Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #51 Skrevet 21. oktober 2013 Makan til oppførsel av VOKSNE mennesker blir helt flau. Jeg hadde blitt enda mere begymret over å ha dere som foreldre med tanke på hvordan dere oppfører dere og vidreformidler oppførelen deres til barna. Gratulerer dere har skapt morgendagens MOBBERE... Anonymous poster hash: 6f9b6...395 Denne signerer jeg! Anonymous poster hash: a2cbb...c0f Helt enig.. Makan til oppførsel skal man lete lenge etter Anonymous poster hash: 6f9b6...395
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #52 Skrevet 21. oktober 2013 Og barnet mitt lever idag pga forovervendt bilstol i en påkjørsel bakfra/sidepåkjørsel. Anonymous poster hash: 0ae56...5fa
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #53 Skrevet 21. oktober 2013 # 54 hahaha dagens troll Anonymous poster hash: be345...e86
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #54 Skrevet 21. oktober 2013 # 54 hahaha dagens troll Anonymous poster hash: be345...e86 Meg du siktet til? Det er tilfelle, så skjønner ikke hvor du vil med "hahahha"?.. Anonymous poster hash: 0ae56...5fa
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #55 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg har ikke kalt noen for dårlige foreldre. Jeg kan sette meg inn i andres situasjon selv om jeg ikke lider av samme ting. Men jeg har erfart at mange foreldre kommer med dårlige undskyldninger når det kommer til sikring av barn i bil. Og det er ikke bare noe jeg antar. Og jeg er heller ikke hysterisk. Jeg velger det aller beste for mine barn utifra erfaring og fakta på forskning om barn og sikring. Jeg er overhodet IKKE perfekt. Jeg kan bare gjøre det beste jeg kan med den kunnskapen jeg har. Og det gjør jeg. Det er for eksempel ikke forbudt å ha kaffetrakteren plugget i om natten. Men jeg har en kunnskap som forteller meg at omtrent 60% av alle husbranner starter med elektriske ting. DERFOR drar jeg ut støpselet når den ikke er i bruk. Jeg kan bare gjøre det beste jeg kan utifra min kunnskap. Hadde ikke hatt det godt med meg selv om huset brant ned pga defekt kaffetrakter som jeg valgte å ikke dra ut SELV om jeg visste at det er tryggere om jeg gjør det. Samme gjelder for barn i bil. Forovervendt før fylte 4 år er ikke forbudt. Betyr ikke at det ikke finnes alternativ sikring som er tryggere enn det som er lovlig. Jeg tror at fleste her inne ville kjempet med nebb og klør i andre situasjoner der barna deres kunne utsettes for fare de ikke trengte. Snakker om livsendrende farer. Hvorfor er det da så mange som velger fremovervendt sete til sine små barn? Selv om de har kunnskap om noe som er sikrere. Denne gangen se bort ifra de som er så ekstremt bilsyke. Anonymous poster hash: 64026...72c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #56 Skrevet 21. oktober 2013 ALDRIG ALDRIG om jeg kommer til å snu minste før 5 års alder. Var i en bilulykke med eldste når denne var 2 år. Eneste grunnen til at min eldste ikke er invalid, eller gud forby død, er fordi vi brukte bakovervendt sete! Det er så viktig! Kroppen til barn tåler kollisjoner kjempedårlig i forovervendt stilling. Vær så snill og tenkte på barnets sikkerhet. Både politi, brannvesen og ambulansepersonalet bemerket hvor viktig plasseringen av barnet vårt var for at denne kom unna ulykken uskadet! Foreldre skal passe på at barna er tryggest mulig sikret i bil. Og det er ikke forovervendt! Skjerpings! Snu barnet ditt igjen HI! Anonymous poster hash: 64026...72c Jeg har også vært i bilulykke med 3 barn i bilen. Barnet mitt som er to år var den eneste som ble skadet. H*n satt bakovervent. Vi ble påkjørt bakfra og bilene ble totaltskadet. Mitt yngste barn og de i den andre bilen ble hardt skadet. Jeg GJENTAR: mitt barn som ble hardt SKADET (hold dere fast!!) satt bakovervent. Kjenner jeg blir provosert av en del innlegg her. Skulle trodd at hi hadde lagt ut at hun skulle skade barnet sitt med vilje! Herregud, hva er det med dibbere og bilstoler? En slags fetisj eller? *rister oppgitt på hodet* Anonymous poster hash: a2cbb...c0f De fleste alvorlig kollisjoner med høyest fart/kraftigst sammenstøt, er de du får i fronten. Hadde denne kollisjonen du var i kommet hjem front, hadde den sikkert vært mye alvorligere. Ditt bakovervendte barn hadde mest sannsynlig kommet unna veldig bra. Men ikke de andre i bilen som satt forovervendt. De sammenstøtene som kommer bakfra er ofte ikke like ille som front mot front. Begge kjøretøyene beveger seg i tilnærmet samme rettning. I front mot front er det 3 sammenstøt du blir utsatt for. Første stopper bilen, så kroppen og deretter hjernen og innvollene. Det er de kollisjonen som er mest dødbringende. Men jeg sier dermed ikke at man kan dø eller skade seg stygt på andre måter. Og igjen, sitter man i den største bilen, har du omlagt 13 % større sjanse for å overleve. Selv om, er det nesten umulig å ha den største bilen til enhver tid. Anonymous poster hash: 64026...72c
Jern-Erna Skrevet 21. oktober 2013 #57 Skrevet 21. oktober 2013 HI, du er vist dagens verste mor, håper du får sove godt i natt, hehe.... Skjønner deg godt jeg, men du veit vel at det bare er perfekte mammar her Hjelper ikke og ha ungen bakover vendt når man har gamle brukte seter heller, som alt for mange har. Anonymous poster hash: e8251...1ef Jeg signerer denne HI!! Jeg har også snudd toåringen (tre nå da..) - og jeg har ikke noe behov for å søke bekreftelse på om det var et ok valg her inne!!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #58 Skrevet 21. oktober 2013 HI, du er vist dagens verste mor, håper du får sove godt i natt, hehe.... Skjønner deg godt jeg, men du veit vel at det bare er perfekte mammar her Hjelper ikke og ha ungen bakover vendt når man har gamle brukte seter heller, som alt for mange har. Anonymous poster hash: e8251...1ef Jeg signerer denne HI!! Jeg har også snudd toåringen (tre nå da..) - og jeg har ikke noe behov for å søke bekreftelse på om det var et ok valg her inne!! Fatter ikke hvorfor dere skal dra konklusjonen dårlig mor utifrån valg av sikring selv om det dere Gjør er ett dårligere valg. Håper virkelig dere er mødre på andre områder. Og det å være en god forelder gjelder ikke bare bilsikring. Men det konkluderes kanskje med dårlig mor fordi dere ikke har annet å komme med gode diskusjonen? Kort sagt, man er ikke en dårlig mor selv om man velger dårligere løsninger på enkelte områder. Anonymous poster hash: 64026...72c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #59 Skrevet 21. oktober 2013 Vi snudde begge barna da de var to år...mindre syting, bedre plass i bilen. Skjønner at jeg risikerer å bli kasta ut av dib ved å innrømme dette. Men shit au... Og ja, jeg vet risikoen ved å snu dem. Anonymous poster hash: c0bd4...f4a
Jern-Erna Skrevet 21. oktober 2013 #60 Skrevet 21. oktober 2013 HI, du er vist dagens verste mor, håper du får sove godt i natt, hehe.... Skjønner deg godt jeg, men du veit vel at det bare er perfekte mammar her Hjelper ikke og ha ungen bakover vendt når man har gamle brukte seter heller, som alt for mange har. Anonymous poster hash: e8251...1ef Jeg signerer denne HI!! Jeg har også snudd toåringen (tre nå da..) - og jeg har ikke noe behov for å søke bekreftelse på om det var et ok valg her inne!! Fatter ikke hvorfor dere skal dra konklusjonen dårlig mor utifrån valg av sikring selv om det dere Gjør er ett dårligere valg. Håper virkelig dere er mødre på andre områder. Og det å være en god forelder gjelder ikke bare bilsikring. Men det konkluderes kanskje med dårlig mor fordi dere ikke har annet å komme med gode diskusjonen? Kort sagt, man er ikke en dårlig mor selv om man velger dårligere løsninger på enkelte områder.Anonymous poster hash: 64026...72c Leste du hva vi skrev? Tror du vi mener at hun er en dårlig mor, eller kanskje at hun ikke er det..?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #61 Skrevet 21. oktober 2013 HI, du er vist dagens verste mor, håper du får sove godt i natt, hehe.... Skjønner deg godt jeg, men du veit vel at det bare er perfekte mammar her Hjelper ikke og ha ungen bakover vendt når man har gamle brukte seter heller, som alt for mange har. Anonymous poster hash: e8251...1ef Jeg signerer denne HI!! Jeg har også snudd toåringen (tre nå da..) - og jeg har ikke noe behov for å søke bekreftelse på om det var et ok valg her inne!! Fatter ikke hvorfor dere skal dra konklusjonen dårlig mor utifrån valg av sikring selv om det dere Gjør er ett dårligere valg. Håper virkelig dere er mødre på andre områder. Og det å være en god forelder gjelder ikke bare bilsikring. Men det konkluderes kanskje med dårlig mor fordi dere ikke har annet å komme med gode diskusjonen? Kort sagt, man er ikke en dårlig mor selv om man velger dårligere løsninger på enkelte områder.Anonymous poster hash: 64026...72c Leste du hva vi skrev? Tror du vi mener at hun er en dårlig mor, eller kanskje at hun ikke er det..? Hehe, må le ass, jeg som skreiv om dårlig mor, herregud, var jo ironi.... Anonymous poster hash: e8251...1ef
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #62 Skrevet 21. oktober 2013 HI, du er vist dagens verste mor, håper du får sove godt i natt, hehe.... Skjønner deg godt jeg, men du veit vel at det bare er perfekte mammar her Hjelper ikke og ha ungen bakover vendt når man har gamle brukte seter heller, som alt for mange har. Anonymous poster hash: e8251...1ef Jeg signerer denne HI!! Jeg har også snudd toåringen (tre nå da..) - og jeg har ikke noe behov for å søke bekreftelse på om det var et ok valg her inne!! Fatter ikke hvorfor dere skal dra konklusjonen dårlig mor utifrån valg av sikring selv om det dere Gjør er ett dårligere valg. Håper virkelig dere er mødre på andre områder. Og det å være en god forelder gjelder ikke bare bilsikring. Men det konkluderes kanskje med dårlig mor fordi dere ikke har annet å komme med gode diskusjonen? Kort sagt, man er ikke en dårlig mor selv om man velger dårligere løsninger på enkelte områder.Anonymous poster hash: 64026...72c Leste du hva vi skrev? Tror du vi mener at hun er en dårlig mor, eller kanskje at hun ikke er det..? Leste innlegget, og forstår at dere ikke mener hun er en dårlig mor. Men det legger igjen ett stikk om at de som mener hun Gjør ett dårlig valg synes hun er en dårlig mor. Noe de ikke har grunnlag til å mene. Og som ikke blir nevnt i andre innlegg enn refererte innlegg. Anonymous poster hash: 64026...72c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #63 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg synes det eneste fornuftige og akseptable man som foreldre kan gjøre for sine kjæreste er å droppe bilen fullstendig. Bilkjøring er en dødsfelle, det er noe vi alle vet. Likevel tar mange sjansen på "at det sikkert går bra".. Her i huset ligger barnehage, jobb og butikk i gåavstand så vi trenger ikke kjøre bil. Vi har en ja, men bare til bruk i nødsituasjoner, for eksempel hvis barnet får feber midt på natten i helgene og må på legevakten. Kan ikke fatte og begripe at noen er så ansvarsløse og tydelig ikke bryr seg om sitt eget avkom nok til å kutte ut bilkjøringa. Huutemegtu og spikspennegæærn Anonymous poster hash: 2bf2c...d1e
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #64 Skrevet 21. oktober 2013 Vi var i en bilulykke, var en bil som ikke klarte og stoppe i ett kryss og kjørtei oss bakante, han hadde stor fart og vår bil for av veien ned en grøft og noe runder rundt på taket. Mitt barn satt da fremovervendt og slapp noen form for skade, hadde han sittet bakovervendt hadde han fått større problemer (ambulansepersonell og politi som fortalte meg) så vi hadde vertfall hell med at han var snudd! Anonymous poster hash: 03c6b...d89
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #65 Skrevet 21. oktober 2013 Vi var i en bilulykke, var en bil som ikke klarte og stoppe i ett kryss og kjørtei oss bakante, han hadde stor fart og vår bil for av veien ned en grøft og noe runder rundt på taket. Mitt barn satt da fremovervendt og slapp noen form for skade, hadde han sittet bakovervendt hadde han fått større problemer (ambulansepersonell og politi som fortalte meg) så vi hadde vertfall hell med at han var snudd! Anonymous poster hash: 03c6b...d89 999 barn av 1000 overlever fall ned fra stellebordet uten sequele, så yes damer- bare la ungene ligge der alene. Det går nesten alltid bra. Anonymous poster hash: 85675...c51
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #66 Skrevet 21. oktober 2013 Vi var i en bilulykke, var en bil som ikke klarte og stoppe i ett kryss og kjørtei oss bakante, han hadde stor fart og vår bil for av veien ned en grøft og noe runder rundt på taket. Mitt barn satt da fremovervendt og slapp noen form for skade, hadde han sittet bakovervendt hadde han fått større problemer (ambulansepersonell og politi som fortalte meg) så vi hadde vertfall hell med at han var snudd! Anonymous poster hash: 03c6b...d89 Jeg skrev her som #54 og ble kalt et troll når jeg skrev at mitt barn hadde ikke levd idag om det ikke var for at det satt forovervendt i den ulykken vi var i. Ble påkjørt bakfra også. Politi og sykehus sa når vi lå der, at man skulle bare visst hvor mange bakfra/sidekollisjoner som skjer for dagen. Og at ved store fæle front mot front kollisjoner er det man hører mest om, der er bakovervendt såklart det sikreste. Men det de fortalte oss om slike "små ulykker", som skjer midt i byene, på små veier, lav hastighet, - de er det mange av. Og de som da sitter forovervendt i slike bak/side kollisjoner, kommer bedre fra det enn de som sitter bakovervendt forklarte de oss. Anonymous poster hash: 0ae56...5fa
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #67 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg ble kalt dårlig venninne i går fordi jeg ikke ville kjøre ei venninne og hennes (snart)3-åring fra en side av Oslo til den andre. Årsaken til at jeg ikke ville kjøre dem var at vi ikke hadde sete til barnet hennes. Det går dessuten kollektiv dit hvor hun skulle fra der vi var. Hun ble faktisk fornærmet da hun mente at det var hennes valg om hun ville ta den risikoen. Hun har aldri sittet på med meg før, så vet ingenting om mine kjøreferdigheter (uten at det egentlig skulle hatt noe å si). Folk er forskjellige, og jeg er ikke hysterisk- men der gikk min grense... Anonymous poster hash: a09e3...b09
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #68 Skrevet 21. oktober 2013 ALDRIG ALDRIG om jeg kommer til å snu minste før 5 års alder. Var i en bilulykke med eldste når denne var 2 år. Eneste grunnen til at min eldste ikke er invalid, eller gud forby død, er fordi vi brukte bakovervendt sete! Det er så viktig! Kroppen til barn tåler kollisjoner kjempedårlig i forovervendt stilling. Vær så snill og tenkte på barnets sikkerhet. Både politi, brannvesen og ambulansepersonalet bemerket hvor viktig plasseringen av barnet vårt var for at denne kom unna ulykken uskadet! Foreldre skal passe på at barna er tryggest mulig sikret i bil. Og det er ikke forovervendt! Skjerpings! Snu barnet ditt igjen HI! Anonymous poster hash: 64026...72c Vil du si det samme til dem som har unger som spyr i bil HVER gang? At det er bedre at ungen utvikler magesår/tarmslyng av å kaste opp 2 ganger daglig på veg til/fra skolen enn at ungen sitter SIKRET forovervendt? Anonymous poster hash: 8a773...ee8 Da kan du være helt trygg. Man får hverken magesår eller tarmslyng av å kaste opp. Anonymous poster hash: 85675...c51 Dustete svar. Hyppig oppkast gir skader på spiserøret, magesekk, svelg og gane samt tannemaljen. Du hadde altså foretrukket at ungen din spyr flere ganger om dagen enn at han/hun snus før 5 års alder? Anonymous poster hash: 8a773...ee8 Om barnet mitt hadde vært SÅ bilsyk. Hadde jeg først prøvd ut mye for å lette på dette. Eventuelt pratet med lege. Om ikke dette kunne hjulpet, hadde jeg begrenset blikjøringen. Utrolig hvor langt man kan komme med bena. Barna mine er faktisk det kjæreste jeg har. Og de har ikke mye valg for egen sikkerhet. Det er der far og jeg kommer inn. Vi velger det sikreste som er mulig når man må ut av kjøre bil. Kunne ikke levd med meg selv hvis barna mine ble skadet pga min dårlige valg. Spesielt ikke om det fantes noen bedre enn det jeg valgte og jeg visste om det. Anonymous poster hash: 64026...72c Ok, så du hadde først latt barnet kaste opp hele tiden, for så å selge huset og flytte til en by der man kunne bruke beina overalt? Barnet hadde ikke fått lov å delta på aktiviteter, dra på besøk osv fordi det innebar bilkjøring og oppkast? Jeg har ingen barn under 5 år som sitter forovervendt altså, heller ingen bilsyke barn, men sånn som vi bor for eksempel så må vi kjøre overalt. Valget mellom å skade ungen fysisk og psykisk og ødelegge bilen hele tiden fordi barnet kaster opp hver gang i bil og å snu barnet ved 2-3 års alder hadde vært enkelt. Anonymous poster hash: 8a773...ee8 Herrefred så vanskelig og kverulerende du er. Skjerp deg, ærlig talt. Få deg et liv. Anonymous poster hash: 1d991...5a0
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #69 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg ble kalt dårlig venninne i går fordi jeg ikke ville kjøre ei venninne og hennes (snart)3-åring fra en side av Oslo til den andre. Årsaken til at jeg ikke ville kjøre dem var at vi ikke hadde sete til barnet hennes. Det går dessuten kollektiv dit hvor hun skulle fra der vi var. Hun ble faktisk fornærmet da hun mente at det var hennes valg om hun ville ta den risikoen. Hun har aldri sittet på med meg før, så vet ingenting om mine kjøreferdigheter (uten at det egentlig skulle hatt noe å si). Folk er forskjellige, og jeg er ikke hysterisk- men der gikk min grense... Anonymous poster hash: a09e3...b09 Det er jo ikke hennes valg uansett, du som sjåfør er ansvarlig for sikring av barn i bilen. Bra du ikke gjorde det... Anonymous poster hash: d0fdb...696
Våryr ✿ Skrevet 21. oktober 2013 #70 Skrevet 21. oktober 2013 ALDRIG ALDRIG om jeg kommer til å snu minste før 5 års alder. Var i en bilulykke med eldste når denne var 2 år. Eneste grunnen til at min eldste ikke er invalid, eller gud forby død, er fordi vi brukte bakovervendt sete! Det er så viktig! Kroppen til barn tåler kollisjoner kjempedårlig i forovervendt stilling. Vær så snill og tenkte på barnets sikkerhet. Både politi, brannvesen og ambulansepersonalet bemerket hvor viktig plasseringen av barnet vårt var for at denne kom unna ulykken uskadet! Foreldre skal passe på at barna er tryggest mulig sikret i bil. Og det er ikke forovervendt! Skjerpings! Snu barnet ditt igjen HI! Anonymous poster hash: 64026...72c Jeg har også vært i bilulykke med 3 barn i bilen. Barnet mitt som er to år var den eneste som ble skadet. H*n satt bakovervent. Vi ble påkjørt bakfra og bilene ble totaltskadet. Mitt yngste barn og de i den andre bilen ble hardt skadet. Jeg GJENTAR: mitt barn som ble hardt SKADET (hold dere fast!!) satt bakovervent. Kjenner jeg blir provosert av en del innlegg her. Skulle trodd at hi hadde lagt ut at hun skulle skade barnet sitt med vilje! Herregud, hva er det med dibbere og bilstoler? En slags fetisj eller? *rister oppgitt på hodet* Anonymous poster hash: a2cbb...c0f Og hva ville skadeomfanget vært om barnet satt fremovervendt? Man må se ting litt i perspektiv også.
Jern-Erna Skrevet 21. oktober 2013 #71 Skrevet 21. oktober 2013 HI, du er vist dagens verste mor, håper du får sove godt i natt, hehe.... Skjønner deg godt jeg, men du veit vel at det bare er perfekte mammar her Hjelper ikke og ha ungen bakover vendt når man har gamle brukte seter heller, som alt for mange har. Anonymous poster hash: e8251...1ef Jeg signerer denne HI!! Jeg har også snudd toåringen (tre nå da..) - og jeg har ikke noe behov for å søke bekreftelse på om det var et ok valg her inne!! Fatter ikke hvorfor dere skal dra konklusjonen dårlig mor utifrån valg av sikring selv om det dere Gjør er ett dårligere valg. Håper virkelig dere er mødre på andre områder. Og det å være en god forelder gjelder ikke bare bilsikring. Men det konkluderes kanskje med dårlig mor fordi dere ikke har annet å komme med gode diskusjonen? Kort sagt, man er ikke en dårlig mor selv om man velger dårligere løsninger på enkelte områder.Anonymous poster hash: 64026...72c Leste du hva vi skrev? Tror du vi mener at hun er en dårlig mor, eller kanskje at hun ikke er det..? Leste innlegget, og forstår at dere ikke mener hun er en dårlig mor. Men det legger igjen ett stikk om at de som mener hun Gjør ett dårlig valg synes hun er en dårlig mor. Noe de ikke har grunnlag til å mene. Og som ikke blir nevnt i andre innlegg enn refererte innlegg.Anonymous poster hash: 64026...72c Haha.. Det går virkelig ikke an å si noe uten å bli halshugget her inne..
mamma_bergen Skrevet 21. oktober 2013 #72 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg må bare si at jeg er glad jeg ikke er en perfekt mor og person, så jeg slipper å rakke med på andre og være ufin bare fordi andre gjør som de føler er best for seg.
Gjest ENMLCOA Skrevet 21. oktober 2013 #73 Skrevet 21. oktober 2013 At dere gidder å hisse dere opp. Livet er fullt av kalkulert risiko - å sette barn til verden er en av dem, å sette dem i bil er en annen, og å snu dem er en tredje. Og tro det eller ei, det går bra i de fleste tilfellene - og veldig ille i noen ytterst få.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #74 Skrevet 21. oktober 2013 Min 2 åring sitter forovervendt. Det er tryggest å sitte bakovervendt ved en frontkollisjon, men ved sidekollisjon og påkjørsel bafra er det like trygt å sitte framovervendt. Hvis man er så uheldig å kollidere er sjansen for frontkollisjon mye mindre enn andre kollisjoner. Sa da vil det si at han sitter veldig trygt framovervendt Anonymous poster hash: 46be6...f19
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #75 Skrevet 21. oktober 2013 Æsj glem bilsete, sett barna i bilen uten sete og sele Anonymous poster hash: 03c6b...d89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå