Gå til innhold

Kan man bli tynnere uten å miste kilo?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Må bare kommentere på det med "har aldri vært så forelsket før". Forelskelse er intenst, vi har ikke noe god lagring for følelser i vår hukommelse. Vi kan lagre klassen følelser, men sjelden intensitet. Som en fødsel - man husker det var vondt, men kan ikke gjenkalle smertefølelsen. Eller når man har blitt redd for noe, det er vanskelig å si i etterkant hvor redd. Hvor ofte sier ikke folk "Så redd har jeg aldri vært" "Jeg ble så sint som jeg aldri før har blitt" osv? Det ligger  i forelskelsens natur at man tenker at den siste alltid er den sterkeste. De andre har jo bleknet i kantene, blitt vannet ut av bleier, støvsuging og skittentøysvask. Den nye, den kan man knytte tanker, fysiologiske reaksjoner og hendelser til. Den kan man hente frem og se på og da vil den alltid virke sterk.

Men altså - noen ganger møter man jo det intense, det voldsomme uten at man har møtt det før. Men det intense handler nok alltid også om det ulovlige, det spennende, kontrasten til det vante. Og det spennende skal jo ikke bare tåle skittentøyet til de to som evt flytter sammen, det skal tåle dritten fra ungene, fra den forsmådde eksen, fra fordømmelsen fra omgivelsene osv. Noen få ganger der det nok verdt det, men veldig ofte tror jeg ikke det er det.

Endret av Miss Fashionista
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fornuftig innlegg, men what's up med den overskriften?

;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...