Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #1 Skrevet 21. oktober 2013 Sliter med ca 10-15 stk på kjøkkenet og stuen. Jeg har det ryddig, tømmer søppel etter behov, renser vasken for matrester, vasker benken og flekker på bord osv. Men blir fader ikke kvitt dem? Jeg "jakter" på dem, men de formerer seg så raskt at jeg rekker ikke å ta livet av 10stk, før 10 nye blir født. Noen som vet hvordan jeg skal kvitte meg med dem? Føler hjemmet mitt virker skittent når de sirkulerer rundt meg så fort jeg tar frem mat Flere som har dette problemet hjemme om dagen? Anonymous poster hash: a0529...6a0
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #2 Skrevet 21. oktober 2013 Hadde det for 3 ukers tid siden. Vasket og skrubbet kjøkkenet. Hadde aldri søppel inne....men de var der fortsatt. Men plutselig ble de borte Anonymous poster hash: 32708...797
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #3 Skrevet 21. oktober 2013 Venninna mi helte litt øl i en bolle, la plastfolie over og stakk hull i folien. Dagen etter var det titalls bananfluer oppi der Selv smekker jeg dem bare med den elektriske vepse"zapperen" min Anonymous poster hash: 7341e...4c7
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #4 Skrevet 21. oktober 2013 Hmm kanskje jeg skal prøve det jeg også, har ikke øl men tror ikke fluene her er så kresne. Prøver med litt juice Hehe sånn har jeg også, men min funker ikke på de små fluene; ) funker på gubben da;) Anonymous poster hash: a0529...6a0
Fullrulle86 Skrevet 21. oktober 2013 #5 Skrevet 21. oktober 2013 Eddik i en skål med en dråpe zalo i. Eddiken tiltrekker seg fluer og zaloen bryter vannhinna slik at flua drukner å rydd selvfølgelig kilden til fluene vekk
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #6 Skrevet 21. oktober 2013 Bruk litt eplecidereddik eller hvitvin, ta opp i bittelitt vann og litt zalo. Sett i glass rundt omkring der fluene er. La det stå noen dager og vips så er alle borte:-) Har funket hver gang her, men ser ut som det funker best etter å ha stått ca et døgn så ikke gi opp om de ikke kommer i glasset med en gang.,.. Anonymous poster hash: c1a6e...6a4
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #7 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg vet i allefall at hvis jorda til plantene er fuktig så legger de egg der. Bananfluer eller småfluer eller noe. Så jeg vanner gjerne plantene med salmiakk i vannet og renser potteskjulerne. Anonymous poster hash: 0b1aa...d57
millesofi Skrevet 21. oktober 2013 #8 Skrevet 21. oktober 2013 Slenger meg på anonym over her. Eplecidereddik med litt zalo funker som bare det. Eggeglassene var fulle av ekle små bababfluer etter kort tid
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #9 Skrevet 21. oktober 2013 Har ikke eddik, men prøver med litt eplejuice og zalo med litt vann i. Tatt det i forskjellige glass rundt omkring. Har hvitvin også, men tenkte ikke sprette flaska bare for fluene:p Drakk ett glass juice i stad, tok 5 min så satt det ei flue der. Ekkelt, føler som sagt det er skittent her siden de trives Anonymous poster hash: a0529...6a0
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #10 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg vet i allefall at hvis jorda til plantene er fuktig så legger de egg der. Bananfluer eller småfluer eller noe. Så jeg vanner gjerne plantene med salmiakk i vannet og renser potteskjulerne. Anonymous poster hash: 0b1aa...d57 [/quote Takk for tipset. Plantene mine har jeg ikke tenkt på, sikkert noen der også. Tom for salmiakk også selvfølgelig, men får kjøpe det så jeg blir kvitt dem Hi Anonymous poster hash: a0529...6a0
*Smiley* Skrevet 21. oktober 2013 #11 Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Hadde samme problem for noen uker siden. Tok bringebæreddikk i et glass, fylte nesten fullt og lot det stå på benken. Alle var borte på 4 dager:Tok 1 dråpe Zalo oppi glasset også. Endret 21. oktober 2013 av *Smiley*
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #12 Skrevet 22. oktober 2013 For litt raske resultater: Spray dem med Zalospray (mens de flyr ikke så langt fra noe) og ta dem med papir der de lander. Ganske godt for sjela også. Anonymous poster hash: 08b83...bda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå