Gå til innhold

Trenger kildesorteringshjelp! Please!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er veldig opptatt av miljø og sånn og skulle så gjerne ha kildesortert. Problemet er at jeg har en veldig liten leilighet, og jeg har ikke skapplass til tre forskjellige søppelbøtter.  Eneste mulighet jeg kan tenke på er å ha de stående på stuegulvet, men det skaper lukt og jeg er redd for hva slags ”rykte” det vil gi meg. Med en smårolling på gulvet snart vil dét uansett ikke bli aktuelt. Hjelp!  Kan noen si meg hvordan jeg skal løse dette problemet?

Frekk og frodig (33)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint plass til to bossbøtter i et skap. Du får kjøpt sorteringssystemer i hvert fall på Ikea. Det er nok flere som har veldig greie løsninger. Det finnes både til skap der du kan trekke ut, og til dype skuffer.

Jeg har dobbelvask og dobbeltskap under. Her har jeg 4 ikea bøtter, en til glass og metall, en til plast, en til melkekartonger og en til rest. Papirbøtten står under kjøkkenbordet. Bioavfall står på kjøkkenbenken. Ikke så fint men der har jeg plass. Kast ofte for å unngå lukt. Bruk lokk for å unngå fluer.

• 1 måned senere...
Skrevet

Mener jeg har sett 4-bøtter i en bøtte, en eller annen plass. Google litt så kan det være at du finner det...

Skrevet

Hva med å kjøpe to sånne ikeabøtter i metall med lokk? De finnes i flere farger og to størrelser. De er ganske fine, og kan fint stå framme. Jeg ville tatt de største. Du kan ha to poser i hver bøtte hvis du setter posene ved siden av hverandre oppi bøtta. Kan hende du kan spenne opp en tråd el.l. tvers over inni bøtta også som du kan hekte posene på. Da får du til sammen 4 rom i to bøtter. Restavfall + matavfall i en bøtte, metall og plast i den andre for eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...