Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Ja, hvilke erfaringer har du blitt klokere av? Jeg føler en viktig lærdom for meg har vært å ikke dømme andre så hardt for "småting," fordi det er så enkelt å gjøre feil selv.. En annen ganske overraskende oppdagelse er at alle folk faktisk ikke er så snille som de gir seg ut for. Anonymous poster hash: c83e6...f47
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 At man aldri skal tro i forelskelsens rus at vedkommende vil endre seg på noe som helst vesentlig punkt. Anonymous poster hash: 7bff6...47c
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 At ærlighet ikke varer lengst.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 At snille jenter kommer til himmelen....og vi andre kommer så lang vi vil Anonymous poster hash: 00181...c7a
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 At livet ikke nødvendigvis er rettferdig. At det ikke alltid er slik at bare man jobber hardt så vil ting ordne seg. Og så har jeg lært, slik du har, at folk ikke nødvendigvis er så snille som de utgir seg for å være. Jeg dømmer ikke så lett folk for småting lenger, også som deg. Jeg skulle egentlig ønske at jeg hadde litt mindre "lærdom", for den lærdommen jeg har gjør at jeg ikke lenger ser særlig positivt på fremtiden... Jeg har gang på gang prøvd å snu alt til noe positivt, gått på med krum hals videre, tilsynelatende lyktes, men så har omstendigheter eller folk snudd det helt rundt og jeg sitter verre i det enn tidligere. Så har jeg kravlet meg opp igjen.... og opplevd lignende. Nå har jeg mistet troen. Dessverre. Anonymous poster hash: e7bd6...8e7
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 At det lønner seg å gå til tannlegen ofte. At kjærligheten til eget barn overgår ALT. Anonymous poster hash: e4e98...b4e
me_87 Skrevet 22. oktober 2013 #7 Skrevet 22. oktober 2013 (endret) At mannfolk er noen feige idioter som stikker så fort du sier ordet "gravid". Når du endelig finner en ny fyr som virker bra å er flink med barn,så er han selvsagt utro. Å han tredje legger hele tiden masse nye jenter på facebooken sin så føler ikke at han er til å stole på heller. Har gitt opp mannfolk jeg.. Endret 22. oktober 2013 av me_87
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 At det lønner seg å gå til tannlegen ofte, ja det er sant Livet har stort sett fart pent med meg, men jeg har lært at du kan ikke stole på de som skal ta vare på barna dine, altså pedagogene. Noen av de ser fanden på flatmark og er litt for ivrig på å ringe barnevernet, og gjør ikke jobben sin godt nok. Har blitt kjempeskeptisk til pedagoger etter jeg erfarte dette - og jeg er pedagog selv. Moralen er: Ikke stol på noen kun fordi de SIER at de forstår seg på barn. Anonymous poster hash: 51a2c...3ef
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har lært at det meste går over. Smerter, svik, desperasjon, forelskelse, glede, høsten, vinteren og våren. Derfor prøver jeg å sette ekstra pris på de positive øyeblikkene i livet, for å få dem til å leve litt ekstra for de går over og etter dem kommer det andre øyeblikk, men følelsene der å da blir aldri like intense i minne som lever videre. En annen ting er at jeg stadig blir overrasket over hvor sterk jeg er, alt jeg får til bare jeg tør å prøve... Det klarer jeg ikke eksisterer ikke lenger i ordforådet mitt og burde ha vært slettet fra mange andre sitt også for dere er som meg, dere klarer ALT! Uansett hva det måtte være så kommer dere dere igjennom situasjonen og seks måneder senere er det et vagt minne, med vage følelser. Anonymous poster hash: d4148...d85
Gilette Skrevet 22. oktober 2013 #10 Skrevet 22. oktober 2013 At hver dag kan være din siste så nyt livet og dine nærmeste når du kan :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #11 Skrevet 22. oktober 2013 At ingenting er svart/ hvitt Anonymous poster hash: 70928...fae
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #12 Skrevet 22. oktober 2013 At livet kan snues opp ned på få minutter. At de fleste i bunn og i grunn er veldig egoistiske. Anonymous poster hash: bc2e6...350
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #13 Skrevet 22. oktober 2013 #9 Unyansert uttalelse. Det er mye som IKKE blir vage minner etter 6 mnd. Jeg har opplevd å miste barnet mitt etter fødsel for ca ti mnd siden. Det er idag ikke "vage minner", men en hendelse som har endret meg og livsretningen min totalt. Anonymous poster hash: bc2e6...350
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #14 Skrevet 22. oktober 2013 At man aldri kan stole på andre enn seg selv... Og i hvert fall ikke på mannen sin. Anonymous poster hash: 050bc...992
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #15 Skrevet 22. oktober 2013 #9 Unyansert uttalelse. Det er mye som IKKE blir vage minner etter 6 mnd. Jeg har opplevd å miste barnet mitt etter fødsel for ca ti mnd siden. Det er idag ikke "vage minner", men en hendelse som har endret meg og livsretningen min totalt. Anonymous poster hash: bc2e6...350 Så trist at du mistet barnet ditt! Jeg er veldig enig med deg i at det svaret du viser til virker unyansert. Men det er bra at den som skrev det opplever det slik. Mange andre opplever at ting ikke går over om seks måneder, noe går aldri over. Det kan bli bedre og man kan/må leve med det - men det er dessverre ikke alt som går over, det er ikke alt som ordner seg. Men jeg skulle inderlig ønske at det var det som var min erfaring Anonymous poster hash: e7bd6...8e7
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #16 Skrevet 22. oktober 2013 #9 Unyansert uttalelse. Det er mye som IKKE blir vage minner etter 6 mnd. Jeg har opplevd å miste barnet mitt etter fødsel for ca ti mnd siden. Det er idag ikke "vage minner", men en hendelse som har endret meg og livsretningen min totalt. Anonymous poster hash: bc2e6...350 Er smerten like intens nå som da? Er sjokket og vantroen like stort? Sorgen er der i aller høyeste grad og livet ditt har forandret seg og du vil aldri bli den samme, du har fått en vondt livserfaring som du og mange aller helst kunne vært forut, men dagene kommer og går uansett. Jeg kan forstå at du ikke er enig i hva livet MITT har lært MEG, men dette har jeg lært av mine erfaringer. For 10 måneder siden kunne jeg ikke gå og smertene, desperasjonen og fortvilelsen husker jeg fortsatt, men intensiteten er ikke den samme. Anonymous poster hash: d4148...d85
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #17 Skrevet 22. oktober 2013 At livet slettes ikke er rettferdig, og at kjipe ting skjer med gode mennesker. At man ikke skal skue hunden på hårene, og at man burde blåse i hva andre sier, og leve etter beste mulige evne. Man vet aldri hva fremtiden bringer, så sett pris på de små tingene. Anonymous poster hash: 6507e...ee5
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #18 Skrevet 22. oktober 2013 At folk flest er mer opptatt av å si og gjøre det riktige i forhold til folks forventninger, enn å utvikle sin egen personlighet og bruke sine evner. Anonymous poster hash: 1da8c...7e6
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #19 Skrevet 22. oktober 2013 Ikke stol på andre enn deg selv. Ikke forvent at andre stiller opp når du trenger det. Det beste er å klare seg selv. Og de med høyest utdanning, er ikke nødvendigvis de beste menneskene. Pappa prøver å overbevise meg om det motsatte, men jeg hører ikke på ham. Anonymous poster hash: e995b...4b1
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 22. oktober 2013 #21 Skrevet 22. oktober 2013 At ikke alle mennesker man tror man kjenner, er den de utgir seg for å være. Ergo - man skal ikke stole på folk og vokte seg vel for hva man forteller til andre. At livet er fullt av nyanser. At kjærligheten til barna sine overgår ALT annet i hele verden!
Hurra133 Skrevet 22. oktober 2013 #22 Skrevet 22. oktober 2013 "Den lykken du søker bak blånende fjell, kan hende du alltid har eiet den selv. Du skal ikke jage i hvileløs ring, men lær deg å elske de nære ting."
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #23 Skrevet 22. oktober 2013 Det begynner å gå opp for meg i hvor stor grad mennesker egentlig speiler hverandre. Det man sender ut får man tilbake. Har en kollega som ved å være blid, hyggelig, oppmerksom og gi ros får meg til å bli en mye bedre utgave av meg selv. Og dermed gir jeg det samme tilbake, og vi har et flott og fruktbart samarbeid. Ser nå at min dårlige selvtillit og dårlige tro på meg selv har fått folk til å behandle meg nettopp slik som jeg ser på meg selv... Anonymous poster hash: 89ee5...24d
locapoca Skrevet 22. oktober 2013 #24 Skrevet 22. oktober 2013 At kjærlighet er den viktigste ingrediensen her i livet. At vi er mennesker alle sammen, ingen over ingen under.
Magia Skrevet 22. oktober 2013 #25 Skrevet 22. oktober 2013 At mødre ikke alltid er best for barna sine. At store deler av livet handler om selvbedrag - hvordan man ønsker å se tingene er ofte viktigere enn hvordan tingene er (for tingene er kanskje ikke noe i seg selv uansett). At vi omgir oss med altfor mange regler og koder til at det er sunt. Man har godt av å bryte dem for å føle seg fri. At det kun er noen veldig få som noen gang kan forstå deg fullt ut, og de må tas vare på. At man er i konstant utvikling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå