to små prinsesser Skrevet 22. oktober 2013 #1 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg tenker ikke på enkeltdager, men når vi snakker uker. Vi er i en sllik periode nå og snuppa(på 9mnd) har gått fra å spise 2, noen gang 3 skiver til kveldsmat til å spise underkant av 1. Det er også gjevnt over dårligere inntak på de andre måltidene. Blir sint når jeg gir henne, fekter og kaver. Liker ikke disse dårlige periodene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elma82 Skrevet 23. oktober 2013 #2 Del Skrevet 23. oktober 2013 Lillesøster (snart 10 mnd) er i en slik periode nå. Hun er ingen storspiser til vanlig heller, altså, men nå er matlysten laber. Ser at hun holder på å få tenner i overmunnen, så det er nok litt derfor. Nå for tida spiser hun en liten porsjon grøt (ev nekter grøt og får litt av brødskiva mi i stedet, eller jeg ammer henne..) til frokost. Til lunsj ca 1 lita skive brød og fruktmos (enten bare bittelitt fruktmos eller en god del, det varierer). Middagsglass eller hjemmelaga middag vil hun stort sett ikke ha, så det blir som regel en amming i 2-3 tida i stedet. Når vi andre spiser middag spiser hun noen biter av det vi har, f.eks litt potet og gulrot. Tar igjen med en stor porsjon grøt til kveldsmat, da får hun favorittgrøten, og så blir det et par-tre amminger i løpet av natta... Hun spiser jo egentlig greit, men storebroren var virkelig et matvrak på den samme alderen, så jeg tenker jo at hun egentlig burde hive innpå med all slags mat. Men, så lenge hun trives og ikke går ned i vekt i alle fall så prøver jeg å ikke stresse med det, men bare tilby henne variert mat og så får hun bestemme mengden selv (men det er ikke lett - kjenner jeg stresser litt med det!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 23. oktober 2013 Lillesøster (snart 10 mnd) er i en slik periode nå. Hun er ingen storspiser til vanlig heller, altså, men nå er matlysten laber. Ser at hun holder på å få tenner i overmunnen, så det er nok litt derfor. Nå for tida spiser hun en liten porsjon grøt (ev nekter grøt og får litt av brødskiva mi i stedet, eller jeg ammer henne..) til frokost. Til lunsj ca 1 lita skive brød og fruktmos (enten bare bittelitt fruktmos eller en god del, det varierer). Middagsglass eller hjemmelaga middag vil hun stort sett ikke ha, så det blir som regel en amming i 2-3 tida i stedet. Når vi andre spiser middag spiser hun noen biter av det vi har, f.eks litt potet og gulrot. Tar igjen med en stor porsjon grøt til kveldsmat, da får hun favorittgrøten, og så blir det et par-tre amminger i løpet av natta... Hun spiser jo egentlig greit, men storebroren var virkelig et matvrak på den samme alderen, så jeg tenker jo at hun egentlig burde hive innpå med all slags mat. Men, så lenge hun trives og ikke går ned i vekt i alle fall så prøver jeg å ikke stresse med det, men bare tilby henne variert mat og så får hun bestemme mengden selv (men det er ikke lett - kjenner jeg stresser litt med det!) Det er ikke lett å legge vekk stresset når man ser babyen spiser dårlig. Kjenner meg VELDIG igjen i det. Jenta mi har heller ikke vært noe matvrak, men fra ca 7mnd så begynte hun å spise godt, virkelig godt. Middag og brødskive gikk ned på høykant! Men nå, ikke så gira lengre. Får hun spise brødet selv synes jeg det går bedre, men til tider er det lite som går inn, mye fekting med armene og sutring. Vil ikke sitte ved bordet, vil tygge på koppen, kaste mat i gulvet etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå