Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #1 Skrevet 21. oktober 2013 Greid å bli kvitt det? Noen spesiell grunn til problemene? Føler meg som verdens ekleste person! Stygge føtter med store tørre flekker, kløe og vond lukt. Rar hud mellom tærne og harde, gule og sprø tånegler som er umulig å få fine. Fått veldig lett for å svette under armene selv om jeg ikke er varm. Tåler heller ikke lukten fra armhulene lengre. Kløe og ekstremt masse utflod fra underlivet. Det klør og er fuktig i rumpesprekken. Knusktørre hender hvor huden sprekker rett som det er så jeg har mye sår. Mye røde kviser som svir i ansiktet. Kviser på rygg og bryst. Mye munnsår og følelsen av at jeg har brent tungen. Lukter ikke riktig. Mane vanlige lukter jeg ikke tåler, og synes parfyme lukter søppeldynge. Sliter ofte med at ånden "smaker stygt". Har også perioder hvor jeg ikke synes maten smaker det den vanligvis gjør. Tørr og flekkete hud på resten av kroppen. Kan ikke bruke BH da bøyler og hempene gir meg arr selv om de absolutt ikke er for små. Masse blåmerker jeg ikke skjønner hvor kommer fra. Bukser med hardt stoff må også unngås da det sliter på huden på hoftene. Tåler heller ikke at noe gir det minste press på magen. Mye kvalm og føler jeg ikke får puste. Føler jeg ikke får plass til meg selv i kroppen. Veksler mellom hard og bløt mage. Blir oppblåst og uvel av å spise. BMI på ca. 18, lett for å gå ned noen kilo nå og da. Konstant trøtt og sliten. Tåler ikke sol og varme. Tåler ikke kulde. Synes det er så mørkt hele tiden så jeg ordner med mer og mer lys. Lett for å få tåkete syn. Forvirret, ufokusert, glemsk, surrete, utålmodig og litt ustabilt humør. Vil helst bare være alene og blir lett grinete av å ha noen i nærheten som prater mye og/eller rører mye på kroppen. Takler rett og slett ikke inntrykk fra andre. Desperat etter å vite hva som skjer. Håper noen her inne har litt peiling og kan gi meg tips om hva jeg burde få legen til å sjekke, og om det er andre jeg kan kontakte for å få hjelp. Gi meg gjerne tips til tiltak jeg selv kan gjøre. Har vært mye hos lege men har mistet oversikten over hva jeg har blitt testet for. Stoffskiftet var visstnok bra, men husker ikke nivået. Lett for å få jernmangel. Begynner å bli litt hysterisk og paranoid av det hele.. Anonymous poster hash: 6ff91...395
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #2 Skrevet 21. oktober 2013 Sånn helt umiddelbart kan det virke som om du sliter med både sopp og sinkmangel og mulig for lite omega3. Men, du bør definitivt undersøkes nøyere av fagfolk. Jeg ville gått til legen og bedt om full utredning, alt av vitaminer og mineraler bør sjekkes! Husk å få sjekket både sink, kobber - få leger sjekker for kobber - og B12. Men be legen få med alle vitaminer og mineraler. Hvis jeg var deg ville jeg også vurdert å få sendt inn en fullblodanalyse og avføringsanalyse via BM Lab. Dette må du dessverre betale selv, men legen din må rekvirere det. Du kan evt bestille prøvesett direkte fra BM Lab, tror jeg, men du må altså ha legen din eller annen behandler som sender inn for deg og som kan tolke svarene dine. Candida kan gi mange av de problemene du har med hud og tarm, trøtthet, psyke/mentalt. Har du candida så må du unngå sukker!!! Ingen vei utenom. Men skal du gå på en kur for å bli kvitt candida er det best om du gjør dette i samråd med en terapeut som har erfaring med det. Den sprukne huden din kan evt være tegn på sinkmangel og/eller for lite omega3, men også her bør du vite prøvesvarene dine før du begynner å ta for store mengder. B12-mangel kan gi jernmangel og sprukken hud i munnviker med mer. Men også kobbermangel kan gi jernmangel - det er ikke en vanlig årsak, så den overses ofte. Kobber mangel kan også forklare mange av de andre symptomene dine, men en slik mangel er som sagt ikke vanlig. Uansett virker det som om du bør begynne å ta gode tarmbakterier. Disse vil bedre tarmfloraen din og styrker dermed immunforsvaret ditt samt virke mot evt candida. Og så bør du passe på at du får i deg omega3 og cocosa og olivenolje, men unngår soyaolje og solsikkeolje. Problemet når man har så mange symptomer er ofte todel - det ene er å bli trodd, at man ikke bare er hypokonder, det andre er at det ofte er så mye som kan forårsake samme symptomer slik at legene gjerne ikke vet hvor de skal begynne. Om jeg var deg, og du har mulighet økonomisk, så ville jeg også vurdert å få sjekket meg for matintoleranser, det får du også testet via BM Lab. Ellers kan trolig en akupunktør hjelpe deg med en del av plagene dine også. Lykke til Anonymous poster hash: 22e4a...3fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå