Gå til innhold

Spiser barna deres ofte kjeks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer...er det noe de får i handa på hverdager?

Tror knapt min datter vet hva kjeks er, men hun vet meget godt hva boller, kake og lørdagsgodt er:) vi voksen kjøper liksom aldri kjeks.

Anonymous poster hash: 5f269...456

Skrevet

nei, ikke ofte. men hvis vi skal ut i skog og mark, hender det vi kjøper en pakke kjeks:)

Anonymous poster hash: de92b...7f7
Skrevet

ikke ofte nei.. hun er 6 og spør sjelden om det også !!!

ikke boller heller... hun er mer glad i en sjokolade til tur og lørdagsgodt ;) evt en pølse på bensinstasjon/kjøretur

Anonymous poster hash: dc9c3...335
Gjest Julia1984
Skrevet

Nei, aldri i hverdagen. Det gjør jo ikke vi voksne heller. Hender vi tar med havrekjeks på turer på søndager, men ikke alltid.

Generelt er det mye kjeksspising blant unger mellom måltider. Stakkars tenner!

Skrevet

Nei, vi har aldri kjeks....er ikke kjeksmennesker :P Men hun får andre usunne ting, men ikke ofte.

Skrevet

Veldig sjeldent. Han er 2 år og har ikke spist mye godterier. Vi prøver å holde igjen da han lever lykkelig med å få bær og frukt.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Om de er syke og ikke får i seg noe annet, så går det med lit Bixit og Marie kjeks, men ellers er det kun om de blir tilbydd av besteforeldre, de spør ikke etter det når de er friske heller, så ser ikke poenget..

Skrevet

Han får kjeks iblandt. Gode sunne kjeks..

Kjeks er bedre enn pølser, boller og lørdagsgodt. Gir heller en kjeks enn hvetebolle..

Anonymous poster hash: 80324...e4b
Skrevet

Er ikke ofte det er kjeks her i huset. Når ungene var mindre tok vi toget endel, en times tid hver vei så da hadde vi en pakke kjeks, boller eller noe slikt i vogna. Ikke like lett å underholde en to åring når jeg hadde en nyfødt med meg. Men nå er det sjeldent det er kjeks i huset. En og annen gang plukker ungene det med i butikken, og det er helt greit for det er ikke ofte de spør etter. Hadde det vært ofte hadde det bitt en annen sak. Her går de rundt og momser på knekkebrød og riskjeks, det syns de er så godt.

Anonymous poster hash: a614b...396

Skrevet

Her er det kjeks hver lørdag. Han foretrekker kjeks til lørdagsgodt.

Anonymous poster hash: a6e34...2de
Skrevet

Nurket har ingen tenner enda så det blir ikke noe kjeks på ham, men jeg vil gjerne følge tråden :)

Tenker du Mariekjeks eller Kornmo? Maryland Cookies eller Ritz?

Det finnes mange varianter, da :)

Det må da være OK å sende med type speltkjeks med f.eks. litt camenbert eller gorgonzola med f.eks.fikenmarmelade om man vil lage litt fest i matpakken en dag?

Skrevet

Det hender at de får salte kjeks eller speltkjeks med ost på, men søt kjeks får de aldri. Rett og slett fordi jeg synes det er uspiselig selv, så vi har det ikke i hus.

Anonymous poster hash: 4b527...20f

Skrevet

Som regel ca en gang i uka. De pleier ofte å få kjeks of saft i pausene på orkesterprøvene, men ellers er det veldig sjeldent.

Hun elsker også ost og kjeks, men det blir ikke mange gangene i året hun får det.

Anonymous poster hash: f070b...01d
Skrevet

Kjeks er ikke noe hun spiser mye av, aldri vært sånn som stikker til henne kjeks for å få slutt på sutring osv. Men hun får av og til på tur eller et par havrekjeks med brunost i matpakka. På flytur, stranda ol blir det litt kjeksspising.

Skrevet

Snuppa mi på to år spiser ikke snop, så da hender det at hun får litt kjeks en gang blandt. Vi kjøper ikke hjemme, men besteforeldrene har gjerne liggende litt. Hun blir storfornøyd om hun får eple, eller druer så fortsetter med det :)

Skrevet

Ja, min 11 åring spiser nok noen Ritz kjeks hver dag, enten i matpakka eller når hun kommer hjem fra skolen. Min 3 åring spiser en eller to startkjeks i løpet av dagen. Begge spiser uten pålegg.

Anonymous poster hash: c3dac...542

Skrevet

Nurket har ingen tenner enda så det blir ikke noe kjeks på ham, men jeg vil gjerne følge tråden :)

Det må da være OK å sende med type speltkjeks med f.eks. litt camenbert eller gorgonzola med f.eks.fikenmarmelade om man vil lage litt fest i matpakken en dag?

oi oi oi....

DET var barnehagematpakken sin det! (jeg tolker det som at det er nurkets matpakke du snakker om?) Hm, du som har jobbet i barnehage selv: Så du ofte slikt i matpakken til ungene da? Ikke at det var noe galt med forslaget, tvert i mot, det var så riktig, så riktig, så sunt, så trendy, så feinschmecker, så..... wanna-be-overklasse...

Liker nurket slikt fortsatt når han er 3-4 år, så hurra for det! Jeg elsker blåmuggost og sære oster selv .-dess mer smak og lukt, dess bedre. Men jeg har det ikke i matboksen, slik at jeg forpester lunsjbordet for kollegaene mine med rumpelukt fra varm ost! Og du kan finne på å oppdage at nurket ditt i likhet med de fleste unger plutselig blir trygghetssøkende og skeptisk til all slags ny mat, og bare vil ha kjedelig mat i en lang periode.

Anonymous poster hash: ede78...19c

Skrevet

Nei.

Det er ikkje ein del av utvalet i kjøkkenskapa våre, rett og slett.

Skrevet

Spelt er forresten ikke sunnere enn vanlig sammalt eller grovt hvetemel. Bare tull, markedsføring og udokumenterte påstander. Men dyrere er det, hvis det er et poeng å vise fram at man har penger...

Hvis speltkjeksene er sunnere, så er det pga oppskriften generelt, ikke fordi det er spelt i stedet for vanlig hvete.

Anonymous poster hash: ede78...19c
Skrevet

Hender seg at hun får seg en A eller en K i ny og ne, men langt fra hverdag, mases det om kjeks da får hun litt flatbrød. Er vi til oldemor derimot, blir det en grovkjeks eller 2

Skrevet

Ja, her har vi alltid kjeks i skapet.

Det er Gjende kjeks, safarikjeks o.l.Det blir vel i gjennomsnittet spist kjeks kjeks 3 dager i uken dersom jeg skal evaluere det.

Vi lager heller aldri grove vafler eller pannekaker. Pannekaker er pannekaker.

Vi er en aktiv familie som er masse i aktivitet og driver både store og små med organisert idrett. Vi tar heller en squashtime sammen, en løpetur eller en skitur enn en film på fritiden for å si det slik.

Vi ser ingenting galt med å ha et normalt kosthold med det næringsinnholdet av en variert kost vi er oppvokst med. OG vi koser oss med både kjeks og bakevarer rett som det er.

Når det er sagt, har vi alltid noe godteri eller kjeks liggende i skapet, og arvingen spør svært sjeldent om å få noe. Enkelte dager spør han om å få en kjeks, eller vi voksne setter det frem. For han er det normalisert å ha søte ting i skapet, så han higer ikke etter det heller.

Skrevet

Tror hun knapt har smakt kjeks, kaker, boller, lørdagsgodt og potetgull.. 

Men nå er hun ikke helt fylt to enda. Regner med det kommer med alderen. 

Anonymous poster hash: 55bfc...4ff
Skrevet

Kjøper kanskje kjeks 4 ganger i året, og da som regel i forbindelse med at vi er på tur eller noe.. Har det aldri i skapet. 

Hender jeg lager ei kake med kjeks i da... Men det er også sjeldent

Anonymous poster hash: 97f1e...4b9
Skrevet

Nei, vi har egentlig aldri kjeks.

De får hos besteforeldrene, de tar seg gjerne en kjeks til kaffen :)

Gjest usababy
Skrevet

Speltkjeks med gongonzola? Fikenmarmelade? :0

Hørtes altfor spesielt ut...er dette noe mange spiser?

Her spiser alle såkalt vanlig syltetøy som jordbær og blåbær etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...