Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!

Hipp hurra for deg:-)

Må ikke gå i kjellern for neg test på rd 10 vet du;-)

Så utrolig gøy! Når blir termin da ca? Kom inn i juligruppen til oss:-))

Gratulerer så mye!!

Tusen takk, og takk for all heiing underveis:-)

Etter så mange år med negative tester var det litt av et sjokk når testen viste positiv, nå håper jeg at det endelig skal være vår tur og at det holder helt fram til mål.

Har vært og tatt en ny blodprøve i dag(for min egen del,ble litt engstelig da det ser ut til at jeg har lav hcg i forhold til dere andre som har fått målt på rugedag 12),og får forhåpentligvis svar på denne i morgen.

I følge terminkalkulator har jeg termin 18.Juli.

Om blodprøven viser fin stigning, kommer jeg inn til dere i Juligruppen:-)

Det nærmer seg vel UL for deg snart,ligger du et par uker foran meg?

Hei!

Her går det fint,selv om jeg selvfølgelig er full av bekymringer.

Typisk det når man endelig har lykkes:-)

Har vært og tatt to ekstra blodprøver,og hcg stiger som den skal:

Rugedag 12: hcg 68

Rugedag 14: hcg 214

Rugedag 18: hcg 1400 og et eller annet

Håper dette går veien nå!

Hvordan går det med deg?Har du kommet langt i "rugingen"?

Så bra da!! :) Bra stigning det <3

Skjønner godt alle bekymringene! UFF,er litt av en karusell det her!! :(

Jo takk,ruger og ruger. Fikk svar på blodprøven jeg tok på mandag,idag. Og den sier vi er gravide,men jeg er jo helt tullerusk,så jeg bekymrer meg! Skal be om hcg prøve på fredag hadde jeg tenkt :)

Ååå,Gratulerer så mye med positiv test Bare meg123:-)

Og så stas med tvillinger da Dollypopp:-) Håper formen din er bedre også?

Jeg har fått time til UL 2.Desember,og skal slappe mer av etter dette dersom vi ser hjertet slår.

For en herlig førjulspresang:-)

Annonse

Jeg kom ikke inn til legen idag jeg,for fastlegen min var ikke der idag :( Så da må jeg vente til mandag med å ta noen ny blodprøve,og vente da en HEL uke,på svaret!! Idiotisk av legen min å bruke så lang tid på å få svar!! Men,ingen tante enda,så holder fast i håpet,og bygger "mur" så det holder rundt meg!! Livredd for å bli gla i spirelille som sist,for da var jeg helt nedi kjelleren når den slapp taket i uke 6 :-/ Fårr time til UL den 12.12. Så får vi se... Lenge til det,og myyyye kan skje,men hååååper virkelig det skal gå nå!! Har du noen symptomer enda løvetann81? Like gammel som meg du,om det er fødselsåret du bruker i nicket ditt? :)

Ja,nicket er også fødselsåret,jeg fyller 32 nå om noen uker:-)

Hvorfor bruker fastlegen så lang til på å få svaret da? Hos min fastlege fikk jeg svaret dagen etter dersom prøven ble tatt før kl 11.30 dagen før..så rart det skal være så forskjellig praksis.

Skjønner godt at du ikke tør og juble enda,jeg tør nesten ikke å tro det er sant selv før vi har vært på UL.

Så redd for å bygge opp forventningene for så å bli skikkelig skuffa. Har vært gravid en gang tidligere,men det endte i ex.u.

Den gang ble vi gravid mens jeg gikk på p-piller,og vi hadde derfor ingen aning om at veien skulle bli så lang som den har vært. 6 år med prøving ga oss til slutt en positiv test!:-)

Trist å høre at du har mistet....Blir dette deres første barn eller har dere noen fra før?

Jeg har ingen spesielle symtomer bortsett fra at jeg er ekstremt trøtt og at jeg har mensmurringer som kommer og går. Håper det fortsetter sånn:-)

Oki :) Når du fyller 32,er vi like gamle :)

Jeg fatter heller ikke,at dem kan bruke så j... lang tid,for å få svar på en sånn blodprøve!! Har spurt,og da sa dem at det var sånn prosedyren var hos dem... Idioti!! :(

Kan vel ta den på sykehuset,men da må jeg få rekvisisjon...får høre med legen min,kanskje jeg kan få det!! :)

Trist å høre at dere og,har mistet :( Haff,er så dårlig gjort,når man ENDELIG har fått positiv test!!!! :(

Har ingen barn fra før. :-/

Har dere??

Oki,jeg har trøttheten,litt ømme pupper,stikkinger og øm foran ved livmoren,oppblåst og litt kvalm. Sliter litt med svimmelhet,og skikkelig mageknip føre hvert "ordentlige" dobesøk :-S Vi reagerer jo forskjellig på disse hormonene... Men sist var ALT helt annerledes!! Da SPRENGTE puppa,superkvalm og goooood luktesans... Så skjønner ingenting jeg :-/

Krysser fingrene for at det holder seg sånn for deg. :) Håper så inderlig vi kan komme til mål :)

Håper du får rekvisisjon av legen i morgen,å gå slik og vente en hel uke på resultatet er jo en pine.

Men du har jo fullt av graviditetssymptomer,så det tyder vel på at spiren klorer seg godt fast der inne:-)

Satte du inn et eller to egg?

Vi satte inn to,men er rimelig sikker på at det kun er en der inne.

Om dette holder til mål,blir dette også vårt første barn.

Krysser fingrene for oss begge,synes det kan være vår tur nå!

Ja helt enig. Er ikke bra vettu!! :-S Får høre med han,ellers får jeg ringe min gyn.som driver nesten bare med det,og høre åssen praksisen dems er på blodprøvesvar...får jeg heller betale litt da...

Jada,kjenner jo at det ER noe med kroppen,men alikevel vettu.... Klarer ikke tro helt på dem,for jeg går jo fortsatt på Crinone!! Men kommer ikke noe blod,bare brune rester av den,så håpet er jo der! :)

Vi satte inn ett...de er så livredde for størrelsen min (er visst veeeldig lita,og dem tør ikke da) å sette inn to,føøøør event siste forsøket vårt... Er 153 og veier 43kg... Så joda,er ikke så stor,men jeg er jo ikke sykelig tynn til MIN høyde!!

Åååå,så spennende a!! Hvor mange poser dere får se på ul'en ;) ja,du har kanskje rett,men er jo alikevel en sjanse for to ;) Oki,ja da får vi krysse alt så spira sitter :) :)

Jaaaa,hadde vært kjempeflott! :) Hadde vært gøy da,om dette går bra,og fulgt hverandre helt inn. Er jo så mange i den gruppa JULIBABYER,men jeg melder meg ikke inn der,før jeg har fått troen på at spirelille <3 sitter :) Og så er jeg LIIIITT usikker på event termin,for jeg selv,teller til august,men terminkalkulatoren mente i slutten av juli. Venter til en lege sier noe jeg :)

Håper du får hjelp til blodprøve i dag,det er godt å få en bekreftelse på at ting går riktig vei:-)

Jeg går jo også fortsatt på crinone,og skjønner hva du mener med om det er symtomer som følge av denne eller graviditetssymptomer..

Jeg skal gå på crinonen fram til UL i uke 7,men var så redd for at klinikken ikke ønsker at jeg skal fortsette etter denne tid at jeg sendte de en Mail om at resepten min var kommet bort med spørsmål om de ville sende meg en ny. Så nå har det kommet resept for tre uthentinger i posten:-)

Her kommer det nesten ingen rester ut,så innbiller meg at kroppen trenger det den kan få. Og jeg føler meg ikke komfortabel med å slutte om et par uker.

Hvor lenge skal du fortsette med støttebehandling?

Jeg har en svigerinne som er på tilnærmet samme størrelse som deg og som har bært fram tvillinger(ble unnfanget naturlig). Hun fikk mye problemer med rygg og bekken,kanskje derfor de ønsker å sette inn et på deg?

Når det gjelder termin,sa Riksen til meg at jeg var 4 uker på vei dagen jeg fikk svar på blodprøven(akkurat 14 dager etter uttak).Så i dag har jeg kommet til 5+6, det går sakte men sikkert framover...

Hadde vært kjempegøy om dette holdt helt inn for oss begge,jeg tenker akkurat som deg,- tør heller ikke å melde meg inn i terminklubben før jeg har vært på UL og fått bekreftet at det er noe der.

Jeg skal få blodprøve imorgen,og torsdag. Det er bra!! Kanskje jeg kan slutte å kværne sånn!! :)

Jeg har lyst til å gå til uke åtte. Føler meg heller ikke komfortabel med å gi meg helt enda... Og her kommer det nesten ikke ut igjen rester,annet enn brune klumper innimellom.

Ja,de sier det hele tiden,at de er redd for helsa mi,og det er jo helt klart en grunn for det. Men jeg vil gjerne sette inn to,hvis denne ikke sitter nå!! Har ett på frys,men har liksom aldri hatt trua på fryseegg jeg.....

Oki,her sa dem jeg var fire uker på vei,14dager etter innsettet!! Så vi er 4+5 idag :) Selvom jeg selv mener 5 idag :)

Nei,er så vondt med denne skuffelsen :-/ Så da blir man mer og mer forsiktig,for å forsvare seg selv. Men synd redselen tar over for gleden :-S

Den der skjønner jeg ikke... Dette med hvor langt man er på vei...

Hvordan kan man være 4 uker på vei 2 uker etter uttak? Hvordan regnes dette ut? *klø seg i hue*

Håper du får hjelp til blodprøve i dag,det er godt å få en bekreftelse på at ting går riktig vei:-)

Jeg går jo også fortsatt på crinone,og skjønner hva du mener med om det er symtomer som følge av denne eller graviditetssymptomer..

Jeg skal gå på crinonen fram til UL i uke 7,men var så redd for at klinikken ikke ønsker at jeg skal fortsette etter denne tid at jeg sendte de en Mail om at resepten min var kommet bort med spørsmål om de ville sende meg en ny. Så nå har det kommet resept for tre uthentinger i posten:-)

Her kommer det nesten ingen rester ut,så innbiller meg at kroppen trenger det den kan få. Og jeg føler meg ikke komfortabel med å slutte om et par uker.

Jeg har en svigerinne som er på tilnærmet samme størrelse som deg og som har bært fram tvillinger(ble unnfanget naturlig). Hun fikk mye problemer med rygg og bekken,kanskje derfor de ønsker å sette inn et på deg?

Når det gjelder termin,sa Riksen til meg at jeg var 4 uker på vei dagen jeg fikk svar på blodprøven(akkurat 14 dager etter uttak).Så i dag har jeg kommet til 5+6, det går sakte men sikkert framover...

Hadde vært kjempegøy om dette holdt helt inn for oss begge,jeg tenker akkurat som deg,- tør heller ikke å melde meg inn i terminklubben før jeg har vært på UL og fått bekreftet at det er noe der.

Den der skjønner jeg ikke... Dette med hvor langt man er på vei...

Hvordan kan man være 4 uker på vei 2 uker etter uttak? Hvordan regnes dette ut? *klø seg i hue*

Fordi en regner termin ut fra siste menstruasjons første dag..

Blir en gravid på naturligvis, så skjer det ved eggløsning som er ca 14 dager etter mensen startet.. Da regner en også fire uker på vei når en venter mens.. Så samme greia egentlig..

Anonymous poster hash: 5569a...2c9

Så bra du fikk ordnet deg blodprøve såpass kjapt!Tvi tvi,du får oppdatere om resultatene etterhvert.

Angående termin og utregning er det rart at klinikkene ikke bruker samme metode.

Selv om det bare skiller to dager,vil det vel være mest riktig å regne ut fra når egget ble befruktet,altså 14 dager etter uttak.

Jeg gratulerer deg med 5 uker;-)

Det skal jeg gjøre :)

Jeg er jo på riksen jeg også,så ja,det er rart!! Mulig hun surra,siden jeg tok blodprøva på mandag,og fikk svaret på en onsdag...ikke vet jeg!! :P

Jippi!! Tuuusen takk. Gratulerer med uke 6 idag du da :) Hipp hurra!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...