Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Er det mulig å få dekket utgiftene til dette? Det er jo veldig dyrt! Takker for svar Anonymous poster hash: 34719...eb3
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 NAV bestemmer om barnet er i den kategorien, og da får dere dekket ett sett med glass pr år og 450 kr i avslag på infatning. Anonymous poster hash: f7890...888
Gilette Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Du kan søke trygdekontoret. Ellers er briller faktisk ikke så dyrt som det engang var, om du er litt prisbevist.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Fantastisk! Har du en link, eller vet du kriteriene? Hi Anonymous poster hash: 34719...eb3
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 https://www.nav.no/skjema/Skjemaer/Privatpersoner/Hjelpemidler+og+tilrettelegging/Briller+og+kontaktlinser+til+barn+under+18+år lykke til! Anonymous poster hash: f7890...888
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 Skjeling og skjeve hornhinner over en viss grad gir i allefall rett til dekning. Vi har en jente som er litt langsynt og har litt skjeve hornhinner, men akkurat ikke nok til at nav dekker noe. Glass for skjeve hornhinner er ganske dyrt, så vi måtte ut med 3500 kr for briller til jenta vår. Anonymous poster hash: a67bb...148
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #7 Skrevet 22. oktober 2013 Du kan søke trygdekontoret. Ellers er briller faktisk ikke så dyrt som det engang var, om du er litt prisbevist. Det er glassene som er dyre!! Hilsen mamma til 3 brillebarn... Anonymous poster hash: 75cd1...4b6
Gjest Julia1984 Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har en sønn med briller som falt innenfor kategorien. Det er glassene som er dyre og de blir dekket av NAV hvis barnet kommer innenfor en viss kategori. Min sønn gjør. Men hadde ikke villet spare så mye penger på barns briller faktisk. Brillene til barn trenger å tåle et trøkk. Styr unna Brilleland og Specsavers... Gå til Synsam!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 Dere som får dekket briller, hvor lang tid etter dere søkte fikk dere penger tilbake fra NAV? Anonymous poster hash: d96c5...678
Gilette Skrevet 22. oktober 2013 #10 Skrevet 22. oktober 2013 Du kan søke trygdekontoret.Ellers er briller faktisk ikke så dyrt som det engang var, om du er litt prisbevist. Det er glassene som er dyre!! Hilsen mamma til 3 brillebarn... Anonymous poster hash: 75cd1...4b6 Har 2 brillebarn og er brilleslange og linsemissbruker selv, men følger med og bruker de tilbudene som er så syns det ikke er så ille. Prisen på briller har gått nedover siste 20 år reelt sett.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #11 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har en sønn med briller som falt innenfor kategorien. Det er glassene som er dyre og de blir dekket av NAV hvis barnet kommer innenfor en viss kategori. Min sønn gjør. Men hadde ikke villet spare så mye penger på barns briller faktisk. Brillene til barn trenger å tåle et trøkk. Styr unna Brilleland og Specsavers... Gå til Synsam! Hvorfor styre unna Brilleland og Specsavers? Anonymous poster hash: f7890...888
Gjest Morn du Skrevet 22. oktober 2013 #12 Skrevet 22. oktober 2013 Dere som får dekket briller, hvor lang tid etter dere søkte fikk dere penger tilbake fra NAV? Anonymous poster hash: d96c5...678 Forrige gang vi skulle ha igjen penger fra nav, tok det vel en ukes tid. Denne gangen ordner optikeren det. Det eneste du trenger å gjøre da, er å gi optikeren personnummeret til barnet. Aner ikke om alle optikere gjør det slik da.
Gjest Julia1984 Skrevet 22. oktober 2013 #13 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har en sønn med briller som falt innenfor kategorien. Det er glassene som er dyre og de blir dekket av NAV hvis barnet kommer innenfor en viss kategori. Min sønn gjør. Men hadde ikke villet spare så mye penger på barns briller faktisk. Brillene til barn trenger å tåle et trøkk. Styr unna Brilleland og Specsavers... Gå til Synsam!Hvorfor styre unna Brilleland og Specsavers? Anonymous poster hash: f7890...888 Dårlig kvalitet på barnebriller. Hvertfall hvis du har aktive barn. Anbefaler Lindberg-serien!
Gjest Julia1984 Skrevet 22. oktober 2013 #14 Skrevet 22. oktober 2013 Dere som får dekket briller, hvor lang tid etter dere søkte fikk dere penger tilbake fra NAV? Anonymous poster hash: d96c5...678 Optiker ordnet alt. La aldri ut for glassene. Nav dekker glass og kr 430 av innfatningen. Har kun betalt for innfatningen.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #15 Skrevet 22. oktober 2013 For å summere opp litt. Ja, ved visse lidelser så får du dekket brilleglassene og 450 kr av innfatningen. Brilleglassene til barnet vårt koster fra 2000-2500kr pr glass. Vi lar barnet velge sin egen innfatning fordi det er viktig at h*n trives med de og de skal tross alt bli brukt hver dag! Du får ikke dekt kun et par i året. Hvis øyelege eller optiker bestiller annen styrke på glassene får du det dekket, men hvis styrken er stabil så får du dekket et par glass i året. Når barnet blir større kan man også søke om egne sportsbriller. Hvis innfatningen er skadet å du trenger ny kan det også dekkes, altså alt over 450kr. ( Jeg har hvertfall fått det dekket, normal inntekt og gift) Noen optikerkjeder legger ut selv for brillene og får igjen direkte fra nav. Andre krever at du betaler dem for så å få igjen fra nav. De fem gangen ( på et år) jeg har søkt om å få igjen penger har det tatt ca 3 uker fra jeg sendte søknaden til jeg hadde pengene på konto. Husk å få med forside i saken, rekvisisjon og orginalkvittering som skal tapes på et ark på en spesiell måte i brevet til hjelpemiddelsentralen. Hvis du har noen spørsmål så kan du ringe hjelpemiddelsentralen direkte å snakke med " brilleavdelingen" Det er lurt å si ifra til skole/barnehage at barnet skal ha briller før dere tar de i bruk slik at de kan informere eller hjelpe til å forklare helt i starten. Anonymous poster hash: b9693...323
Gilette Skrevet 23. oktober 2013 #16 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg har en sønn med briller som falt innenfor kategorien. Det er glassene som er dyre og de blir dekket av NAV hvis barnet kommer innenfor en viss kategori. Min sønn gjør. Men hadde ikke villet spare så mye penger på barns briller faktisk. Brillene til barn trenger å tåle et trøkk. Styr unna Brilleland og Specsavers... Gå til Synsam! Hvorfor det? De har gode briller som tåler en trøkk. + at specsavers (iallfall den jeg bruker iblant) har formidabelt god kundeservice. F.eks ene infatningen ble ødelagt etter tre års bruk, leverte den inn og siden de ikke klarte å fikse den fikk jeg nye briller uten kostnad.
Gilette Skrevet 23. oktober 2013 #17 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg har en sønn med briller som falt innenfor kategorien. Det er glassene som er dyre og de blir dekket av NAV hvis barnet kommer innenfor en viss kategori. Min sønn gjør. Men hadde ikke villet spare så mye penger på barns briller faktisk. Brillene til barn trenger å tåle et trøkk. Styr unna Brilleland og Specsavers... Gå til Synsam!Hvorfor styre unna Brilleland og Specsavers? Anonymous poster hash: f7890...888 Dårlig kvalitet på barnebriller. Hvertfall hvis du har aktive barn. Anbefaler Lindberg-serien! Vil tro at mine brillebarn faller innunder kategorien aktiv, den eldste driver med fridykking og fjellklatring. Når hun var mindre var hun både høyt og lavt og overalt før en fikk sukk for seg.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #18 Skrevet 23. oktober 2013 Hvis barnet har veldig skjeve hornhinner eller skjeler så får du dekket glass og litt av innfatningen. Får ikke dekket noe hvis barnet "kun" er nærsynt eller langsynt. Her kjøper vi briller direkte med øyelege/øyeklinikken, de har rimelige og gode briller (de ønsker ikke å tjene penger på briller til barn, så derfor rimelig). De ordner med alle papirer og vi trenger ikke å legge ut penger. Anonymous poster hash: 1a5a6...641
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå