Gå til innhold

Andre som har hatt exu?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siden jeg er så pinglete valgte jeg å Bestille time hos legen på nett istedenfor å ringe men fikk time da 05.11.. Blir vel litt lenge å vente så da må jeg vel ringe til mandag likevel..

Det synes jeg du skal! Hvis du er like langt som jeg var hadde du sikkert merka det nå hvis noe var galt, men er jo ikke vits i å ta noen sjanser!

Jeg har lest at man ofte får vondt i uke 8. Jeg ville vært åtte uker i dag. Men hadde vondt for to uker siden, altså da jeg var seks uker. Og de på sykehuset syntes det var rart at jeg ikke hadde mer vondt, da var jeg 7+2. Tenker at du ville merket det nå, så alt er sikkert bra:-) Hvordan føler du deg da? Har du gravid symptomer?

Har kjøpt billige tester på nettet, tok en nå for å se hvor sterk den ble. Heldigvis ganske svak, så hormonene må vel være på vei ut av kroppen. Selv om det var jo en tydelig strek. Første gang jeg ønker å ikke se en sterk strek!

Annonse

Ja akkurat det med UL lurer jeg litt på. Hvor tidlig har du vært? Hører de sier at man må på UL når man er seks-syv uker. Jeg var bare 7+2 og da hadde egglederen allerede sprukket. Så må jo gå en god del tidligere enn det tenker jeg?

Godt å høre om deg og, som nå er gravid for tredje gang etter denne opplevelsen :) Hvor langt er du på vei nå?

Jeg var på privat UL da jeg var omtrent 5-6 uker. Da så hun noe på egglederen som hun mistenkte kunne være exu, i tillegg til en liten fostersekk på 3-4 mm i livmor. Hun sa at om jeg var normalt gravid så var jeg da mye kortere enn 5-6 uker. Hun kunne altså se exu-en allerede da, men hun var usikker. Og kunne se et lite svangerskap, så det er fullt mulig å se noe på UL tidligere enn uke 6. Hun kunne derimot ikke se om fosteret var levende, da må man vente til hjerteslagene kan vises, og det er jo seinere.

Da jeg ringte henne med resultatene av hCG, som steg fra 130 til 160 til 190 tor-fre-man, var hun overbevist om at det IKKE var exu. Det skjønner jeg fortsatt ikke, for det er jo den sterkeste indikatoren.

Jeg var på UL for å sjekke om den mistenkte MA-en var kommet ut to uker senere, etter henvisning fra legen. Denne gynoen ble sinna siden jeg ikke ble henvist til henne med det samme, for da kunne hun ha fulgt exu-en. Virket som om hun mente at ting kunne gått bedre, og det tror jeg de kunne ha gjort - kanskje kunne jeg ha fått cellegift og beholdt egglederen. I alle fall unngått indre blødninger, smerter og operasjon... 

Så jeg kommer til å kreve å få UL med det samme om jeg blir gravid igjen! For de kan jo se noe, og om det er på feil plass kan de kanskje redde tuben (meeeen det SKAL havne på riktig sted neste gang).

Har kjøpt billige tester på nettet, tok en nå for å se hvor sterk den ble. Heldigvis ganske svak, så hormonene må vel være på vei ut av kroppen. Selv om det var jo en tydelig strek. Første gang jeg ønker å ikke se en sterk strek!

Å, blir den fortsatt positiv? Jeg har ikke testet etter operasjonen. Kanskje jeg må ta en billigtest bare for å sjekke. Er det slik at syklusen ikke kommer i gang før den er negativ, eller går den sin gang likevel?

Er jo noe med at det er lettere å bli gravid rett etter misting p.g.a. hormoner?

Jeg tror du hadde merket det om du hadde ny exu, lovelyme, tror ikke du?

Jeg hadde vondt om noen dyttet på siden av magen, mistet gravid-symptomene og var slapp og ikke i form. Tipper jeg hadde kjent det igjen om det skjedde på nytt:) Og sjansene er jo som sagt veeeeldig små for at noe gærnt skjer deg nå:)

Håper du har ringt legen, og at han tar deg inn med det samme. 

Har du sluttet å blø nå, Krumelur?

Hei hei:-) Jeg var også veldig slapp og i dårlig form denne gangen, har ikje vært det før når jeg har vært gravid. Men trodde jo det skulle være sånn...

Trodde jeg hadde sluttet å blø i går men så kom det plutselig en skvett. Har litt sånn mensfølelse nederst i magen enda, så regner med det ikke er helt over enda. Ikke blødd så langt i dag.

Hormonene kan sitte i en stund ja, og man får ikke eggløsning før de er ute. Så visst du har hatt el er de nok borte. Tar en ny test om et par dager for å se tenker jeg..

Jo merket det sist men man blir litt skrullete i hodet:).. Har ikke gjort noe mer enda.. Nå surrer det rundt i hodet om når vi evt skal fortelle de aller nærmeste det.. Aner jo egentlig ikke hvor langt jeg er på vei.. Usikker på syklus.. De siste gangene har det vært både på 24 og 45 dager... Men kanskje 30 dager er å regne normalt? Har vært der tidligere ihvertfall..

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Skjønner så veldig godt de tingene dere sitter og kjenner på nå. Selv om min ex.u var i januar 2007, så kommer alt av følelser rundt det opp igjen når jeg sitter med positiv test i hånda. Bare muligheten for at det kan være ny ex.u gjør meg til et nervevrak. Dette er mest pga den psykiske smerten jeg opplevde, den fysiske blekner litt mer over tid for min del, men også fordi jeg er veldig klar over at dersom jeg blir gravid i egglederen igjen og det ikke oppdages tidlig nok, så vil jeg neppe ha noen evne til å få barn uten assistanse..  Så, jenter: Når dere blir gravide igjen, STÅ HARDT på at dere SKAL ha tidlig UL. Det er faktisk veldig viktig! (både mht å oppdage en eventuell ex.u, men også mtp at dere skal kunne føle dere trygge!)  

ini: bare å forkorte! :) Faktisk veldig godt for meg også å kunne snakke om ex.u'en min med noen som vet hva det går ut på, det har jeg ALDRI kunnet før! Veldig trist at du og krumelur har opplevd det dere også, skulle så gjerne ønske at dere kunne sluppet! :(  Sender en god klem til dere begge to <3 God bedring <3 Håper å se dere inne på forum med nye spirer om ikke alt for lenge! :)

Ja akkurat det med UL lurer jeg litt på. Hvor tidlig har du vært? Hører de sier at man må på UL når man er seks-syv uker. Jeg var bare 7+2 og da hadde egglederen allerede sprukket. Så må jo gå en god del tidligere enn det tenker jeg?

Godt å høre om deg og, som nå er gravid for tredje gang etter denne opplevelsen :) Hvor langt er du på vei nå?

Jeg har vært på UL i uke 6+3 (men de målte mini til 6+1) og da kunne vi se hjertet slå også! :) Gynoen min sa at det er veldig individuelt og situasjonsbetinget hvor lenge man kan gå med en ex.u før egglederen sprekker, men de vil helst ha meg inn i uke 6-7, for da kan man letter finne det man leter etter (det er jo tross alt ikke mange mm man snakker om på dette stadiet!) :) Idag er jeg 11+0 =) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...