Gå til innhold

Da har vi snudd 2-åringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min var 122 cm lang når hun var 5 år. Da hadde hun fått smerter om hun skulle sittet bakovervendt. Jeg bryr meg katta om hva andre mener. Hadde det vært ulovlig, så skulle jeg forstått kritikken deres. Dere som kritiserer alt her inne, er sikker supermammaer som aldri gjør noe galt! Ære være dere for det! Gi meg oppskriften!

Anonymous poster hash: a839b...525
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelige greier for av alle jeg ser hente på jobb ( jobber i barnehage) så sitter ca halvparten forover vendt og halvparten bakovervendt. Men her inne skulle man tro at man burde bli fratatt ungen sin hvis man har den fremovervendt.  Vi måtte snu før jeg ville siden det var skriking fra start til slutt og kom ikke her å si at det er traffikksikkert altså! Og det har ikke noe med å oppdra ungen sin å gjøre, men en helheltlig sikkerthetsvurdering! Mindre  sjangse for å kræsje hvis sjaføren faktisk kan konsentrere seg!

Anonymous poster hash: c15b5...977
Skrevet

HI, du er vist dagens verste mor, håper du får sove godt i natt, hehe.... Skjønner deg godt jeg, men du veit vel at det bare er perfekte mammar her ;) Hjelper ikke og ha ungen bakover vendt når man har gamle brukte seter heller, som alt for mange har.

Anonymous poster hash: e8251...1ef

Skrevet

ALDRIG ALDRIG om jeg kommer til å snu minste før 5 års alder.

Var i en bilulykke med eldste når denne var 2 år. Eneste grunnen til at min eldste ikke er invalid, eller gud forby død, er fordi vi brukte bakovervendt sete!

Det er så viktig! Kroppen til barn tåler kollisjoner kjempedårlig i forovervendt stilling.

Vær så snill og tenkte på barnets sikkerhet.

Både politi, brannvesen og ambulansepersonalet bemerket hvor viktig plasseringen av barnet vårt var for at denne kom unna ulykken uskadet!

Foreldre skal passe på at barna er tryggest mulig sikret i bil. Og det er ikke forovervendt!

Skjerpings! Snu barnet ditt igjen HI!

Anonymous poster hash: 64026...72c

Vil du si det samme til dem som har unger som spyr i bil HVER gang? At det er bedre at ungen utvikler magesår/tarmslyng av å kaste opp 2 ganger daglig på veg til/fra skolen enn at ungen sitter SIKRET forovervendt?

Anonymous poster hash: 8a773...ee8

Da kan du være helt trygg. Man får hverken magesår eller tarmslyng av å kaste opp.

Anonymous poster hash: 85675...c51

Dustete svar. Hyppig oppkast gir skader på spiserøret, magesekk, svelg og gane samt tannemaljen. Du hadde altså foretrukket at ungen din spyr flere ganger om dagen enn at han/hun snus før 5 års alder?

Om barnet mitt hadde vært SÅ bilsyk. Hadde jeg først prøvd ut mye for å lette på dette. Eventuelt pratet med lege. Om ikke dette kunne hjulpet, hadde jeg begrenset blikjøringen. Utrolig hvor langt man kan komme med bena.

Barna mine er faktisk det kjæreste jeg har. Og de har ikke mye valg for egen sikkerhet. Det er der far og jeg kommer inn. Vi velger det sikreste som er mulig når man må ut av kjøre bil.

Kunne ikke levd med meg selv hvis barna mine ble skadet pga min dårlige valg. Spesielt ikke om det fantes noen bedre enn det jeg valgte og jeg visste om det.

Ok, så du hadde først latt barnet kaste opp hele tiden, for så å selge huset og flytte til en by der man kunne bruke beina overalt? Barnet hadde ikke fått lov å delta på aktiviteter, dra på besøk osv fordi det innebar bilkjøring og oppkast? Jeg har ingen barn under 5 år som sitter forovervendt altså, heller ingen bilsyke barn, men sånn som vi bor for eksempel så må vi kjøre overalt. Valget mellom å skade ungen fysisk og psykisk og ødelegge bilen hele tiden fordi barnet kaster opp hver gang i bil og å snu barnet ved 2-3 års alder hadde vært enkelt.

Jeg bor på landet. Og kan fortsatt legge opp dagene sånn at jeg ikke trenger å farte rundt med barna flere ganger om dagen.

Jeg synes det er merkelig at noen barn blir så syke av å kjøre bil. Jeg var selv bilsyk som liten. Men kastet ikke opp hver gang vi var ute å kjørte bil.

Men hva vet vel jeg om hvor syke enkelte barn blir. Har bare inntrykk av at det er en dårlig unnskyldning foreldre bruker. Og at barna slettes ikke er så syke.

Skrevet

Var i en bilulykke med eldste når denne var 2 år. Eneste grunnen til at min eldste ikke er invalid, eller gud forby død, er fordi vi brukte bakovervendt sete!

Det er så viktig! Kroppen til barn tåler kollisjoner kjempedårlig i forovervendt stilling.

Både politi, brannvesen og ambulansepersonalet bemerket hvor viktig plasseringen av barnet vårt var for at denne kom unna ulykken uskadet!

Foreldre skal passe på at barna er tryggest mulig sikret i bil. Og det er ikke forovervendt!

Vil du si det samme til dem som har unger som spyr i bil HVER gang? At det er bedre at ungen utvikler magesår/tarmslyng av å kaste opp 2 ganger daglig på veg til/fra skolen enn at ungen sitter SIKRET forovervendt?

Da kan du være helt trygg. Man får hverken magesår eller tarmslyng av å kaste opp.

Dustete svar. Hyppig oppkast gir skader på spiserøret, magesekk, svelg og gane samt tannemaljen. Du hadde altså foretrukket at ungen din spyr flere ganger om dagen enn at han/hun snus før 5 års alder?

Om barnet mitt hadde vært SÅ bilsyk. Hadde jeg først prøvd ut mye for å lette på dette. Eventuelt pratet med lege. Om ikke dette kunne hjulpet, hadde jeg begrenset blikjøringen. Utrolig hvor langt man kan komme med bena.

Barna mine er faktisk det kjæreste jeg har. Og de har ikke mye valg for egen sikkerhet. Det er der far og jeg kommer inn. Vi velger det sikreste som er mulig når man må ut av kjøre bil.

Kunne ikke levd med meg selv hvis barna mine ble skadet pga min dårlige valg. Spesielt ikke om det fantes noen bedre enn det jeg valgte og jeg visste om det.

Ok, så du hadde først latt barnet kaste opp hele tiden, for så å selge huset og flytte til en by der man kunne bruke beina overalt? Barnet hadde ikke fått lov å delta på aktiviteter, dra på besøk osv fordi det innebar bilkjøring og oppkast? Jeg har ingen barn under 5 år som sitter forovervendt altså, heller ingen bilsyke barn, men sånn som vi bor for eksempel så må vi kjøre overalt. Valget mellom å skade ungen fysisk og psykisk og ødelegge bilen hele tiden fordi barnet kaster opp hver gang i bil og å snu barnet ved 2-3 års alder hadde vært enkelt.

Jeg bor på landet. Og kan fortsatt legge opp dagene sånn at jeg ikke trenger å farte rundt med barna flere ganger om dagen.

Jeg synes det er merkelig at noen barn blir så syke av å kjøre bil. Jeg var selv bilsyk som liten. Men kastet ikke opp hver gang vi var ute å kjørte bil.

Men hva vet vel jeg om hvor syke enkelte barn blir. Har bare inntrykk av at det er en dårlig unnskyldning foreldre bruker. Og at barna slettes ikke er så syke.

Det bunner rett og slett i manglende forståelse for andre mennesker ja. Du synes det er merkelig at folk kan bli ekstremt bilsyke siden du kun var det i en mild form. Så da forstår du antageligvis heller ikke hvordan folk kan være ekstremt allergisk mot peanøttsmør, få en kraftig fødselsdepresjon eller MS siden du aldri har hatt det selv? Å drive og mistenke folk for at de ljuger eller bruker "dårlige unnskyldninger" uten å ha klare holdepunkter for dette vitner om svært dårlige sosiale ferdigheter dessverre...

Skrevet

Skjerpings! Snu barnet ditt igjen HI!Anonymous poster hash: 64026...72c

Vil du si det samme til dem som har unger som spyr i bil HVER gang? At det er bedre at ungen utvikler magesår/tarmslyng av å kaste opp 2 ganger daglig på veg til/fra skolen enn at ungen sitter SIKRET forovervendt?Anonymous poster hash: 8a773...ee8
Da kan du være helt trygg. Man får hverken magesår eller tarmslyng av å kaste opp.Anonymous poster hash: 85675...c51

Dustete svar. Hyppig oppkast gir skader på spiserøret, magesekk, svelg og gane samt tannemaljen. Du hadde altså foretrukket at ungen din spyr flere ganger om dagen enn at han/hun snus før 5 års alder?Anonymous poster hash: 8a773...ee8

Kunne ikke levd med meg selv hvis barna mine ble skadet pga min dårlige valg. Spesielt ikke om det fantes noen bedre enn det jeg valgte og jeg visste om det.Anonymous poster hash: 64026...72c

Ok, så du hadde først latt barnet kaste opp hele tiden, for så å selge huset og flytte til en by der man kunne bruke beina overalt? Barnet hadde ikke fått lov å delta på aktiviteter, dra på besøk osv fordi det innebar bilkjøring og oppkast? Jeg har ingen barn under 5 år som sitter forovervendt altså, heller ingen bilsyke barn, men sånn som vi bor for eksempel så må vi kjøre overalt. Valget mellom å skade ungen fysisk og psykisk og ødelegge bilen hele tiden fordi barnet kaster opp hver gang i bil og å snu barnet ved 2-3 års alder hadde vært enkelt.Anonymous poster hash: 8a773...ee8

Men hva vet vel jeg om hvor syke enkelte barn blir. Har bare inntrykk av at det er en dårlig unnskyldning foreldre bruker. Og at barna slettes ikke er så syke.Anonymous poster hash: 64026...72c

Dårlig unnskyldning? Babyen vår begynte og spy som en gris vist vi kjørte i mere enn 15 min, da var henne 6 mnd, ga seg når henne var ca 9 mnd. Så noen gjør faktisk det... Og vist du selv var bilsyk, bør du huske hvor vondt det er....

Anonymous poster hash: e8251...1ef

Skrevet

Dere som er så hysteriske, hvorfor kjører dere i det hele tatt med barna? Ta bussen eller gå, så slipper dere å utsette barna for dødsfare.

Anonymous poster hash: 3467a...2e5

Skrevet

Hva med oss som ikke har lappen da, vi som må ta buss og ungen bare sitter i vogna eller sete helt usikret ? Vi skulle vel ikke hatt barn vi...

Anonymous poster hash: 560dc...f73
Skrevet

Ingen må ut å kjøre bil vet du. Kanskje du burde prioritere dine barna helse fremfor å kjøre bil? Samme hvor godt man er sikra er det mye tryggere å la bilen være!!

Skrevet

sitert svar slettet, upassende svar

Sommerfuggel i vinterland

Brukermoderator

Ja, den var jævla stygg! Oppdra ungen? Hva i alle dager prater du om??

Når ungen herjer og styrer og kjefter og vrir seg så gjør den det fordi den får lov. Det hjelper ikke å bare si til ungen at noe ikke er lov, man må ha en konsekvens. Man må "ta opp kampen" istedenfor å gi opp. Skal ungen få lov til å slippe å pusse tenner, slippe å bruke sykkelhjelm, slippe å bruke refleks, slippe å gjøre lekser...for det viktigste er jo tross alt at ungen er lykkelig? Ungen er bare 2 år og vinner allerede over foreldrene sine. Hvis jeg er stygg er det for å gi HI en vekker: Det kommer flere kamper og disse bør du vinne. Det er din plikt som mamma og ikke gi deg.
Skrevet

Naboen vår har hatt ungen forovervendt fra før han fylte 1. Forstår ikke de tør :( eller hva de tenker med. Men også sett de har kjørt med storebroren på 7 foran uten pute...... Bilsikring har nok ikke høyest prioritet....

Anonymous poster hash: 2b45b...72a

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men snuppa begynner i B.hagen snart og da må pappaen levere. Han kjører varebil...hvilket sete går det an å ha bakover i forsetet? Vi har prøvd noen seter, men ingen "passer". Blir vel halshugd om jeg sier at vi vurderer fremover...hehe. Hun er 2,5 år....

Anonymous poster hash: b15fd...134

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her snudde vi storebror når han var rundt 19-20 mnd, da kastet han opp når vi hadde sittet i bilen i ikke mer enn 3 minutter, da var det "full sprut" helt til vi stoppet, vi prøvde alt før vi ga opp, til slutt nådde vi dit hen at han hylte og slo seg vrang så fort han måtte i bilen, da snudde vi setet, etter 1 uke med tilvenning (siden han ikke ville sitte i bilen lenger) men når han så at han ikke ble bilsyk, så var han fornøyd, lillesøster er 19 mnd nå, og skal sitte bakovervendt en god stund til, hadde aldri snudd guttungen så tidlig, om det ikke var for oppkast heller, men fant til slutt ingen andre valg, mange prøvde å overbevise oss om å snu han i ca 3 mnd, før vi snudde han..

Skrevet

Dere er fryktelig stygge!!

Det er jo cybex testvinnende sete som er foroverlent med sånn pute forran......hvorfor selges de? Hadde bakoverlent vi og, helt til han bikket 13kg, da kjøpte vi et slik og føler han er fornøyd og sitter trygt. Hmm burde vi bytte da eller?:)

Anonymous poster hash: 1b215...bd6
Skrevet

Jeg er glad mitt barn ikke er plaget med bilsyke, for da hadde jeg virkelig ikke nølt med å snu ham. Og da hadde jeg visst vært en forferdelig mor.

Men jeg har hatt flaks, så kanskje jeg skal bli med å dømme de som ikke har det i stedet. :P

Anonymous poster hash: d0fdb...696
Gjest Anonymbruker85
Skrevet

Stakkars barnet. hvis dere er i en bilulykke er det ikke sikkert at dere har barn lengre. her skal ungen sitter bakovervendt til den er 4 år som er abefalt.

Skrevet

Makan til oppførsel av VOKSNE mennesker blir helt flau. Jeg hadde blitt enda mere begymret over å ha dere som foreldre med tanke på hvordan dere oppfører dere og vidreformidler oppførelen deres til barna. Gratulerer dere har skapt morgendagens MOBBERE...

Anonymous poster hash: 6f9b6...395
Skrevet

Stakkars barnet. hvis dere er i en bilulykke er det ikke sikkert at dere har barn lengre. her skal ungen sitter bakovervendt til den er 4 år som er abefalt.

Stakkars din unge som blir utsatt for å kjøre bil :( Det er veldig farlig, vet du ikke hvor mange som dør i trafikken årlig?

Skrevet

Datteren min var 122 cm lang når hun var 5 år. Da hadde hun fått smerter om hun skulle sittet bakovervendt. Jeg bryr meg katta om hva andre mener. Hadde det vært ulovlig, så skulle jeg forstått kritikken deres. Dere som kritiserer alt her inne, er sikker supermammaer som aldri gjør noe galt! Ære være dere for det! Gi meg oppskriften! Anonymous poster hash: a839b...525

Min snart 5 åring er noen cm lavere, men sitter fint bakovervendt han...

Anonymous poster hash: 9cd77...d9a

Skrevet

Datteren min var 122 cm lang når hun var 5 år. Da hadde hun fått smerter om hun skulle sittet bakovervendt. Jeg bryr meg katta om hva andre mener. Hadde det vært ulovlig, så skulle jeg forstått kritikken deres. Dere som kritiserer alt her inne, er sikker supermammaer som aldri gjør noe galt! Ære være dere for det! Gi meg oppskriften! Anonymous poster hash: a839b...525

Min snart 5 åring er noen cm lavere, men sitter fint bakovervendt han...Anonymous poster hash: 9cd77...d9a

Rundt 119 er han

Anonymous poster hash: 9cd77...d9a

Skrevet

Jeg har også vært i bilulykke med 3 barn i bilen. Barnet mitt som er to år var den eneste som ble skadet. H*n satt bakovervent. Vi ble påkjørt bakfra og bilene ble totaltskadet. Mitt yngste barn og de i den andre bilen ble hardt skadet. Jeg GJENTAR: mitt barn som ble hardt SKADET (hold dere fast!!) satt bakovervent.

Kjenner jeg blir provosert av en del innlegg her. Skulle trodd at hi hadde lagt ut at hun skulle skade barnet sitt med vilje! Herregud, hva er det med dibbere og bilstoler? En slags fetisj eller?

*rister oppgitt på hodet*

Anonymous poster hash: a2cbb...c0f

Skrevet

Makan til oppførsel av VOKSNE mennesker blir helt flau. Jeg hadde blitt enda mere begymret over å ha dere som foreldre med tanke på hvordan dere oppfører dere og vidreformidler oppførelen deres til barna. Gratulerer dere har skapt morgendagens MOBBERE...

Anonymous poster hash: 6f9b6...395

Denne signerer jeg!

Anonymous poster hash: a2cbb...c0f

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

Stakkars din unge som blir utsatt for å kjøre bil :( Det er veldig farlig, vet du ikke hvor mange som dør i trafikken årlig?

Tåler ikke og høre sannheten forstår jeg. selv om ungen min hadde kastet opp hver dag og mye,så hadde jeg tatt med masse skift,heller det enn og minste det kjæreste jeg har

Skrevet

Tåler ikke og høre sannheten forstår jeg. selv om ungen min hadde kastet opp hver dag og mye,så hadde jeg tatt med masse skift,heller det enn og minste det kjæreste jeg har

Hvilken sannhet? Jeg hadde gutten min bakovervendt til han var fire år jeg. De få gangene vi kjørte bil altså. Det tryggeste er å droppe å kjøre bil, bakovervendt eller ei!

Skrevet

Barn er forskjellige og jeg har vel vert heldig å få 3 som er enkle å håndtere;-) Men jeg tror også det beror litt på hvordan man kommuniserer og overtaler. Je bruker mye avledning og det funker som bare det. Utrolig hvor lett de er å distrahere hvis de er på vei inn i vranglås... Dersom jeg f.eks merker lillegutt begynner å stritte imot når vi nærmer oss bilsetet, sier jeg bare noe sånt som " Åyy der er jammen naboen i den nye fine bilen sin" eller " næmen - der tror jeg jammen jeg så et lite ekorn løpe forbi" eller hva som helst "visvass" i en litt overrasket tone... Da sier han hæh??? Og glemmer helt at han egenlig skulle protestere...;-) Så prater vi videre om alt og ingenting på vei til barnehagen. Dette bruker jeg ofte når jeg ser noe komme...funker alltid med mine :-) Men så er jo barn veldig forskjellige.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...