Krumelur Skrevet 22. oktober 2013 #1 Del Skrevet 22. oktober 2013 Er det andre her som har opplevd graviditet utenfor livmoren? Ble operert i går og måtte fjerne høyre eggleder. Håper den venstre klarer jobben alene fra nå av... Lurer på hvor lang tid det tar før man er tilbake i normal syklus? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovelyme Skrevet 22. oktober 2013 #2 Del Skrevet 22. oktober 2013 Ja jeg har gjort det og måtte operere bort den ene.. Gikk ikke så lang tid før jeg fikk mensen igjen og ble gravid med en gang etter det igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145789394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 22. oktober 2013 Takk for svar. Vil egentlig ikke stresse men samtidig har jeg lyst til å bli gravid fort igjen. Fikk du noe ekstra oppfølging da du ble gravid igjen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145789605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 22. oktober 2013 #4 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hei! Å, jeg føler med deg. Hadde exu på tur ut i bukhulen og fjernet høyre eggleder torsdag for snart to uker siden. Det var en helt sinnsykt fæl opplevelse! Jeg har ikke fått tilbake mens, men tror jeg har EL nå. Men fikk beskjed om å vente en syklus, så jeg prøver å motstå fristelsen med å forsøke å bli gravid. Håååååper mens kommer om to uker:) Legene sa det var vanlig med 3-6 uker før man får mens tilbake. Håper det går fort for deg! Ble du lovd ekstraoppfølging ved nytt svangerskap? Legene på sykehuset lovde meg det, så jeg håper jeg får det uten å krangle. Kanskje vi skal være prøvere i lag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145789631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hei! Å, jeg føler med deg. Hadde exu på tur ut i bukhulen og fjernet høyre eggleder torsdag for snart to uker siden. Det var en helt sinnsykt fæl opplevelse! Jeg har ikke fått tilbake mens, men tror jeg har EL nå. Men fikk beskjed om å vente en syklus, så jeg prøver å motstå fristelsen med å forsøke å bli gravid. Håååååper mens kommer om to uker:) Legene sa det var vanlig med 3-6 uker før man får mens tilbake. Håper det går fort for deg! Ble du lovd ekstraoppfølging ved nytt svangerskap? Legene på sykehuset lovde meg det, så jeg håper jeg får det uten å krangle. Kanskje vi skal være prøvere i lag Huff ja, det var ikke akkurat noen god opplevelse. Hvor langt var du på vei og hvordan oppdaget du det? Jeg var 7+2 i går og skulle på tidlig ultralyd bare for min egen del. Og der var det ingenting i livmoren! Han kunne se noe tvetydig på høyre eggleder så ble sendt på sykehuset, der det ble bekreftet. Fikk bare beskjed om å ta tidlig ultralyd neste gang også, regner sterkt med at jeg får henvisning fra legen når den tid kommer. Har et barn fra før, og før jeg ble gravid med han hadde jeg to spontanaborter, så synes jo at jeg må få noe oppfølging! Er jo dessuten ikke gøy om man skulle miste den andre egglederen også! Legen sa vel at jeg ikke burde prøve å bli gravid med en gang, men fikk ikke noen konkret beskjed. Skulle helst ha rukket den barnehagefristen da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145789680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 22. oktober 2013 #6 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hadde en ex.u i høyre eggleder i januar 2007. Det var toeggede tvillinger der den ene hadde blitt sittende fast i eggleder, sannsynligvis pga at den andre festet seg i livmoren og dette resulterte i at hormonet som ber egglederen om å hjelpe egget nedover stoppet opp... Endte med at jeg var 12 uker på vei i egglederen og kom inn midt på natten med rier. ble hasteoperert, og visste ikke før etter operasjonen hvor mye de måtte fjerne (de sa til meg at det var mulig de måtte fjerne eggstokken også, og eventuelt deler av/hele livmoren også). Jeg fikk streng beskjed om å la kroppen normalisere seg (1 normal syklus) før jeg begynte prøvingen igjen. Immunforsvaret mitt fikk seg en real knekk, og jeg var veldig mye syk i 7-8 uker etter operajonen. fikk ikke mensen før i april. I Juli ble jeg gravid (3.pp). Har båret to barn til termin etter ex.u'en, og er gravid med nummer tre nå. Alt ser fint ut denne gangen også =) Jeg har fått tidlig UL hver gang jeg har blitt gravid for å sikre den egglederen jeg har igjen =) Veldig trist å høre om ex.u'en din krumelur! Håper at det går bra med deg! Det er ikke godt det der, hverken fysisk eller psykisk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145789695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hadde en ex.u i høyre eggleder i januar 2007. Det var toeggede tvillinger der den ene hadde blitt sittende fast i eggleder, sannsynligvis pga at den andre festet seg i livmoren og dette resulterte i at hormonet som ber egglederen om å hjelpe egget nedover stoppet opp... Endte med at jeg var 12 uker på vei i egglederen og kom inn midt på natten med rier. ble hasteoperert, og visste ikke før etter operasjonen hvor mye de måtte fjerne (de sa til meg at det var mulig de måtte fjerne eggstokken også, og eventuelt deler av/hele livmoren også). Jeg fikk streng beskjed om å la kroppen normalisere seg (1 normal syklus) før jeg begynte prøvingen igjen. Immunforsvaret mitt fikk seg en real knekk, og jeg var veldig mye syk i 7-8 uker etter operajonen. fikk ikke mensen før i april. I Juli ble jeg gravid (3.pp). Har båret to barn til termin etter ex.u'en, og er gravid med nummer tre nå. Alt ser fint ut denne gangen også =) Jeg har fått tidlig UL hver gang jeg har blitt gravid for å sikre den egglederen jeg har igjen =) Veldig trist å høre om ex.u'en din krumelur! Håper at det går bra med deg! Det er ikke godt det der, hverken fysisk eller psykisk! Det du opplevde høres jo helt heftig ut! Har lest historien din før. De visste ikke her heller om de måtte fjerne egglederen før de gikk inn, men det viste seg at den var sprukket. Synes det er rart at jeg ikke har hatt mer vondt. Det er litt skummelt å tenke på hvor tilfeldig det var at jeg oppdaget det. De nevnte det flere ganger på sykehuset, hvor bra det var at jeg hadde tatt den ULen. Synes det er veldig sårt. Har mista før, men da hadde jeg blødninger og skjønte at det var noe galt. Trodde jeg skulle få se et bankende hjerte på UL! Heldigvis har jeg en godgutt på 22 mnd fra før, merker at det er en stor trøst. Har blitt veldig lett gravid til nå, så håper det ikke ta så lang tid. Det som bekymrer meg litt er at de kunne se "tegninger" på den andre egglederen også, antageligvis etter at jeg hadde en chlamydiainfeksjon for mange år siden. Det gjør meg jo litt ekstra bekymret, selv om det sannsynligvis ikke var noe å bry seg om. Har jo vært gravid fire ganger tidligere, uten at det har satt seg i egglederen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145789820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 22. oktober 2013 #8 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hei! Å, jeg føler med deg. Hadde exu på tur ut i bukhulen og fjernet høyre eggleder torsdag for snart to uker siden. Det var en helt sinnsykt fæl opplevelse! Jeg har ikke fått tilbake mens, men tror jeg har EL nå. Men fikk beskjed om å vente en syklus, så jeg prøver å motstå fristelsen med å forsøke å bli gravid. Håååååper mens kommer om to uker:) Legene sa det var vanlig med 3-6 uker før man får mens tilbake. Håper det går fort for deg! Ble du lovd ekstraoppfølging ved nytt svangerskap? Legene på sykehuset lovde meg det, så jeg håper jeg får det uten å krangle. Kanskje vi skal være prøvere i lag Huff ja, det var ikke akkurat noen god opplevelse. Hvor langt var du på vei og hvordan oppdaget du det? Jeg var 7+2 i går og skulle på tidlig ultralyd bare for min egen del. Og der var det ingenting i livmoren! Han kunne se noe tvetydig på høyre eggleder så ble sendt på sykehuset, der det ble bekreftet. Fikk bare beskjed om å ta tidlig ultralyd neste gang også, regner sterkt med at jeg får henvisning fra legen når den tid kommer. Har et barn fra før, og før jeg ble gravid med han hadde jeg to spontanaborter, så synes jo at jeg må få noe oppfølging! Er jo dessuten ikke gøy om man skulle miste den andre egglederen også! Legen sa vel at jeg ikke burde prøve å bli gravid med en gang, men fikk ikke noen konkret beskjed. Skulle helst ha rukket den barnehagefristen da Jeg fikk blødning i uke fem, og fikk etter privat ul og tre hcg-tester beskjed om at det var MA. Privat ul-dama sa at det var en liten forstersekk i livmor, så hadde også tvillinger som deg, EnBlaEnRosaOgEnTil. Så blødde jeg mer og mistet symptomene i slutten av uke 6, så da trodde jeg at jeg var ferdig med MAen. Men det sluttet ikke å blø, og så hadde jeg en del vondt. Hadde overtalt legen til å henvise til ul for å sjekke at alt var kommet ut, og fikk time da jeg vel var midt i uke 8. Hun var usikker, tok hcg, sendte meg til Ahus på kvelden. Der var to gynekologer uenige, og sendte meg hjem. Oppfølging to dager etter, og da var gyn usikker, og fikk to eksperter til å se på ul, og de fant eggleder som var to ganger åtte cm. Så da var det operasjon. Har aldri vært så redd før! Hehe, jeg tenker også på den barnehagefristen. Det er vel fortsatt mulig å nå den, er det ikke? Hååååååper det går fort å bli gravid, jeg har så lyst Hadde en ex.u i høyre eggleder i januar 2007. Det var toeggede tvillinger der den ene hadde blitt sittende fast i eggleder, sannsynligvis pga at den andre festet seg i livmoren og dette resulterte i at hormonet som ber egglederen om å hjelpe egget nedover stoppet opp... Endte med at jeg var 12 uker på vei i egglederen og kom inn midt på natten med rier. ble hasteoperert, og visste ikke før etter operasjonen hvor mye de måtte fjerne (de sa til meg at det var mulig de måtte fjerne eggstokken også, og eventuelt deler av/hele livmoren også). Jeg fikk streng beskjed om å la kroppen normalisere seg (1 normal syklus) før jeg begynte prøvingen igjen. Immunforsvaret mitt fikk seg en real knekk, og jeg var veldig mye syk i 7-8 uker etter operajonen. fikk ikke mensen før i april. I Juli ble jeg gravid (3.pp). Har båret to barn til termin etter ex.u'en, og er gravid med nummer tre nå. Alt ser fint ut denne gangen også =) Jeg har fått tidlig UL hver gang jeg har blitt gravid for å sikre den egglederen jeg har igjen =) Veldig trist å høre om ex.u'en din krumelur! Håper at det går bra med deg! Det er ikke godt det der, hverken fysisk eller psykisk! Uff, det hørtes tøft ut. Men yeeeeei for to barn og tredje på vei! Så utrolig fint å lese historier om jenter som får mange barn etter exu! Håper svangerskapet ditt blir fint, og at alt går som det skal:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145789870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 22. oktober 2013 Ja bør jo være mulig å rekke den fristen, ini, men da må alt klaffe! Spørs jo hvor lang tid det tar før mensen kommer tilbake, hvis man skal vente en syklus. Sukk, juni passet jo så bra på alle måter! Bor du i Oslo eller nærheten, siden du ble sendt på Ahus? Det gjør jeg, det er jo rimelig stress med barnehage her. Sønnen min er født i januar og fikk jo ikke plass før august året etter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145790090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 22. oktober 2013 Fy f... to ganger åtte cm?!? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145790099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 22. oktober 2013 #11 Del Skrevet 22. oktober 2013 Ja, det at det var tvillinger var jo det som fucka opp alt for meg... hadde det vært bare 1 så hadde de sett det med en gang, men siden jeg mistet den som satt i livmoren i SA (infeksjonen i egglederen som forårsaket SA'en) og "ALT så så BRA ut", så lette de nok ikke ordentlig,dessverre. Jeg var inn og ut av sykehuset i 3,5 uke med feber, smerter og hcg som steg mindre enn normalt, men uansett var stigende... De sjekket begge eggledere og eggstokker med UL minimum 4 ganger ila de tre ukene, men det var først når jeg kom inn med rier og det var en helt ny gyno der at det ble oppdaget. Etter operasjonen fikk jeg et gigantisk hematom i buken, så jeg måtte være på sykehuset, og der jeg bor er føde og gyn 1 avdeling, så jeg lå vegg-i-vegg med fødende damer og blødde ut restene av det som skulle blitt mine barn.. FESTLIG. Noe av det verste som noensinne har skjedd meg. kirurgen hadde forklart til mamma på oppvåkningen før skiftet hans var over at egglederen min var på størrelse med en røkt kjøttpølse. Så det var nok mye puss og greier inni der tenker jeg... ' Krumelur: kan jo legge til at det tok 3pp med første, 2pp med nummer to, og at spira jeg har i magen nå satt på første forsøk! Så jeg har IKKE hatt problemer med å bli gravid iallefall=) gynoen som opererte meg sa at egglederen som blir igjen jobber dobbelt, og det virker iallefall som om det stemmer veldig godt hos meg! Masse lykke til! Du er nok snart tilbake med ny spire:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145790182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter #12 Del Skrevet 22. oktober 2013 Huff så grusomt! Det var jo like før jeg ble sendt hjem for å "se det an", men så oppdaget de plutselig en blødning i bukhulen. Men jeg hadde jo veldig lite smerter og ingen blødning. Var mye usikkerhet og fram og tilbake, før det kom en litt eldre kar som fastslo at det var exu uten tvil. Var bare glad når de sa de skulle operere, min store angst var å bli sendt hjem for å se det an og vite at det satt i egglederen! Har blitt gravid på første forsøk både med gutten min og denne gangen, så må jo tro at det skal gå greit igjen! Takk for støttende ord. Fint å høre at det går så bra med deg nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145790386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovelyme Skrevet 23. oktober 2013 #13 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hei.. Jeg oppdaget at noe var annerledes så dro til gynekolog, men hun fant ikke noe foster... Hun mente det "bare" hadde vært en abort.. Etter to uker ca med kraftige blødninger fikk jeg sinnsyke smerter.. Endte opp på legevakten som til tross for at jeg fortalte om aborten mente at jeg hadde noe nyrebekkenbetennelse, men sendte meg heldigvis på sykehuset likevel for en ekstra sjekk,. Etter mye frem og tilbake holdt jeg på å ende opp med en tablett i lommen som skulle rense ut restene.. Mn hun som undersøkte meg likte ikke svaret fra overlegen og ga seg ikke,, så jeg ble heldigvis lagt inn,, hadde masse blod i buken og måtte fjerne høyre eggleder.. Ble gravid med en gang etter mens,. Fikk beskjed fra legen som hadde operert meg at jeg skulle ta kontakt med sykehuset med en gang jeg ble gravid igjen for å sjekke at fosteret hadde riktig plassering.. Heldigvis var det riktig andre gangen;).. Nå er jeg høyst sannsynlig gravid igjen ned nr 3 (ikke planlagt) men har ikke tatt kontakt med legen enda,. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145790994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #14 Del Skrevet 23. oktober 2013 Herregud! Så mye rart folk får høre før de finner ut hva som skjer... skjønner at jeg tross alt har hatt litt flaks, som ikke har hatt store smerter elker trodd at jeg skulle dø. Selv om jeg etterpå skjønte hvor alvorlig det egentlig var, når jeg snakket med sykepleieren. Fikk ikke beskjed om å ta kontakt med sykehuset ved ny graviditet, bare om å sjekke det opp, men får vel en henvisning når det blir aktuelt. Jeg må innrømme at jeg synes dette er vanskelig og er veldig lei meg. Det er så trist å plutselig ikke være gravid likevel. I tillegg er det frykten for å ikke bli gravid igjen, eller at det samme skal skje en gang til. Det var dessuten et sjokk å gå fra å tro at alt var i orden til å bli operert og våkne opp med en eggleder mindre på bare noen timer. Føler meg utrolig sårbar akkurat nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145791035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovelyme Skrevet 23. oktober 2013 #15 Del Skrevet 23. oktober 2013 Forstår deg kjempegodt ! Følte akkurat det samme.. Og var veldig engstelig før jeg fikk den første ul i uke 7.. Denne gangen har jeg ikke stresset like mye med det.. Mulig fordi dette ikke var planlagt denne gangen.. Synes det var godt p kunne ringe sykehuset med en gang jeg fant det ut for å være sikker på plasseringen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145791092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 23. oktober 2013 #16 Del Skrevet 23. oktober 2013 Ja bør jo være mulig å rekke den fristen, ini, men da må alt klaffe! Spørs jo hvor lang tid det tar før mensen kommer tilbake, hvis man skal vente en syklus. Sukk, juni passet jo så bra på alle måter! Bor du i Oslo eller nærheten, siden du ble sendt på Ahus? Det gjør jeg, det er jo rimelig stress med barnehage her. Sønnen min er født i januar og fikk jo ikke plass før august året etter. Ja, jeg vet! Mai hadde vært helt perfekt. Har en gutt på to som er født i april, var så fint å slippe å være gravid på sommeren. Og jepp, bor i Ski, og det er ingen sjans i det hele tatt å få plass utenom fristen :(Meeeen den nye regjeringa har jo en plan om to opptak, sånn at de født før 1.11.14 kan ha rett til å få plass. Hvis ikke blir det travelt! Og akkurat som du har jeg blitt gravid på første forsøk begge gangene (lillegutt var ikke et forsøk engang), så sjansen er der:) Jordmor sa at vi ikke må forvente å bli gravide på første forsøk, men jeg har nok forventninger likevel. Blir en laaaaaang måned Fy f... to ganger åtte cm?!? Jepp, den var på tur ut i bukhulen da de opererte. Masse indre blødninger, det hadde startet flere dager før. Måtte du ligge og høre på fødende, EnBlåEnRosaOgEnTil??! Det er jo hårreisende!!! Det virker som om exu er vanskelig å finne. Tenk så flaks vi har hatt som har oppdaget det! Vanskelig å tenkte på hvordan det kunne ha endt. Men! Det gjorde det jo ikke. Gratulerer med spire, Lovelyme! Og så bra at du ikke stresser, tipper det tyder på at alt er i orden. Jeg har tatt kontakt med jordmor og hatt samtale med henne om det som har skjedd. Jeg syns også det er veldig vanskelig, og første uka etter operasjonen var jeg helt bortevekk. Vanskelig å forklare hvorfor det var SÅ tøft, men det var det. Og det er fortsatt tøft, men det hjalp virkelig å snakke ut med jordmor om det. Så det er mitt tips til deg, Krumelur Hvis du føler for det, da, alle er jo forskjellige. Jeg var så utrolig redd rett før operasjonen, og har vært redd for altmuligrart siden, men nå begynner det å lette litt, heldigvis. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145791409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #17 Del Skrevet 23. oktober 2013 Det er en stor trøst å høre deres historier, føler meg litt mindre alene:-) Og ja, gratulerer så mye med ny graviditet, Lovelyme! Kanskje vi kan støtre hverandre litt, ini, siden vi er i samme situasjon? Hvilket år er gutten din født? Min er født i januar 2012. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145791519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #18 Del Skrevet 23. oktober 2013 Støtre= støtte, ikke bare bare med mob ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145791526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 23. oktober 2013 #19 Del Skrevet 23. oktober 2013 Det er en stor trøst å høre deres historier, føler meg litt mindre alene:-) Og ja, gratulerer så mye med ny graviditet, Lovelyme! Kanskje vi kan støtre hverandre litt, ini, siden vi er i samme situasjon? Hvilket år er gutten din født? Min er født i januar 2012. Ja! Vi er jo faktisk i nesten akkurat samme situasjon Så vi får være prøvere sammen Min er født i april 2011, så han er jo litt større. Det er så fint å ha ham nå, han gjør alt mye lettere. Og så er jeg såååå glad dette ikke hendte i første svangerskap, da hadde jeg vært helt knust, tror jeg! Jeg kan jo være lykkelig resten av livet med bare han, om det skulle vise seg at jeg ikke kan få flere barn. Men det håper jeg inderlig at jeg kan. Jeg fikk beskjed på Ahus om at vi skal henvises dit om vi ikke har blitt gravide i løpet av seks måneder, og det er en kjempetrygghet! Fikk du samme beskjed på ditt sykehus? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145791560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #20 Del Skrevet 23. oktober 2013 Ja helt enig, gutten min er en stor trøst! Han og pappaen kom på besøk på sykehuset etter operasjonen, det var en skikkelig vitamininnsprøyting! Som du sier, har jo han uansett om det ikke skulle bli flere:-) Hadde vært grusomt om dette hadde skjedd i forrige svangerskap ja... Hadde to spontanaborter før jeg fikk han, og da lurte jeg veldig på om jeg aldri skulle klare det. Nei, fikk ikke noen sånn beskjed. Men legen sa at jeg ikke skulle la det gå altfor lang tid før jeg fikk det sjekket dersom jeg ikke ble gravid, pga at de ikke var helt sikker på den andre egglederen. Hvor lenge det vil si vet jeg ikke, men tenker kanskje et halvt år selv, siden jeg har blitt så lett gravid før. Har også en veldig kjekk fastlege, som nok vil ta meg på alvor. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145791590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 23. oktober 2013 #21 Del Skrevet 23. oktober 2013 Så bra! Jeg har også en super fastlege, det er så godt å vite at det forhåpentligvis ikke blir noen "kamp" med legen for å få til ting. Det må ha vært fælt med de to du mistet før du fikk gutten din. Jeg har ikke mistet før nå, men håper jeg har tatt igjen ved å gjøre det dobbelt, slik at jeg slipper dette flere ganger! Og du har i alle fall hatt din del med uflaks. Er nok ekstra viktig at de sjekker deg tidlig neste gang, hvis de så at egglederen din er litt utsatt. Håper det ikke betyr noe Min så bra ut, så jeg klynger meg til håpet om at venstre kan kjøre dobbeltskift Skjønner ikke helt anatomien i det, hvordan den skal kunne ta over, men når legene sier det, så håper jeg på det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145791756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovelyme Skrevet 23. oktober 2013 #22 Del Skrevet 23. oktober 2013 Ja håper selvfølgelig selvom det ikke er planlagt at det går bra denne gangen likevel de ukene frem nå blir vel uansett tankefull.. En slik erfaring setter jo spor.. Har en i 2009, og en i 2012.. Og forhåpentligvis en spire i magen.. Var mellom disse to første jeg var uheldig, føltes skummelt å vite at man hadde en exu.. Enda tristere ble jeg når det viste seg at de måtte fjerne den ene.. Men legen var veldig bestemt på t dette ikke skulle ha noen innvirkning på å bli gravid igjen , i og med at jeg blir gravid veldig fort.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145791832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #23 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hvor langt er du på vei da, Lovelyme? Mest sannsynlig går det jo bra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145791899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovelyme Skrevet 23. oktober 2013 #24 Del Skrevet 23. oktober 2013 Aner egentlig ikke.. Tror sist mens startet 31 august.. Litt usikker på hvor lang syklus jeg har.. Vært litt rotete etter sistemann.. Gikk på minipillen men blødde hele tida, så sluttet imed den for å se hvordan det stabilisere seg.. Planen var å hoppe av i svingen,, Hehe.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145791961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #25 Del Skrevet 23. oktober 2013 Så bra! Jeg har også en super fastlege, det er så godt å vite at det forhåpentligvis ikke blir noen "kamp" med legen for å få til ting. Det må ha vært fælt med de to du mistet før du fikk gutten din. Jeg har ikke mistet før nå, men håper jeg har tatt igjen ved å gjøre det dobbelt, slik at jeg slipper dette flere ganger! Og du har i alle fall hatt din del med uflaks. Er nok ekstra viktig at de sjekker deg tidlig neste gang, hvis de så at egglederen din er litt utsatt. Håper det ikke betyr noe Min så bra ut, så jeg klynger meg til håpet om at venstre kan kjøre dobbeltskift Skjønner ikke helt anatomien i det, hvordan den skal kunne ta over, men når legene sier det, så håper jeg på det. Begge gangene jeg mistet var tidlig og det var ingen dramatikk, men det var sårt likevel. Første gangen var jeg uplanlagt gravid, men vi skulle såklart beholde. Da det etter kort tid viste seg at det ikke ble noe av, ble jeg fryktelig lei meg, aller mest fordi kjæresten min ville vente med å prøve igjen. Vi hadde ikke vært sammen et år engang, så jeg forstod jo hva han mente, men jeg hadde fått så utrolig lyst på barn plutselig. Var helt grusomt, ble deppa hver gang noen jeg kjente ble gravide! Et år senere omtrent hadde kjæresten min bestemt seg for at han var klar, og vi skulle akkurat begynne å prøve da jeg fikk en blødning midt mellom to mens. Tok en test for sikkerhets skyld, og den var positiv. Dro til legen og tik blodprøver, var også hos gyn, og fikk påvist en ny SA, også denne gangen ca 6 uker på vei. Denne gangen tok jeg det ikke like hardt, skjønte med en gang hva som skjedde og i tillegg visste jeg at vi kom til å prøve igjen med en gang Det eneste var at jeg såklart ble redd for at det skulle skje hver gang. Venta en syklus og ble gravid med gutten min på første forsøk. Var veldig mye bekymra men fikk god oppfølging med tidlig ul osv. Denne gangen hadde jeg bestemt meg for å prøve å slappe mer av, og at det sikkert var tilfeldig at jeg hadde mista to ganger. Når jeg kom forbi seks uker uten blødninger begynte jeg virkelig å tro at alt var bra! Har hatt litt smerter i høyre side, men ikke mer enn at jeg avfeide det som normalt. Har vært veldig forstoppet og tenkte kanskje det hadde sammenheng med det. Det eneste jeg har stussa over, er at puppene har vært lite ømme i forhold til de andre gangene, og at jeg har hatt lite murringer i livmor. Har også hatt en provosert abort for ca 10 år siden, så jeg har jo vært tidlig gravid fem ganger... Den gangen jeg tok abort viste det seg i tillegg at jeg hadde chlamydia (ja det var skikkelig stas hele greia, aldri følt meg så liten tror jeg!) og det var nok sannsynligvis det de kunne se på den gjenværende egglederen. Har alltid trodd at jeg slapp billig unna det er siden jeg har blitt så lett gravid, men nå får jeg tydeligvis føle konsekvensene. Men er jo slett ikke sikkert det har noe å si da, siden det har gått så lett før! Herregud som jeg skriver i vei, er bare så godt å få det ut! Har ikke så mange å prate med akkurat nå. Mannen er jo der, men han er jo mann. Får meg ikke helt til å ringe til venninner å klage heller... Godt å snakke med noen i samme situasjon! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090651-andre-som-har-hatt-exu/#findComment-145791964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå