Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...og jeg holder på å bli gaaaal!!! Hvordan holder dere andre kvalme ut? Klarer dere gjøre noe? Jobbe? Trene? Treffe venner ? Leke med barna? Jeg sliter med samtlige ting.... Vil bare gjemme meg under synden og sove det bort. Føler jeg klager veldig, men det er bare så ekkelt og slitsomt det her.....:( er 7+5 idag, så dette er vel langt fra over...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090330-to-uker-kvalme-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Let opp trådene med mattips mot kvalme, og spis ofte. Jeg må spise annenhver time..

Er sykmeldt og trodde jeg skulle fått gjort unna litt arbeid siden faren er hjemme i psppaperm.. Men det har jeg bare kunnet glemme til nå. Ble sykmeldt i uke 8, er 11+0 og den verste uken til nå var den forrige.

Mange blir bedre rundt uke 12-14. Jeg var dårlig til uke 16 forrige svangerskap.

Det er jo store individuelle forskjeller mtp kvalmen. Jeg har enda ikke kastet opp, men er kvalm stort setthele tiden.

QJeg føler meg aller best når jeg er uthvilt, ikke stresset og nettopp har spist. Anbefaler sef denne tilnærmingen. ;)

Jeg har sååå medfølelse med deg, begynte selv med kvalme i uke 5, er nå straks 10 uker, og det kan virke som om kvalmen endelig begynner å slippe taket, i dag klarte jeg å spise hele 3 brødskiver, og det er STOR framgang! Hold ut, det blir bedre!! Men vet at det virker helt håpløst når du er midt i det! Ønsker deg virkelig god bedring, og krysser fingrene for at du slipper å være kvalm så lenge!

Anonymous poster hash: 9b28d...047

Tusen takk for svar. Kaster ikke opp mye, men er kvalm, veldig kvalm døgnet rundt. Jeg må spise oftere enn annenhver time, må spise hele tiden føler jeg. Kansler gulrøtter, kjeks, lakris, eple, you name it hele tida. Er 50% sykmeldt nå og jobber det jeg klarer hjemmefra. Idag har jeg klart 2 effektive timer tror jeg..... Må legge meg hele tiden. Mener å huske at det ble bedre rundt uke 12 sist, jammen lenge til:))

Jeg har vært kjempekvalm fra uke 8 til 11 og er litt mindre kvalm nå i uke 12. Trikset er også her å spise konstant, pluss å drikke sjokolademelk. Lakris har også funket. Ikke den beste dietten men håper det er på rett vei nå så da får det heller være at jeg har lagt på meg litt ekstra disse ukene:)

God bedring, det er virkelig ikke noe gøy det der...

Anonymous poster hash: 55103...b89

Annonse

...og jeg holder på å bli gaaaal!!! Hvordan holder dere andre kvalme ut? Klarer dere gjøre noe? Jobbe? Trene? Treffe venner ? Leke med barna? Jeg sliter med samtlige ting.... Vil bare gjemme meg under synden og sove det bort. Føler jeg klager veldig, men det er bare så ekkelt og slitsomt det her..... :( er 7+5 idag, så dette er vel langt fra over...

For meg ble jeg kvalm i uke 6, det har enda ikke gitt seg. Er nå 12 uker, og går enda rundt kvalm hele dagen. Føler jeg er aller mest sliten pga det. Kan fint sove 15 timer hver dag. Hjelper nok ikke på at jeg jobber både natt og dag om en annen. Tenker nok det også gjør at jeg blir enda mer redusert i formen.

Før jeg ble gravid trente jeg 6 dager i uka, etter jeg ble gravid har jeg slitt med å få meg selv til å trene annen hver dag. Vanskelig å få seg selv til å gjøre noe, når man aller helst har lyst å ligge på sofaen å vri seg. Når det er sagt, har kvalmen gitt seg litt når jeg har begynt å trene. Kommer dessverre tilbake igjen etter jeg er ferdig å trene. Ellers er det ikke noe som har funket mot kvalmen for meg.  Begynner frykte selv at jeg er en av de som kommer til å sliter med kvalme hele svangerskapet.

Jeg begynte med kvalme, brekninger og oppkast ved 5+5... I dag, 10+5, har jeg ikke spydd og kun hatt 1 brekning. Samme i går!! Her håper jeg at det er over nå (touch wood), siden jeg også har følt at jeg var på vei til å bli gal. Forstår deg så godt. Det virker som en evighet bare frem til uke 12 som jo skal være en magisk grense. Man må rett og slett prøve alt for å ta en dag om gangen. Ikke tenke på hvor mange dagersom er igjen. Prøve å gjøre det beste utav her og nå, og samtidig vite at det VIL ta slutt...

Massssse lykke til!!!! Og plenty med medfølelse sendes din vei...

Ps. Husk å vær åpen med de rundt deg. Fortell hvor fælt du føler du har det og søk trøst. Det hjalp meg bittelitt å vite at folk syntes synd på meg, og det hjalp når de sa at de skulle ønske det var noe de kunne gjøre for meg...

Jeg går og er konstant kvalm selv og sliter hver eneste dag.  Er på jobb 100% og frem til lunsj har jeg det helt forferdelig selv om jeg spiser jevnlig.  Litt bedre etter.

Som du skjønner, jeg har ingen råd, kun sympati...  Skulle ønske jeg bare kunne være hjemme, men da snegler dagene seg av gårde og kvalmen er jo der uansett.  Håper jeg holder ut.

Annonse

Kvalm hele tiden. Kan like godt være kvalm på jobb som hjemme. Spiser druer og ananas. Hjemme spiser og sover jeg. Ungene lurer vel på hvorfor jeg er så sliten hele tiden. I dag 11+3. Ultralyd om en uke, ser alt bra ur blir det kunngjøring for omverden. I de to forrige svangerskapene gav kvalmen seg ca uke 14.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...