Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #26 Skrevet 21. oktober 2013 #21... Når ungen har spysjuka og kastet opp over alle lekene. Da er det bare å ta seg tiden til å kaste det en tur i maskinen Tid å tid, tar seg tid til det man må gjøre. Anonymous poster hash: c7916...c52 Om det gulpes eller blir kastet opp over duploen, da kan jeg selvfølgelig forstå det. Noe annet ville vært meget ekkelt, om man ikke vasket det da. Men sånn ellers? Tror ikke jeg kjenner noen som operer slik med duploen Men hvem vet, nå skal jeg prøve dette i helgen. Kanskje jeg blir "hekta" Anonymous poster hash: 7dc20...7ed
Tordensky Skrevet 21. oktober 2013 #27 Skrevet 21. oktober 2013 Har ikke vasket den enda for den er ikke pakket ut av esken (småen får i ettårsgave), men mamma vasket i oppvaskmaskinen. Og ja, det bør vaskes som alle andre leker som tåler det. Unger spiser på alt og har skitne hender. Ikke noe jeg kommer til å vaske hver måned, men ved sykdom og ved jevne mellomrom.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #28 Skrevet 21. oktober 2013 Hoho... Nei det vasker jeg ikke. Ikke er ungene mine mye syke heller. Herre jesus, kunne ikke hatt full jobb og to unger om jeg skulle drevet og vasket leker i tide og utide. Anonymous poster hash: cdeef...5c6
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #29 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg tror jeg har mye annet i huset mitt som er skitnere enn duploen. Altså, jeg vasker, men alt rekker jo å bli skittent igjen før neste vask, -ergo noe skitt er det i huset til en hver tid. Dessuten er ikke plastleker et godt egnet sted for bakterier å formere seg! Ingen mat eller fukt der (annet enn akkurat når den har vært i munnen, men så tørker den jo). For det andre så blir vi ikke syke av de bakteriene vi har i normalfloraen vår! Og det er jo de som kommer på lekene! Skitne utefingre blir vi heller egentlig ikke så syke av (med mindre tatt på hundebæsj liksom). Men det er jo viktig å vaske fingrene med tanke på smittsom sykdom, selvsagt. Og pga det er mer delikat enn jordfingre matfingre derimot bør vaskes! her vaskes kun de leker som har fått være underholdning ved matbordet (ja, det skjer). Og for ordens skyld: jeg har hatt en god del bakteriologi på skolen! Trodde mer av det var allmennkunnskap, men tydeligvis ikke... Anonymous poster hash: 7fedd...2fb
Fruen i huset Skrevet 21. oktober 2013 #30 Skrevet 21. oktober 2013 Har bare vasket de som har blitt grisete jeg.. Putter de i bestikk-kurven i oppvaskmaskinen.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #31 Skrevet 21. oktober 2013 Har aldri vasket duploen, og nå er den pakket vekk. Nå er det smålego som gjelder. Blir nok ikke vasket den heller. Har et barn som så og si aldri er syk. Litt feber eller hoste ca en gang i året kanskje? Og det selv om jeg ikke vasker lekene hans.. Jeg må bare le litt... Anonymous poster hash: 0d756...e3d
Gilette Skrevet 21. oktober 2013 #32 Skrevet 21. oktober 2013 Vaskepose (sånn som er til bh m.m) og inn i vaskemaskinen.
Gilette Skrevet 21. oktober 2013 #33 Skrevet 21. oktober 2013 Har aldri vasket duploen, og nå er den pakket vekk. Nå er det smålego som gjelder. Blir nok ikke vasket den heller. Har et barn som så og si aldri er syk. Litt feber eller hoste ca en gang i året kanskje? Og det selv om jeg ikke vasker lekene hans.. Jeg må bare le litt...Anonymous poster hash: 0d756...e3d Jeg vasker duplo/Lego m.m en 4 ganger i året i forbindelse med stor rengjøringene.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #34 Skrevet 22. oktober 2013 Har aldri vasket duplo, og den ser ren og pen ut. Dersom jeg ser noen flekker, tørker jeg av med en våtserviett. Anonymous poster hash: feb29...e57
Musemorbr / Skrevet 22. oktober 2013 #35 Skrevet 22. oktober 2013 Sender skittne leker med gutten i bad, og ber ham lekevaske de. Rent og pent.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #36 Skrevet 22. oktober 2013 Her, vaskes duploen en gang pr uke i oppvaskmaskinen Anonymous poster hash: edd64...8c4
Jern-Erna Skrevet 22. oktober 2013 #37 Skrevet 22. oktober 2013 Har aldri vasket duploen, og nå er den pakket vekk. Nå er det smålego som gjelder. Blir nok ikke vasket den heller. Har et barn som så og si aldri er syk. Litt feber eller hoste ca en gang i året kanskje? Og det selv om jeg ikke vasker lekene hans.. Jeg må bare le litt...Anonymous poster hash: 0d756...e3d Jeg vasker duplo/Lego m.m en 4 ganger i året i forbindelse med stor rengjøringene. oi oi oi.. har du 4 (!!) storrengjøringer i året?? kjære vakre vene, jeg nominerer herved meg selv til årets verste husmor..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #38 Skrevet 22. oktober 2013 Her, vaskes duploen en gang pr uke i oppvaskmaskinen Anonymous poster hash: edd64...8c4 Da kan ikke dere ha mye duplo?? Eller andre skittenkopper.. Anonymous poster hash: 8ee97...9cf
Jern-Erna Skrevet 22. oktober 2013 #39 Skrevet 22. oktober 2013 Her, vaskes duploen en gang pr uke i oppvaskmaskinen Anonymous poster hash: edd64...8c4 hoho.. enda bedre!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #40 Skrevet 22. oktober 2013 Hehe, å vaske duplo har det aldri vært behov for gitt Anonymous poster hash: 32475...6cb
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #41 Skrevet 22. oktober 2013 Dere som ikke vasker leker/duplo. Vasker dere heller ikke dørhåndtak, tastatur, fjernkontroller osv. Vi kan jo bare være enige i at folk har ulikt syn på hva som bør vaskes og hvor ofte, men når man først ønsker å vaske duplo f.eks så er jo faktisk vaskemaskin og oppvaskmaskin genialt til det formålet. Det tar jo ikke tid i hverdagen, som så mange protesterer med. Man putter det i maskinen, som jo gjør jobben alene, og så tar man det ut igjen etterpå. Anonymous poster hash: 04c21...576
stearin Skrevet 22. oktober 2013 #42 Skrevet 22. oktober 2013 Såpe og vann. Større klosser som plater og slikt putter jeg i oppvaskmaskin. Er mest jobb med å få de tørr, men så er det ikke akkurat hver dag man vasker duplo.
Gilette Skrevet 22. oktober 2013 #43 Skrevet 22. oktober 2013 Har aldri vasket duploen, og nå er den pakket vekk. Nå er det smålego som gjelder. Blir nok ikke vasket den heller. Har et barn som så og si aldri er syk. Litt feber eller hoste ca en gang i året kanskje? Og det selv om jeg ikke vasker lekene hans.. Jeg må bare le litt...Anonymous poster hash: 0d756...e3d Jeg vasker duplo/Lego m.m en 4 ganger i året i forbindelse med stor rengjøringene. oi oi oi.. har du 4 (!!) storrengjøringer i året?? kjære vakre vene, jeg nominerer herved meg selv til årets verste husmor.. Tro meg det er ikke min feil, jeg hater å rydde er gubben som har støv på hjernen. Hadde det vært opp til meg hadde julerengjøringen holdt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå