Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Åhhh,så herlig:-) Gratulerer!

He he...nei,jeg tar også fortsatt crinone i smug;-)

Har for nesten to uker til,dvs da er jeg rundt uke 11,og da tenker jeg å gi meg..

Har fortsatt så jeg kan hente ut to pakker til,men tror det blir like vanskelig å slutte uansett tidspunkt,så da har jeg lovet meg selv at nok får være nok:-)

Fortsetter under...

Tusen takk :) Hipp hurra!!!! :) :)

Hehe,oki,jammen så godt å høre ;) DA trenger ikke jeg å engste meg ;) Ja,uansett når vi slutter med klisteret,vil vi vel grue oss tenker jeg! ;) Men man må jo slutte engang :) Så,laga deal med meg selv...etter denne pakka :) Puh,må bare gå bra det!! :) <3

Leser jo om mange som faktisk slutter etter 14 dager,og de går det jo som regel bra med:-)

Når jeg sendte Mail til Riksen etter ul-timen min,fikk jeg også beskjed om å bare slutte,men det turte jeg altså ikke.

Har du tenkt å plutselig slutte,eller trappe ned ved å ta en annenhver dag den siste tiden?

Ja jeg vet ;) Men for meg,sitter det i hodet... Og da bruker jeg det,slik at jeg slipper unødig bekymringer. :)

Ifølge hun legen min,trengte jeg ikke trappe ned,så da tror jeg kanskje jeg ikke gjør det. Jeg tenker at å ta en annenhver dag...vet ikke,men blir sånn,at kroppen tror jeg er ferdig,og så tar jeg mer,og nei,ikke ferdig. Nå er jeg ferdig,og nei,var ikke det alikevel... Skjønner du hva jeg mener? Hehe,litt vanskelig å forklare :D

Hehe,godt du skjønte "forklaringen"min ;)

Jupp,da gjør vi det da :) Takk i like måte. Kose dere i helga. Her skal jeg gjennomgå skapet mitt i leting etter klær jeg kan bruke fremover! Herregud,skal liksom klare å skjule graviditeten i en måned til!! Og med mage allerede,er jeg litt usikker på hvordan :P Hmmm...tips??

Snakkes :)

Annonse

Har dessverre ingen tips,har problemer med å skjule det selv:-)

Buksene kjennes trange og genserene kjennes små. Er nok mest innbilning, for jeg har gått ned to kg de siste ukene..

Men føles som om ALLE kan se at jeg bærer på en liten hemmelighet:-)

Oki :) Jeg får ikke igjen buksene mine,og man kan tydelig se kul,gjennom klær som sitter etter. Har gått opp en halv kilo jeg. Rart det ikke er mer,for jeg eter og eter om dagen :P Skal til jordmor idag vi :) Gleder oss veldig <3 Spennende!!! :)

Oi,så spennende med jordmortime:-)

Er det i forbindelse med vanlig svangerskapsoppfølging eller noe du har bestilt selv?

Hva skjer på jordmortime?

Ble visst mange spørsmål dette;-)

Selv har jeg første legetime 6.Januar,da er jeg 12+6.

Fastlegen tok ikke imot timer for svangerskapskontroll før etter 12 uker...

Ja det var veldig spennende :) Nei,ikke noe vi har bestil selv. Fastlegen min som satte opp det,da dem har stengt i jula,og hun jordmoren liker visstnok å få pasienten inn tidlig. :) Og så fikk vi ny time andre uken i januar,og da når vi uke 12,så det er jo greit :) Så da får vi en samtaletime til,før ultralyden :)

Skjedde ikke så mye...samtale om alt mulig rart,og veiing. Tusenvis av spørsmål skulle besvares,og legges inn på datan. Fikk helsekort,og hun søker om både UL på sykehuset og fødeplass. :) Tok maaaaaassssssseeeee blodprøver og hadde med urinprøve (husk å ta med det ;) )

Så heldig du er som får så god oppfølging:-)

Høres ut som om det er samme kontroll jeg skal ha i Januar,legen sa i telefonen at vi skulle ta masse prøver denne dagen,at vi skulle søke fødeplass(skrekk&gru) og at jeg måtte ha med urinprøve.

Synes det er så vanskelig dette med å velge fødeplass.

Jeg tilhører egentlig Ahus,men flere av venninnene mine har født på Kongsvinger og er så fornøyd der.

Men tenker det er tryggere på et stort sykehus om noe skulle skje under fødsel,da det er større forhold og de antakeligvis har større ekspertise.

Synes også det hadde vært koselig og vært på Riksen også siden det er der babyen ble laget,men skjønte at det så og si er umulig å få plass der,spesielt i sommermånedene.

Hvilket sykehus valgte du?

Ja jeg syns det er fint :) Som legen min sa: jeg er ei som liker å vite alt på forhånd,og har masse spørsmål og er usikker,og da tar de hensyn til det :) Jeg trenger virkelig det kjenner jeg!

Skal kjøpe angelsound før jul og...skal du ha det?? Huff,jeg bare mååå vite om alt er i orden inni der <3

Men ikke hver dag. En gang i uken,har jeg og mannen min avtalt ;)

Jeg har ikke tenkt noe særlig på det jeg,for er veldig naturlig at det blir Ringerike sykehus,siden det er ti minutter fra der jeg bor. Med tanke på han hjemme som skal komme og besøke oss :) Klart,riksen,er number one,men da får ikke mannen min kommet dit pga kjøring.

Annonse

Ja,da er du kjempeheldig,skulle ønske de var like hensynsfulle på legekontoret hos meg.

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe angelsound,-tror jeg bare vil bli enda mer bekymret dersom jeg ikke finner hjertelyden. Men skjønner godt at du går til innkjøp av en;-)

Men jeg har bestilt meg ny UL 7.Januar,da er jeg akkurat 13 uker på vei.

Hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke skulle på flere ultralyder mellom kontrollen på Riksen og ordinær UL,men så kom nervene og bekymringene snikende og det virker så innmari lenge til uke 18.

Gleder meg utrolig mye til det!

Da ble det jo et naturlig valg for deg når det gjelder sykehus da, tror jeg kommer til å gå for det som ligger nærmest som da blir Ahus for oss.

Tipper jeg kommer til å være fornøyd med valget den dagen vi skal innover:-)

Ja jeg setter stor pris på det :) Fastlegen min er veldig ålreit. :) Jeg spurte om han syns jeg var hysterisk,og da sa han nei. Noen mennesker må ha litt mer orden og vite mer om ting,enn andre. Sånn er vi bare. Og da må vi ta hensyn til det :) Fint sagt syns jeg da :)

Jeg og har tenkt den tanken,men jeg skal prøve. Og vi kommer ikke til å prøve den før i helga,og da er vi 9+4 så håper vi kan høre noe. Hvis ikke,prøver vi igjen i uke 10. Har lovt meg selv og ikke få panikk,da barnet kan ligge langt nedi der,og derfor ikke gi lyd. Og så skal vi jo til jordmor i januar,så da håper jeg jo henner finner lyden. Hvis ikke,får vi sikkert UL. :)

Dere skal på enda en UL ja. :) Da får du forhåpentligvis roa nervene ;) Regner ikke med,om det ikke skjer noe spes.at vi tar en UL til,før den ordinære. Hvis vi ikke får tilbud om det da,siden jeg ER en skeptiker :-/

Ja er lenge til uke 18...uhorvelig lenge....skulle ønske det fantes et vindu på magen,slik at vi bare kunne tittet inn ;) Blir det altfor lenge å vente psykisk,bestiller jeg og,en UL ;)

Ja er naturlig for oss å være der :)

Ja det vil jeg tro,for er trygt og være på sykehus...SKAL være det,ihvertfall :)

Så flink du er, og regner med at alt har gått fint etterpå?

Jeg har fortsatt tre doser igjen,og etter det er det slutt for meg også.Jeg er da 12+1.

Har du fått testet angelsounden enda?

Her har kvalmen kommet tilbake for fullt, så det eneste jeg orker om dagen er å være sengeliggende.

Blir kvalm av å se på tv og å lese,så her er det ikke mye annet å ta seg til om dagen enn å sove og løpe mellom senga og badet.

Har begynt å innse at det kanskje ikke vil gå over til uke 12 som jeg hele tiden har telt ned til, og vurderer sterkt å ta kontakt med legen i morgen og be om en sykemelding.

Tenker at når jeg er så dårlig når jeg har fri,kan jeg ikke skjønne hvordan jeg skal klare å komme meg på jobb.

Har derimot aldri vært sykemeldt før ( og har forsåvidt ikke hilst på legen min før heller enda jeg har hatt henne i tre år), så det sitter veldig langt inne å be om en.

Håper bare hun skjønner hvordan jeg har det,og at hun vil skrive ut en til meg.

Hvordan går det med deg om dagen,er formen ok?

Jada,går bare bra :) Heldigvis :) Og underveis,da jeg brukte Crinone,syns jeg ikke noe kom ut igjen,men nå...har fortsatt rester!! Skikkelig guffent...klumpete greier,men men... Ut må det jo :P

Lurer litt på om jeg har fått soppinfeksjon igjen da,for syns jeg klør litt. Men begynte med Canesten igår,og jeg merker det virker,så da regner jeg med at det går bra!! :)

Skal hente angelsounden min etterpå. Gleder meg <3

Er formen så dårlig ja. Isjda!! :-S Håper du fiksa deg sykemelding idag da. Greit å hilse på legen vettu ;) Hvordan gikk det???

Formen min er overraskende bra!! :) Eneste som merkes er oppblåsthet,strekker fælt i magen om dagen,eter hele tiden,tisser ofte og har ømme pupper :) Men ikke noe plagsomt lenger,og DET er bra :)

Har du vært hos jordmor enda?

God bedring :)

Godt å høre at alt er bra hos deg:-)

Og så spennende med angelsound.

Angrer bittelitt på at jeg ikke har bestilt meg det selv,tenk så koselig det er å kunne ta den frem og høre på hjertelyden når alle bekymringer kommer over deg.

Har du testet den enda, og fant du hjertelyden?

Det gikk fint hos legen i dag,hun var en relativt ung dame. Tipper hun var ganske nyutdannet også, for da jeg sa at jeg slet med kvalme googlet hun svangerskapskvalme og gikk igjennom alle tips og råd mot dette opplest fra dataskjermen. (Alle kjerringråd har jeg selvfølgelig googlet opp og ned selv her på nettet).

Fikk sykemelding ut uken, også skal jeg ha min første svangerskapskontroll der neste Mandag morgen.

Tror ikke det er vanlig med jordmorbesøk før lenger ut i svangerskapet her jeg går, jeg skjønte det slik at mitt første jordmorbesøk ikke var før i uke 24, hvis jeg valgte å gå annenhver kontroll hos lege og jordmor.

Rart det skal være så ulik praksis,- og misunner deg som har fått komme inn så tidlig. Må være deilig å ha en så forståelsesfull fastlege.

Så bra at du ikke har noen plagsomme symptomer lenger,da kan du bare nyte:-)

For de fleste er kvalmen borte innen uke 14, så jeg teller ned og tenker at det maks er 14 dager igjen.

Takk for god bedring hilsen:-)

Fikk ikke henta den igår,for jeg var barnevakt. Og dem henta ikke barnet før sent,og da ble det regnevær og driiiitglatt!! Så jeg avtalte med hun som har den,at hun skulle sende den :) Så da får jeg den,denne uken :) Jippi!! Gleder meg!

Hmmm...måtte lese seg til ang svangerskapskvalme??? DET var da merkelig. Men bra du fikk sm da :) :) :)

Du kjenner kroppen best,og må ta de hensyna du føler,mener jeg :)

Ble du satt opp til noen legetime da,i forbindelse med svangerskapet?? Her tar de deg inn,uansett før uke 12 om du velger lege eller jordmor. Jeg har valgt jordmor hele tiden jeg da,om det ikke er noe spesielt som tilsier at jeg mååå til legen!! Vurderer å dra til gu for å sjekke opp underlivet mitt da,får se om kløen gir seg :)Men det er ikke fastlegen min.

Godt nytt år,og maaaange gode ønsker inn i det nye året ;)

Hei og godt nyttår!:-) Tenk for et fint år vi går inn i!!

Det blir spennende å høre fra deg etter du har hentet angelsounden.

Jeg har min første svangerskapskontroll hos legen på Mandag morgen, og lurer veldig på om hun kommer til å høre etter hjertelyden da(og om hun kommer til å finne den)

Får håpe kløen gir seg raskt hos deg,-plagsomt å gå og ha det slik.

Ha en riktig fin 1.nyttårsdag!

Ja,vi er veldig heldige! :)

Ja skal si ifra jeg,når jeg har testet den ut :)

Oj,så bra da. :) Nå vet ikke jeg når de gjør hva,men på første kontrollen vår, som var mye tidligere,hadde vi ikke hatt tid til det. For det gikk i hauger av spørsmål som skulle besvares,veiing og blodtrykk :) Og husk på tisseprøve. Den skal leveres før du går inn,slik at du får svar på den prøven,før du går :)

Håper jordmoren rekker å høre etter hjertelyden når vi skal tilbake til uken også :)

Hvor i landet bor du??

Ja,håper det,ellers blir jeg gal!! Har hatt det før og,og da har det gått en uke før jeg ble kvitt det.

Thanks. :) Sov altfor lenge idag og er nå helt ør :)

Ha en fin dag videre :)

Men det er jo bare fint, da vokser det og gror der inne:-)

Her kjenner jeg fint lite om dagen.Kvalmen ligger og ulmer hele dagen fortsatt,men er mye mye bedre,så da friskmeldte jeg meg selv i dag:-)

I dag har jeg vært på jobben og fortalt sjefen at jeg er gravid.

Hadde gruet meg så mye til å fortelle det,for jeg har bare jobbet der et år,men han tok det så fint og ble oppriktig glad. Kunne ikke vente annet når man ansatte jenter i denne alderen sa han;-)

Følte meg 10 kg lettere når jeg gikk ut fra kontoret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...