Da finner man ofte lykken på sin vei.

Skrevet

At det går videre.

Akkurat det er min lærdom og. Livet går videre. "Just keep swimming"

Og vi er alle sterke. Vi bare vet det ikke før vi MÅ være det.

Skrevet

*At det som ikke dreper deg, gjør deg ikke nødvendigvis sterkere slik som "alle" sier. Jeg har også mistet barnet mitt (i magen), og nå halvannet år etterpå så er jeg slett ikke en sterkere utgave av meg selv.

*Det finnes ingen mening bak alt som skjer.

*Livet er urettferdig.

*Ting er ikke nødvendigvis slik de ser ut.

Anonymous poster hash: 27b0f...56b

Skrevet

Jeg glemte noe annet av det viktigste. Prøve å ikke dømme noen og huske at bak ethvert liv ligger mye vi ikke vet noe om. Erfaringer, opplevelser.

Skrevet

At folk i bunn og grunn er egoistiske og lite interesserte i å lære nye ting som kan forbedre hverdagen deres.

At mange utlendinger faktisk er så fiendtlig innstilt til nordmenn som vi tror, men helst ikke vil si høy, fordi det sikkert ikke er sant.

At barn er ufattelig slemme og kan ødelegge liv.

Det hjelper ikke å være slik alle andre vil du skal være, vær deg selv så blir du lykkeligere.

Venner kommer og venner går.

Livet er urettferdig.

Anonymous poster hash: 2aa8a...01f
Skrevet

Jeg har lært at det er lurt å følge Kardemommeloven.

Også har jeg lært ar man kommer ikke langt uten ståpå-vilje.

Skrevet

at livet ikke er og ikke kan være rettferdig.

At om noe negativ kan hende eller noe kan gå galt så hender det om du er meg. (dessverre)

Og at man kan komme seg gjennom de utroligste ting bare man ser framover og ikke gir opp

Anonymous poster hash: af15d...b0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...