Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Er det noen her som har vært i Danmark og blitt inseminert? Jeg og mannen har egentlig bestemt oss for det (han er sterilisert), men det blir liksom utsatt litt etter litt fordi spesielt jeg ser masse utfordringer med alt det praktiske rundt...Så om noen har erfaringer; hvor lang tid tok det fra du/dere først tok kontakt med klinikken til insemineringen, hvordan i all verden planlegger man dato i forhold til eggløsning osv (det er jo liksom ikke bare å sette seg i bila når eggløsningstesten sier "kjør på"), hvor langt var oppholdet... Ja, alt det praktiske. Og påløp det noen uventede kostnader underveis? Vi har, ut i fra priser oppgitt på nettet, regnet ut ca 10-15 000 alt i alt for ett forsøk (da medregnet reise og opphold)... er det realistisk? Og hvor mange ganger prøvde du/dere før det lyktes? Jeg ser for meg masse styr - tanken var liksom ikke å flagge for hele verden at vi drar til Danmark for inseminering - men hvis jeg plutselig må skaffe fri fra jobb for meg og mannen, barnevakt og hundevakt i mange dager og på ekstremt kort varsel er det liksom litt vanskelig å forklare det som "kjærestetur"... Æsj altså, det var så mye lettere forrige gang, da kasta vi bare kondomene og vips så var jeg gravid et par uker senere Anonymous poster hash: 9f6b2...365
Ensligprøver25 Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Hei Jeg har vært i Danmark for inseminering 1 gang før, å skal reise igjen i morgen for forsøk nr 2 Jeg er enslig så ikke helt samme båt, men.. I morgen reiser jeg tur-retur på samme dag, men forje gang bestilte jeg flybiletten nesten 2 uker før siden jeg viste når jeg hadde eggløsning, men denne gangen har jeg gått på pergo og tatt eggløsningssprøyte så da fikk jeg bare vit d 2 dager i forveien. Ble ca 6500,- for flybiletten å 1500 for insemineringen håper det klaffer denne gangen! Bare å spør om det er noe mere du lurer på!
uhhuhher Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Hei! Har ikke erfaring selv, men gå inn på Barn i magen på forumene Assistert befruktning og Donor sæd/egg. Har finner du nok noen som kan svare deg. :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Bare å spør om det er noe mere du lurer på! Er du bare 25 og prøver som enslig? Tøft av deg i så fall! Imponerende faktisk. Jeg trodde de fleste ventet til de var kommet over 30 års alder før de prøvde som single. Hvorfor nå? (Jeg spørs bare, du trenger ikke svare!) Anonymous poster hash: da129...771
Ensligprøver25 Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Bare å spør om det er noe mere du lurer på! Er du bare 25 og prøver som enslig? Tøft av deg i så fall! Imponerende faktisk. Jeg trodde de fleste ventet til de var kommet over 30 års alder før de prøvde som single. Hvorfor nå? (Jeg spørs bare, du trenger ikke svare!) Anonymous poster hash: da129...771 Helt greit at du spør Jeg har vært klar for barn en god stund, har ikke funnet noen(savner heller ikke å ha en kjæreste) trives best alene, men det er noe som mangler i livet mitt nemlig et barn så derfår tok jeg den avgjørelsen!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 Hei Jeg har vært i Danmark for inseminering 1 gang før, å skal reise igjen i morgen for forsøk nr 2 Jeg er enslig så ikke helt samme båt, men.. I morgen reiser jeg tur-retur på samme dag, men forje gang bestilte jeg flybiletten nesten 2 uker før siden jeg viste når jeg hadde eggløsning, men denne gangen har jeg gått på pergo og tatt eggløsningssprøyte så da fikk jeg bare vit d 2 dager i forveien. Ble ca 6500,- for flybiletten å 1500 for insemineringen håper det klaffer denne gangen! Bare å spør om det er noe mere du lurer på! Takk for svar! Trikset må være å fylle skapet med eggløsningstester og så kartlegge seg selv så godt man kan i forkant da sikkert... Hvordan er det med "timebestilling" i forhold til insemineringen? Ringer du når du sitter med positiv eggløsningstest i hånda, eller avtaler man i forkant ut i fra når forventet eggløsning er? Og hvor lang tid har man på å inseminere? (MÅ det være akkurat den dagen du har eggløsning, eller har de litt slingringsmonn?) Bare 1500? Da går donorsæd og alle andre konsultasjoner utenom sikkert? Er det lang tid å vente fra man tar kontakt? ...ja, jeg vet, jeg har tusen spørsmål Forsøker å overbevise meg selv om at det EGENTLIG ikke er så mye styr Anonymous poster hash: 9f6b2...365
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #7 Skrevet 22. oktober 2013 Ensligprøver25, on 22 Oct 2013 - 18:29, said: Helt greit at du spør Jeg har vært klar for barn en god stund, har ikke funnet noen(savner heller ikke å ha en kjæreste) trives best alene, men det er noe som mangler i livet mitt nemlig et barn så derfår tok jeg den avgjørelsen! Lykke til! Høres ut som dette er noe du har overveid nøye. Tvi tvi for at det går veien for deg da! Anonymous poster hash: da129...771
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 I morgen reiser jeg tur-retur på samme dag Lykke til i morra forresten! Skal krysse fingrene -HI Anonymous poster hash: 9f6b2...365
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 I morgen reiser jeg tur-retur på samme dagLykke til i morra forresten! Skal krysse fingrene -HI Anonymous poster hash: 9f6b2...365 Ja, samme her. Krysser fingrene for deg. Du må holde oss oppdatert! Har du en egen tråd eller noe hvor en kan følge hvordan det går med deg? Anonymous poster hash: da129...771
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #10 Skrevet 22. oktober 2013 De henter da ut sædceller i Norge og inseminerer her. Anonymous poster hash: ba3c1...f74
Ensligprøver25 Skrevet 22. oktober 2013 #11 Skrevet 22. oktober 2013 Hei Jeg har vært i Danmark for inseminering 1 gang før, å skal reise igjen i morgen for forsøk nr 2 Jeg er enslig så ikke helt samme båt, men.. I morgen reiser jeg tur-retur på samme dag, men forje gang bestilte jeg flybiletten nesten 2 uker før siden jeg viste når jeg hadde eggløsning, men denne gangen har jeg gått på pergo og tatt eggløsningssprøyte så da fikk jeg bare vit d 2 dager i forveien. Ble ca 6500,- for flybiletten å 1500 for insemineringen håper det klaffer denne gangen! Bare å spør om det er noe mere du lurer på! Takk for svar! Trikset må være å fylle skapet med eggløsningstester og så kartlegge seg selv så godt man kan i forkant da sikkert... Hvordan er det med "timebestilling" i forhold til insemineringen? Ringer du når du sitter med positiv eggløsningstest i hånda, eller avtaler man i forkant ut i fra når forventet eggløsning er? Og hvor lang tid har man på å inseminere? (MÅ det være akkurat den dagen du har eggløsning, eller har de litt slingringsmonn?) Bare 1500? Da går donorsæd og alle andre konsultasjoner utenom sikkert? Er det lang tid å vente fra man tar kontakt? ...ja, jeg vet, jeg har tusen spørsmål Forsøker å overbevise meg selv om at det EGENTLIG ikke er så mye styr Anonymous poster hash: 9f6b2...365 Jeg bruker ciconia i Århus, de er kjæmpe flinke og billige jeg sendte de en mail hvor jeg skrev litt om meg selv og min situasjon. Jeg fikk raskt svar om hva jeg trengte å gjøre før jeg kom til inseminasjon, div blodprøver... jeg brukte 3 månder i forveien for å teste eggløsning for å finne dag, altså 3 månder med testing så jeg var sikker på at den kom til samme tid vær gang. Jeg betalte 1500,- for alt med donorsæd. så er ikke så dyrt som folk tror http://www.ciconia.dk/priser-for-ivf Jeg sendte en mail når jeg fikk menstrasjon og ringte de når jeg hadde positiv eggløsningstest å da fikk jeg time dagen etter positiv test.
