Cat_Woman Skrevet 22. oktober 2013 #26 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg var sår de første dagene, og da gjorde det ganske vondt. Det gikk seg fort til, og resten av ammeperioden var uproblematisk.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #27 Skrevet 22. oktober 2013 For meg var det veldig vondt de første 2-3 ukene med nr 1 og 2. Spreng og sprukne brystvorter. Tårene spruter, jeg holdt pusten og bet meg i leppen hver gang de skulle kobles på. Når det har gått seg til gjør det ikke vondt å amme. Det prikker litt når utdrivningsrefleksen kommer i gang, men ellers kjenner man ingenting. Jeg har vært plaget med en del brystbetennelser og sopp. Det er vondt, men det går jo over... Husker ingen vondt'er med barn nr 3. Anonymous poster hash: c5f97...da0
MammantilNurket Skrevet 22. oktober 2013 #28 Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Jeg hadde stålsatt meg. Var mentalt forberedt på heftige smerter, blod og brystvorter som omtrent falt av Det viste seg imidlertid å være veldig greit og ikke i nærheten av vondt. Nå mistet jeg melken etter litt over tre måneder Dette hadde med stress å gjøre. Ikke kult i det hele tatt! Det føles særlig kleint da jeg, i følge damene på klinikken, har pupper som var "perfekte" for amming. Endret 22. oktober 2013 av MammantilNurket
Juks Skrevet 22. oktober 2013 #29 Skrevet 22. oktober 2013 Hadde vont hele tiden. Satt å bet i en smokk når jeg ammet. Hadde ikke betennelse men veldig sensitive bryst vorter.
Isola&Lille+julegave Skrevet 22. oktober 2013 #30 Skrevet 22. oktober 2013 jeg er en av dem som hadde SINNSYKT vondt, både betennelse og sprukne nipler i over 2 uker, det var så vondt når såret sprakk opp hver gang. Blødde skikkelig Jeg satt nesten og grein når ungen fikk mat, så JEG slutta etter 2 uker ca... men skal igjen prøve på nytt denne gangen, vil ikke gi opp før jeg har prøvd... Men du som anbefaler ammebh på Change, er ikke disse DYRE?? prøvde ut den fra HM men den er jo helt gruuuuusom, "spilene" på siden bare bøyer seg og gjør vondt, holder ikke oppe noe... For man må jo ha en del bh'er når det lekker/søler så mye og ser for meg de er veldig dyre... Og ammeinnlegg i ull, er dette noe man vasker og bruker om igjen? hvor mange trenger man ca? -Sorry, ikke meninga å kuppe tråden din HI:) Anonymous poster hash: 046b2...626 Amme BH'ene fra change koster jo litt, men er verdt hver krone! Hadde 2 eller 3 stk. Tror 2. Det er jo bare å skylle de opp på kvelden, så er de jo tørre på morgenen. Jeg sov med bh uten spiler. Bruker jo ammeinnlegg. Så da kommer det ikke noe på BH'en. De i ull vasker du og bruker på nytt. Hadde 3 par. Bruktevslige ammeinnlegg under for å fange opp melka. Ulla var mer for varmen sin del! Jeg fikk aldri brystbetennelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå