Gå til innhold

Hull i ørene hos frisør eller piercingstudio? Og hvordan var nå dette med renslighet og hvor lenge må første stift være i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jah... Dette gjelder meg selv og ikke mine døtre da. Har hull i ørene, men det ene er problematisk etter rivningsskade og det bør tas nytt. Hvor anbefales det å få gjort dette?

Hvor lang tid skal stiften være i? Og dersom det tilfeldigvis er noen leger eller sykepleiere her: hvordan stiller det seg med nye hull i ørene og operasjonssal/sterilitet, når hullet er grodd kan jeg vel jobbe som normalt på operasjon, men ikke før?

Anonymous poster hash: bd061...22b

Skrevet

Sist jeg tok hull i ørene så gjorde jeg det selv. :) Det gjorde jeg vel for 8-10 år siden.

jeg har tidligere tatt det hos frisør ved to annledninger og jeg skifta øredobber med en gang jeg kom hjem.

Hver gang jeg har tatt hos frisør så har de grodd igjen av div grunner.( ikke frisør sin feil)

Det er lurt å huske på å vri dem med jevne mellomrom så de ikke gror fast og rens med pyrisept.

husk rene hender når du vrir på dem. antibac på hender.

ellers ta minst mulig på dem.

hvor strengt det er med hull i ørene i forhold til operasjonssal og sånn veit jeg ikke.

Skrevet

Da siste barnet fikk hull i øra sa hun som tok hull at de skulle renses med pyrisetp to ganger om dagen. Ta pyrisept på en q-tips og smør på under og over øreplippen mens en vrir på øredobba. Vri litt på øredobba ellers på dagen også. Hun fikk ikke noe problemer, imotsettning til søstra som vi fikk beskjed om pare vri på.

Min mann sier øredobber egentlig ikke er lov på sykehus. Men få damer som etterholder dette. Så lurt å da ha noen bittesmå og snakke med sjefen din førstså ikke det blir noe krøll.

Anonymous poster hash: 5002c...a42

Skrevet

Sist jeg tok hull i ørene så gjorde jeg det selv. :) Det gjorde jeg vel for 8-10 år siden.

jeg har tidligere tatt det hos frisør ved to annledninger og jeg skifta øredobber med en gang jeg kom hjem.

Hver gang jeg har tatt hos frisør så har de grodd igjen av div grunner.( ikke frisør sin feil)

Det er lurt å huske på å vri dem med jevne mellomrom så de ikke gror fast og rens med pyrisept.

hvor strengt det er med hull i ørene i forhold til operasjonssal og sånn veit jeg ikke.

Jeg er stort sett uenig i alt du skriver her.

Skrevet

Hjeeeelp. Ikke bruk pyrisept. IKKE pyrisept. Det er kun for rensing ved bakterie og infeksjon.

Bruk saltvann fra apoteket.

Anbefaler deg forøvrig å gå til en piercer for dette. Bedre for huden, hullet, og med tanke på infeksjoner. OM du bor i Oslo anbefaler jeg pinpoint.

Skrevet

Dersom du har arrvev/rivningsskade må du for all del holde deg unna frisører iallefall. Gå til en flink piercer og få satt inn en god stang. Har du nikkelallergi eller lett irritert hud undersøker du på forhånd om pierceren kan skaffe stang i bein, tre eller plast. Hvis ikke kan du bestille det på nett. Sørg for god hygiene, rens to ganger for dag (sterilt saltvann eller sårrens, ikke pyrisept da det kan virke uttørkende på slimhinner og forhindre groprosessen). Dersom det hovner mye opp kan du med fordel bruke taetreolje i området rundt, men ikke inne i piercingen. Får du en infeksjon bruk basymycin. Ikke ta på piercingen utenom ved rens, og da kun med rene fingre. Ikke bytt stang før hullet er grodd godt, etter 4-6 uker. 

Men alt dette burde du få info om hos en god piercer. Bare hold deg unna frisører og hudpleiere med pistoler. 

Skrevet

Jeg tok hull hos frisør første gang da jeg var 13.. Det var et evigvarende problem med betennelser og vondt. Lot det gro igjen, tok på nytt og på nytt, men samme hver gang. Prøvde ulike metaller på øredobbene, men øreflippene hovnet opp og det verket og gjorde vondt samma hva. Jeg ga opp hele greien og slo meg til ro med at jeg ikke kunne ha hull.

Helt til jeg tok på nytt på en piercingsalong. Knirkefritt! Anbefaler det. De gir anbefalinger på kremer og ting. Jeg fikk beskjed om å kjøpe en tube på apoteket i merket la roche possay. Var noe bakteriedrepende. Jeg tror denne gjorde en god jobb for min del i hvert fall :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 95eac...c18

Skrevet

Sist jeg tok hull i ørene så gjorde jeg det selv. :) Det gjorde jeg vel for 8-10 år siden.

jeg har tidligere tatt det hos frisør ved to annledninger og jeg skifta øredobber med en gang jeg kom hjem.

Jeg er stort sett uenig i alt du skriver her.

javel :)  takk for opplysningen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...