Ensligprøver25 Skrevet 22. oktober 2013 #12 Skrevet 22. oktober 2013 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144087908-forsøk-nr-2-er-i-gang/ her kan dere følge meg
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #13 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg bruker ciconia i Århus, de er kjæmpe flinke og billige jeg sendte de en mail hvor jeg skrev litt om meg selv og min situasjon. Jeg fikk raskt svar om hva jeg trengte å gjøre før jeg kom til inseminasjon, div blodprøver... jeg brukte 3 månder i forveien for å teste eggløsning for å finne dag, altså 3 månder med testing så jeg var sikker på at den kom til samme tid vær gang. Jeg betalte 1500,- for alt med donorsæd. så er ikke så dyrt som folk tror http://www.ciconia.dk/priser-for-ivf Jeg sendte en mail når jeg fikk menstrasjon og ringte de når jeg hadde positiv eggløsningstest å da fikk jeg time dagen etter positiv test. Takk! Kanskje jeg skal kvinne meg opp og sende dem en mail... Alt jeg trenger (forhåpentligvis, bank i bordet) at noen sprøyter sæd oppi der til rett tid... ble gravid på et kvarter etter naturmetoden sist, så det er ingen grunn til å tro jeg trenger hormoner (igjen, bank i bordet). Kanskje det ikke er så mye styr allikevel... (men så er det jo alle "jammen, hva med ferien neste år", "jammen, passer det i forhold til jobb nå da?", "jammen, hvordan blir det med barnehageplass hvis termin blir sent på året?"... Jeg tror noen har omkalibrert hele hjernen min siden sist - den gangen var det så lett å si "det passer egentlig aldri å få barn, så vi kjører på!") Anonymous poster hash: 9f6b2...365
Kjærepære Skrevet 22. oktober 2013 #14 Skrevet 22. oktober 2013 Hvorfor ikke Norge?? Mye mer praktisk, og finnes jo klinikker flere steder, blant annet Oslo og Trondheim.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #15 Skrevet 22. oktober 2013 Hvorfor ikke Norge?? Mye mer praktisk, og finnes jo klinikker flere steder, blant annet Oslo og Trondheim. Finnes det klinikker i Norge som inseminerer med donorsæd på samme måte som de gjør i Danmark? *blond* (vi tenkte ikke å gå veien om fastlege, venteliste, utredning, hormoner, offentlig byråkrati osv - min mann har etter egen frie vilje sterilisert seg, og vi ser ikke på det som et alternativ å ta opp plass og ressurser i det systemet som hjelper ufrivillig barnløse) Anonymous poster hash: 9f6b2...365
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #16 Skrevet 22. oktober 2013 Vi hadde første samtale med klinikken i februar, og hadde første forsøk i juni. Kunne hatt forsøk før, men var det som passet for oss. Vi trengte 3 forsøk på å bli gravide, og da hadde vi brukt ca akkurat 30 000kr, inkludert ALT. Synes ikke det var så stress med å dra nedover, fikk jeg positiv EL test på kvelden, så dro vi dagen etter, fikk jeg positiv på morgen, så dro vi neste morgen Billigere å gjøre det i danmark enn i norge Når vi skal igang med søskenforsøk, så har jeg regnet på at vi får 3 forsøk i danmark for 1 forsøk i Norge. Så for oss er det ingen tvil. Stork er forresten HELT fantastisk! Lykke til!! Anonymous poster hash: f04fb...508
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #17 Skrevet 22. oktober 2013 Vi hadde første samtale med klinikken i februar, og hadde første forsøk i juni. Kunne hatt forsøk før, men var det som passet for oss. Vi trengte 3 forsøk på å bli gravide, og da hadde vi brukt ca akkurat 30 000kr, inkludert ALT. Synes ikke det var så stress med å dra nedover, fikk jeg positiv EL test på kvelden, så dro vi dagen etter, fikk jeg positiv på morgen, så dro vi neste morgen Billigere å gjøre det i danmark enn i norge Når vi skal igang med søskenforsøk, så har jeg regnet på at vi får 3 forsøk i danmark for 1 forsøk i Norge. Så for oss er det ingen tvil. Stork er forresten HELT fantastisk! Lykke til!! Anonymous poster hash: f04fb...508 Takk takk Overslaget på 10-15 000 pr forsøk er ikke så ille da... (det var ut i fra Stork sine priser). Og sant nok, vi har en times kjøring til flyplassen og derfra går det direktefly til København - så det er jo forsåvidt i teorien bare noen timers reise...) Synes forresten jeg leste noe et sted om at man kan inseminere flere ganger (to påfølgende dager) på samme syklus (for noen tusen ekstra) - er det egentlig noen vits? Donorsæden skal vel være renset og sjekket alle veier, så det er vel helst egget mitt det står på uansett...? Forresten - i forhold til insemineringen, er det egentlig så stort og flott at gubben virkelig går glipp av noe dersom han sitter på hotellet sammen med femåringen? Ser Stork skriver store ord om den magiske insemineringen, men ærlig talt - jeg har vært med på hundrevis av insemineringer (av ku), og det er veldig lite glamorøst (men seriøst - jeg har liksom ikke helt det store romantiske forholdet til det, og om vi kunne ta med frøkna nedover ville det løst enda et praktisk problem... Men hun skal IKKE være med på insemineringa, så da må han være barnevakt ) Anonymous poster hash: 9f6b2...365
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #18 Skrevet 22. oktober 2013 Men skal dere bruke donorsæd eller din manns "innelåste" sæd? Anonymous poster hash: 38a5e...0bf
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #19 Skrevet 22. oktober 2013 Men skal dere bruke donorsæd eller din manns "innelåste" sæd? Anonymous poster hash: 38a5e...0bf Vi hadde i utgangspunktet tenkt donor... han har ikke noe i mot det når vi må veien om inseminering uansett, og det forenkler jo prosessen litt. Dessuten er han ikke noen tjueåring lenger, så det er ikke sikkert kvaliteten hans er helt på topp heller. Greit å satse på noen veltrente svømmere Anonymous poster hash: 9f6b2...365
Isola&Lille+julegave Skrevet 23. oktober 2013 #20 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg brukte Ciconia i Århus også. Mye billigere enn Stork. Fantastisk service! Betalte 2600kr for donorsæd (cryos), 1500kr for inseminasjon. Tok pergotime og ovitrelle, så ca 1500kr på hormoner. Reise og opphold.... Ble tilsammen ca 10000kr. Du må gå til lege og få tatt noen blodprøver (hormoner/sykdommer). Tar 1 syklus å få gjort dette. Så kan du insemineres syklusen etter. Klinikken er kjappe, så det praktiske tar ikke lang tid å komme i gang med! Jeg ringte klinikken da jeg hadde positiv eggløsningstest, og fikk da time til inseminasjon. (Som regel må du plutselig dra, selv om du stort sett har eggløsning ca 14 dager etter mens.) Mener det var dagen etter positiv test. Kun 1 inseminasjon langt oppi livmoren. Ble gravid på første forsøk! Lykke til!! Og bare spør hvis det er noe.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #21 Skrevet 23. oktober 2013 Du klarer deg helt fint på inseminasjonen alene Jeg hadde kun med samboeren første forsøk, etter det dro jeg alene. Rett og slett fordi det blir ganske dyrt med fly, og vrient for 2 stk å ta seg fri fra jobb. Anonymous poster hash: f04fb...508
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #22 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg brukte Ciconia i Århus også. Mye billigere enn Stork. Fantastisk service! Betalte 2600kr for donorsæd (cryos), 1500kr for inseminasjon. Tok pergotime og ovitrelle, så ca 1500kr på hormoner. Reise og opphold.... Ble tilsammen ca 10000kr. Du må gå til lege og få tatt noen blodprøver (hormoner/sykdommer). Tar 1 syklus å få gjort dette. Så kan du insemineres syklusen etter. Klinikken er kjappe, så det praktiske tar ikke lang tid å komme i gang med! Jeg ringte klinikken da jeg hadde positiv eggløsningstest, og fikk da time til inseminasjon. (Som regel må du plutselig dra, selv om du stort sett har eggløsning ca 14 dager etter mens.) Mener det var dagen etter positiv test. Kun 1 inseminasjon langt oppi livmoren. Ble gravid på første forsøk! Lykke til!! Og bare spør hvis det er noe. Takk for svar! Høres ut som det er en klinikk å vurdere ja... bestilte dere donor selv, eller tar klinikken seg av det? Er i utgangspunktet ikke for å sitte og velge i gener- men det er jo greit å matche hår- og øyenfarge... litt snedig om to lyse og blåøyde får et barn med masse pigment og brune øyne liksom Anonymous poster hash: 9f6b2...365
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #23 Skrevet 23. oktober 2013 Du klarer deg helt fint på inseminasjonen alene Jeg hadde kun med samboeren første forsøk, etter det dro jeg alene. Rett og slett fordi det blir ganske dyrt med fly, og vrient for 2 stk å ta seg fri fra jobb. Anonymous poster hash: f04fb...508 Da tenker jeg vi dropper barnevakta Har liksom aldri satt henne bort over flere dager før, så det vil bli stilt spørsmålstegn ved det... Er det vanskelig å finne fram og sånn selv, sånn i tilfelle jeg finner på å ta hele turen alene? (Blir litt stressa av å skulle finne fram alene første gangen- men det er jo egentlig bare tull. Jeg er da stor jente :-P ) Anonymous poster hash: 9f6b2...365
Isola&Lille+julegave Skrevet 23. oktober 2013 #24 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg brukte Ciconia i Århus også. Mye billigere enn Stork. Fantastisk service! Betalte 2600kr for donorsæd (cryos), 1500kr for inseminasjon. Tok pergotime og ovitrelle, så ca 1500kr på hormoner. Reise og opphold.... Ble tilsammen ca 10000kr. Du må gå til lege og få tatt noen blodprøver (hormoner/sykdommer). Tar 1 syklus å få gjort dette. Så kan du insemineres syklusen etter. Klinikken er kjappe, så det praktiske tar ikke lang tid å komme i gang med! Jeg ringte klinikken da jeg hadde positiv eggløsningstest, og fikk da time til inseminasjon. (Som regel må du plutselig dra, selv om du stort sett har eggløsning ca 14 dager etter mens.) Mener det var dagen etter positiv test. Kun 1 inseminasjon langt oppi livmoren. Ble gravid på første forsøk! Lykke til!! Og bare spør hvis det er noe. Takk for svar! Høres ut som det er en klinikk å vurdere ja... bestilte dere donor selv, eller tar klinikken seg av det? Er i utgangspunktet ikke for å sitte og velge i gener- men det er jo greit å matche hår- og øyenfarge... litt snedig om to lyse og blåøyde får et barn med masse pigment og brune øyne liksom Anonymous poster hash: 9f6b2...365 Bestilte selv med levering til Ciconia. Ikke noe problem. Du kan få sæd på klinikken også, men tror det kun er anonym (?)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #25 Skrevet 23. oktober 2013 Bestilte selv med levering til Ciconia. Ikke noe problem. Du kan få sæd på klinikken også, men tror det kun er anonym (?) Anonym er helt greit - barnet får jo en pappa Men såvidt jeg har skjønt på cryo (?) sine sider kan man velge blant sånne "basisting" som hud-/hår-/øyenfarge, etnisitet, høyde også blant de anonyme..? Jaja, jeg får høre med dem Anonymous poster hash: 9f6b2...365
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå