Gå til innhold

Når begynte deres små å spise måltidene selv?

to små prinsesser

Anbefalte innlegg

Tenker hovedsaklig på brødmåltid, men hvis noen her på under 1år spiser selv så hadde det også vært artig å høre når de begynte med. 

Snuppa mi er 9mnd og spiser noen brødbiter selv, men det blir mye tøys og søl så jeg foretrekker å maten henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skiver fike hun spise selv fra hun begynte å få, men middag og grøt matet jeg henne frem til ca 12mnd.. Da hadde hun gått ca 2 mnd i barnehagen og måtte bryne seg litt selv der ;)

Anonymous poster hash: 663e7...b4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor på 8mnd spiser brødskive selv, eller jeg tar bort skorpa og deler skiva i 4, så får hun en og en bit. Pålegget havner både her og der, men selve bitene havner i munnen. Måltidet går litt fortere når hun får spise selv, for hun syns det ble kjedelig å bli matet med små biter.

Anonymous poster hash: 58881...2d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 10 måneder får grøt med skje, ellers spiser hun alt selv. Nekter å spise most middag, for eksempel. Brødskivene kan ikke være i biter, for dem leker hun bare med, men gir jeg henne en halv skive så spiser hun den. Hun har fått brød siden hun var ca 7 måneder, og frem til ca  9 måneder ga vi biter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 10 måneder får grøt med skje, ellers spiser hun alt selv. Nekter å spise most middag, for eksempel. Brødskivene kan ikke være i biter, for dem leker hun bare med, men gir jeg henne en halv skive så spiser hun den. Hun har fått brød siden hun var ca 7 måneder, og frem til ca  9 måneder ga vi biter :)

Jeg ser også tendensen til lek med bitene, men jenta mi har ikke tenner enda så det blir så vanskelig å få i seg noe hvis hun får større biter.  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...