Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg spiser litt lite om dagen, pga slanking. Det funker bra og jeg går bra ned i vekt, men jeg får så dårlig ånde! Noen som har tips til noe jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: aa654...9c8
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Du kan jo feks spise litt mer? Ofte kommer dårlig ånde under slanking av at man er kommet i ketose. Det vil si at kroppen i mangel av karbohydrater tærer på fettreservene. Det er en utmerket måte å slanke seg på, så lenge det er for en kort periode, og så lenge man tilfører kroppen store doser protein og fett. Noe det ikke høres ut som du gjør, du bare spiser mindre, eller? På lang sikt er det ikke bra å slanke seg på en slik måte, og det er ikke bare pga dårlig ånde, men en lang rekke andre konsekvenser. Så jeg anbefaler det å enten øke det totale inntaket av mat, inkludert karbohydrater, slik at du får i deg nok næring på den måten, eller legge om til en midlertidig ketogen kost som likevel gir deg nok næring (ketogen kost er minimalt med karbohydrater, men med mye protein og fett). Ved å bare spise for lite av alt vil kroppen gå over på sparemodus og vil etter en tid krampholde på den næringen som kommer inn, samt at helsa rett og slett blir elendig av det. Anonymous poster hash: afa1d...d09
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Du kan jo feks spise litt mer? Ofte kommer dårlig ånde under slanking av at man er kommet i ketose. Det vil si at kroppen i mangel av karbohydrater tærer på fettreservene. Det er en utmerket måte å slanke seg på, så lenge det er for en kort periode, og så lenge man tilfører kroppen store doser protein og fett. Noe det ikke høres ut som du gjør, du bare spiser mindre, eller? På lang sikt er det ikke bra å slanke seg på en slik måte, og det er ikke bare pga dårlig ånde, men en lang rekke andre konsekvenser. Så jeg anbefaler det å enten øke det totale inntaket av mat, inkludert karbohydrater, slik at du får i deg nok næring på den måten, eller legge om til en midlertidig ketogen kost som likevel gir deg nok næring (ketogen kost er minimalt med karbohydrater, men med mye protein og fett). Ved å bare spise for lite av alt vil kroppen gå over på sparemodus og vil etter en tid krampholde på den næringen som kommer inn, samt at helsa rett og slett blir elendig av det. Anonymous poster hash: afa1d...d09 Jo takk, men slankingen har jeg kontroll på. Det er ånden som er problemet mitt... Anonymous poster hash: aa654...9c8
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Slet med det samme, og det eneste som hjalp var å tygge tyggis hele dagen :/
beibilykke Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Ja. Tygg tyggis.den sterkeste som finst. Kanksje sterk munnkyll morgen og kveld.. sukkerfri drops med mye "lukt" har selv vært i den kjipe dårlig ånde fasen i slanking :/..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 Æsj.. hvilken tyggis funker best da? Synes de mister smaken etter 5 minutter jeg! Anonymous poster hash: aa654...9c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå