Gå til innhold

Babyen min sover så lite..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å legge hn fra Kl 19. Ammer-legger-våkner, ammer - legger-våkner... Ser ut som hn endelig sov nå (22:21) for eks. Har prøvd mme. Ingen forskjell.

Anonymous poster hash: 2e39b...b67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er like gammel, og hun sover veldig uregelmessig. Kan sove leeenge i vogna på dagen, men nå er hun forkjøla og jeg har ikke hatt henne ute i dag, og da blir det bare korte dupper. Om natten sover hun inntil meg hele tiden, småspiser av og på helt til jeg må opp kl 7 med de andre barna. Hun er nok litt for avhengig av meg for å sove, men orker ikke ta kampen heller... Hun har fremdeles urolige kvelder (har hatt litt kolikktendenser), så vi har ikke noe ordentlig leggetid for henne ennå. 

Synes ikke det høres uvanlig ut, babyer er forskjellig, så hvis babyen ikke virker utilpass pga lite søvn, ville jeg ikke tenkt så mye over det. 

Skrevet

Nei, jeg er jo klar over det, men er jo forskjell å sove rundt 2 timer på dag og 5 da..

Anonymous poster hash: eacf6...a38

Ja det er mange babyer som sover lite på dagtid, og like mange som sover mye :) På samme måte som at noen barn er høye og andre lave, noen begynner å prate tidlig og andre sent. Babyer er forskjellige.

Anonymous poster hash: 20248...8dd

Skrevet

Min er like gammel og sover mye mindre enn det der.

Eksempel dagen idag: ca tider da

07.00 våken

10.00 sove i halvtime

15.00 sove 1 time i bæresjal (da sover han lenger enn i kurven sin)

19.00 sove 15 min på tur i vogna

Så legger vi oss for kvelden 23-24, men da har han stort sett sutret siden 20. Våkner for mat 1, 3 og 5....

Spiser ca annenhver time hele døgnet. Kan sove i 2 timer i bæresjal eller vogn på dagtid

Sånn er min og... Bare at hn er 5 uker...

Anonymous poster hash: 2e39b...b67

Slik var begge mine de første 4 mnd :) Men hvorfor prøver du ikke å legge babyen tidligere enn kl 23-24, når han begynner å sutre og bli trøtt kl 20?

Anonymous poster hash: 20248...8dd

Jeg har prøvd. Men han våkner bare igjen etter kort tid hvis vi ikke legger oss sammen. Da syns jeg det er bedre at han får "sammenhengende" søvn fra 23-07 avbrutt av spising. Istedenfor kanskje sove fra 20-22 og våken 5 timer før han blir trøtt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...