Gå til innhold

Lite tips som kanskje kan hjelpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har slitet i nesten 10 år med og få nr 2...

I sommer så fant jeg på nette an artikkel om Dong Quai med Damiana

Og ble gravid første mnd men mistet desverre igjen i august..men vi ga ikke opp og nå sitter vi her igjen og er gravide uke 6... 

Tenker det kan være greit å prøve i allefall :) 

Anonymous poster hash: b6e0f...9f2
Skrevet (endret)

Gratulerer masse!! Fantastisk!!  :D

Det må være noe med Dong Quai. Vi prøvde 1,5 år før jeg prøvde Dong Quai og ble gravid med en gang.

Mistet uke 4+3... Prøvde så Vitex agnus castus i 3mnd før jeg igjen tok Dong Quai og ble gravid med en gang igjen :) og nå er jeg i uke 13 :)

Endret av Vera831
Skrevet

Gratulerer masse!! Fantastisk!!  :D

Det må være noe med Dong Quai. Vi prøvde 1,5 år før jeg prøvde Dong Quai og ble gravid med en gang.

Mistet uke 4+3... Prøvde så Vitex agnus castus i 3mnd før jeg igjen tok Dong Quai og ble gravid med en gang igjen :) og nå er jeg i uke 13 :)

Er det så enkelt . ;) Eller er det bare troen som flytter fjell . ;) Har prøvd det meste . Får man tak i det på helsekosten el. nett ? Sitter den ikke til jul blir det Dong quai . Flere som vil være med ? . ;)
Skrevet

Fås på helsekost. Jeg prøver det for andre måned på rad nå, så får vi se...

Skrevet

Du får være min prøvekanin . ;) Funker det for deg , gjør det kansje det for meg også . Heier på deg . ;)

Skrevet

Glemte å skrive da at vi har vært igjennom 2 runder IVF uten hell så dette var siste utvei :) 

Har selv aldri hatt troen derfor aldri prøvd før nå :) 

Skrevet

Du får være min prøvekanin . ;) Funker det for deg , gjør det kansje det for meg også . Heier på deg . ;)

Kan jo hende jeg har fått tette eggledere eller noe siden sist, da... Kan ikke du også prøve, da? :)

Skrevet

Kan jo hende jeg har fått tette eggledere eller noe siden sist, da... Kan ikke du også prøve, da? :)

. Skal bare igjennom kikkhullsopperasjonen først ( om ca 14 dager ) Så er jeg med . ;)
Skrevet

14 dager gikk fort . ;) Skal oppereres mandag. Regner med at neste uke blir sofa ,aipad, og strikking,interiørblader. Vi får skrive en liste ,og lage et nytt forum. Dette er mitt siste håp . ;) For og hjelpe på fikk jeg en pose av en veninde med eggløsnings og graviditetstester . Det hører med til historien at hun har vært en sliter i over to år med to ma og en sa. Historien endte godt med et barn født i aug. Så ikke gi opp damer , det finnes mange solskinshistorier . ;)

Skrevet

Hei jenter! Hvordan fungerer dong quai? Når skal man bruke det? Ble veldig interessert :) har slitt lenge og prøver det meste som kan bidra!

Skrevet

Samme spørsmål her . ;) Nå satser jeg alt mot nyttår. Hva mener mennene deres om alt dere gjør for at det mulig kan klaffe ?

Skrevet

Skal brukes fra tr og fram til el. Skal virke hormonbalanserende. Her kom tr i dag, flere dager for sent. Fikk en svakt positivt test over tiden på mandag, så tror det var en tidlig sa/kjemisk. Første gang det har skjedd noe - kan være DQ, eller akupunkturen jeg har begynt med.

Skrevet

Jeg er med:-D må bare få bestilt produktet pr nett da vi ikke har helsekost her. Prøver gjerne noe nytt, og håper det hjelper. Hold oss oppdatert dere som er i gang, og så krysser vi fingrene

Skrevet

Tjoho da er to bokser bestilt :-D bare synd jeg hadde tr i forrige uke..

Skrevet

Begynte dere mens dere hadde tr? Hørt det kan forsterke blødningen. Begynte nå igjen på cd 3 da blødningen var nesten borte, men da kom den tilbake...

Skrevet

Kan man bruke dette om man går på Pergotimekur/hormonkurer?

Skrevet

Kan dette brukes mens man holder på med ivf?

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg er i gang :-D noen flere? Tar to tabletter morgen og kveld var litt usikker på doseringen men det var det jeg endte opp med... gleder meg til jul ;-)

Skrevet

Har delvis kastet inn håndkleet . Orker ikke mer etter to års prøving . Men blir dere gravide alle mann , må jeg kansje revurdere det . ;) Lykke til alle sammen . ;)

Skrevet

Har delvis kastet inn håndkleet . Orker ikke mer etter to års prøving . Men blir dere gravide alle mann , må jeg kansje revurdere det . ;) Lykke til alle sammen . ;)

Skjønner at det er tungt, vi prøvde også i to år (!) før spiren satt. Hadde fått nok av leger og gynekologer som aldri fant noe feil med oss, så jeg begynte å eksperimentere med naturmedisin... 

Vil nødig plage deg med diverse ting du bør prøve, men må bare foreslå forsiktig en ting: Vitex agnus castus. Har du prøvd dette? Tyske leger gir dette til sine pasienter som sliter med å bli gravide..

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm

Skrevet

Skjønner at det er tungt, vi prøvde også i to år (!) før spiren satt. Hadde fått nok av leger og gynekologer som aldri fant noe feil med oss, så jeg begynte å eksperimentere med naturmedisin... 

Vil nødig plage deg med diverse ting du bør prøve, men må bare foreslå forsiktig en ting: Vitex agnus castus. Har du prøvd dette? Tyske leger gir dette til sine pasienter som sliter med å bli gravide..

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm

. Hvor får jeg tak i det ? Og hvordan , når i syklusen skal jeg begynne ? Planen er og ha en lang og god juleferie, så får jeg se om jeg er klar til og begynne på nytt i det nye året . ;)
Skrevet

Vitex kjøpes her: http://www.helsekosten.dk/agnus_castus_dr%C3%A5ber-p-18225.html

Foreslår tinktur "Agnus Castus Dråper" da denne skal ha bedre effekt enn i tablettform.

Ta 40 dråper i litt vann (bruk glass og ikke skje) på tom mage hver morgen og vent gjerne 15 min før du pusser tenner eller spiser/drikker noe. Ikke puss tennene før du inntar vitex da tannpasta kan "minske" effekten. 

Start med urten gjerne med en gang uavhengig hvor i syklusen du er i. Ta denne hver dag i syklusen (selv når du får mensen) og slutt først ved positiv test.

Jeg tok vitex i 3 mnd før jeg prøvde igjen med Dong Quai. Og i løpet av disse 3 mnd ble min luteafase forlenget fra 4 dager til 14! :) (jeg målte min kroppstemperatur hver morgen og så ut fra dette lengden på luteafase og follikkefase). Tror det er årsaken til at vi sleit med å bli gravide, at ikke egget fikk nok tid til å feste seg skikkelig før mensen kom. 

Har trua på slike urter, for de hjalp meg :) Ønsker deg masse lykke til!!   :nissekyss:

Skrevet

kjøpte bidronning gele i dag. Leste at det kan bootse egget. Venter tr i romjulen. Man skal vist begynne på dag 1 og frem til eggløsning. Kjenner jeg lysner et håp . Litt rart og glede seg til og begynne på nytt. Hadde egentlig sagt at to års prøving var nok. Men så er jeg å kjent for og være en super womman, som aldri gir seg . ;) Kansje det blir et nytt år med nye muligheter ... !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...