Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #1 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg er nå 35 uker på vei og har gått på tilsammen 8-9 antibiotika kurer. Mange ganger 2 etter hverandre for den første ikke har funka. Jeg spør legen (den nyutdanna vikarlegen..) om fosteret kan ta skade av dette på lang sikt, men får bare vage svar som at det skal være trygt osv. Ja kanskje EN kur ertrygt, men når en omtrent kontinuerlig går på kur å aødri leverer en ren prøve, hva da?? Er så sliten og lei... Vil bare føde. Er mye tryggere å ha henne på utsiden... Har fått påvist GBS, men det er ikke den aom trøbler hver gang. Noen som har erfaringer eller betryggende ord å komme med? Anonymous poster hash: 693ee...830
Gjest Løvemusene Skrevet 21. oktober 2013 #2 Skrevet 21. oktober 2013 Akkurat vært gjennom det samme som deg, bare jeg fikk levert fine urinprøver etter noen dager på antibiotika, men kontrollen etter der igjen var det alltid tilbake... til slutt fikk jeg 7 dagers kur, og det var fortsatt utslag, virka som legen bare gav opp For å berolige deg, så lenge svangerskapet ditt har gått så bra som det har til nå, så holder du og babyen ut med UVI i 5 uker til! Jeg har bare en uke igjen.Drikker du mye tranebærjuice da? Det har hjulpet meg mye!Jeg har ingen symptomer annet enn utflod da, så hadde det ikke vært for prøvene hos legen hadde jeg ikke vist om dette.Tror ikke gjentatte antibotika kurer er så farlig nei...Lykke til og god bedring
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #3 Skrevet 21. oktober 2013 Akkurat vært gjennom det samme som deg, bare jeg fikk levert fine urinprøver etter noen dager på antibiotika, men kontrollen etter der igjen var det alltid tilbake... til slutt fikk jeg 7 dagers kur, og det var fortsatt utslag, virka som legen bare gav opp For å berolige deg, så lenge svangerskapet ditt har gått så bra som det har til nå, så holder du og babyen ut med UVI i 5 uker til! Jeg har bare en uke igjen. Drikker du mye tranebærjuice da? Det har hjulpet meg mye! Jeg har ingen symptomer annet enn utflod da, så hadde det ikke vært for prøvene hos legen hadde jeg ikke vist om dette. Tror ikke gjentatte antibotika kurer er så farlig nei... Lykke til og god bedring Tusen takk for svar! Hjelper på et vis å vite at andre sitter i samme situasjon selv om jeg ikke unner min verste fiende dette her... Ja jeg satser på at dette blir min/vår siste kur og at en frisk sunn jente kommer ut masse lykketil til deg også! Anonymous poster hash: 693ee...830
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 21. oktober 2013 #4 Skrevet 21. oktober 2013 Hadde det 4 ganger. en gang uke 12,uke 15,uke 19 og uke 37,fikk antibotika alle gangene er ikke farlig for legen vet hva de gjør
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #5 Skrevet 21. oktober 2013 Hadde det 4 ganger. en gang uke 12,uke 15,uke 19 og uke 37,fikk antibotika alle gangene er ikke farlig for legen vet hva de gjør Ja jeg håper jo det... Jeg er tredjegangs fødende, men aldri vært så bekymra som denne gangen! Er overbevist om at noe MÅ være galt! Er så redd for jenta mi... Huff.. Anonymous poster hash: 693ee...830
Denunge Skrevet 21. oktober 2013 #6 Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Hadde konstant UVI under svangerskapet og var inn og ut av sykehuset med premature rier begrunn av UVI. Fikk en frisk og sunn sønn som bare var litt over 1,5 kilo lettere enn hva han var estimert til. Er jo ikke noe farlig annet enn uvi kan påvirke til rier. Edit: Hadde antibiotika kur ca hver andre uke. Endret 21. oktober 2013 av Denunge
MammantilNurket Skrevet 21. oktober 2013 #7 Skrevet 21. oktober 2013 Dette kan muligens hjelpe: Kok opp en stor kanne kammille-te. Tøm det i en _ren_ plastbøtte. Sett deg på bøtten med bar stump (!) og la dampen gjøre jobben. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #8 Skrevet 21. oktober 2013 Hadde konstant UVI under svangerskapet og var inn og ut av sykehuset med premature rier begrunn av UVI. Fikk en frisk og sunn sønn som bare var litt over 1,5 kilo lettere enn hva han var estimert til. Er jo ikke noe farlig annet enn uvi kan påvirke til rier. Edit: Hadde antibiotika kur ca hver andre uke. Så bra at det gikk godt!!! Ble veldig betrygget av dette Anonymous poster hash: 693ee...830
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #9 Skrevet 21. oktober 2013 Dette kan muligens hjelpe: Kok opp en stor kanne kammille-te. Tøm det i en _ren_ plastbøtte. Sett deg på bøtten med bar stump (!) og la dampen gjøre jobben. Lykke til Haha... Ja kanskje jeg skulle prøvd det Anonymous poster hash: 693ee...830
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #10 Skrevet 21. oktober 2013 Hadde konstant UVI under svangerskapet og var inn og ut av sykehuset med premature rier begrunn av UVI. Fikk en frisk og sunn sønn som bare var litt over 1,5 kilo lettere enn hva han var estimert til. Er jo ikke noe farlig annet enn uvi kan påvirke til rier. Edit: Hadde antibiotika kur ca hver andre uke. Så bra at det gikk godt!!! Ble veldig betrygget av dette Anonymous poster hash: 693ee...830 Hun er forresten estimert til odt over vekta så ser ikke ut som hun har tatt skade til nå jaffal hatt mye vonde kynnere gjennom hele svangerskapet men heldigvis ingen rier. Regner nesten med jeg er godt moden allerede fikk du før tiden? Anonymous poster hash: 693ee...830
MammantilNurket Skrevet 21. oktober 2013 #11 Skrevet 21. oktober 2013 Dette kan muligens hjelpe: Kok opp en stor kanne kammille-te. Tøm det i en _ren_ plastbøtte. Sett deg på bøtten med bar stump (!) og la dampen gjøre jobben. Lykke til Haha... Ja kanskje jeg skulle prøvd det Anonymous poster hash: 693ee...830 Jeg vet at det høres snodig ut, men dette er faktisk en velprøvd huskur i familien min
Denunge Skrevet 22. oktober 2013 #12 Skrevet 22. oktober 2013 Hadde konstant UVI under svangerskapet og var inn og ut av sykehuset med premature rier begrunn av UVI. Fikk en frisk og sunn sønn som bare var litt over 1,5 kilo lettere enn hva han var estimert til. Er jo ikke noe farlig annet enn uvi kan påvirke til rier. Edit: Hadde antibiotika kur ca hver andre uke. Så bra at det gikk godt!!! Ble veldig betrygget av dette Anonymous poster hash: 693ee...830 Hun er forresten estimert til odt over vekta så ser ikke ut som hun har tatt skade til nå jaffal hatt mye vonde kynnere gjennom hele svangerskapet men heldigvis ingen rier. Regner nesten med jeg er godt moden allerede fikk du før tiden? Anonymous poster hash: 693ee...830 Han her var estimert til å være over 4500kg. Så estimering stoler jeg ikke på lengre. Men det går som regel veldig bra. De hadde jo ikke gitt oss all antibiotikaen om det hadde skadet fosteret.
Busy_bee Skrevet 22. oktober 2013 #13 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg hadde gjentatte UVI og antibiotikakurer i første svangerskap. Fikk beskjed om at det var trygt, men at de selvfølgelig var restriktive om de kunne. Det jeg også fikk vite var at gjentatt UVI kunne føre til tidlig fødsel. Min kom 4 uker før tiden, men var frisk og rask og ferdig. :-) en annen ting var at jeg skulle ha antibiotika under fødselen på grunn av alle UVIene. Tror det var infeksjons/smittefaren som var begrunnelsen. Dette fikk legen beskjed om fra gynekologisk poliklinikk, så det kan kanskje være en ide og sjekke om du burde få det også. :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #14 Skrevet 22. oktober 2013 Nr 1: Kutt ut alt sukker!!!!! Sukker og raske karbohydrater er supermat for de bakteriene som du sliter med! Nr 2: Kjøp og begynn umiddelbart med gode tarmbakterier!!! BioCare Intensive eller Udos Choice Super 8 er begge beregnet å bruke etter antibiotikakurer. Antibiotikakurer slår ut den gode bakteriefloraen også, og denne må du bygge opp igjen for å kunne stå imot fremtidige infeksjoner. Jo flere kurer, jo viktigere er det å bygge opp! Det er viktig for den lille i magen også at du bygger opp bakteriefloraen din før fødselen, men også ift amming fremover. Så i morgen - ut og kjøp gode tarmbakterier!!!! Drikk mye vann så du får skyldt gjennom, og gjerne med ferskpresset sitron i. Lykke til Anonymous poster hash: d40d1...cf2
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #15 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg hadde gjentatte UVI og antibiotikakurer i første svangerskap. Fikk beskjed om at det var trygt, men at de selvfølgelig var restriktive om de kunne. Det jeg også fikk vite var at gjentatt UVI kunne føre til tidlig fødsel. Min kom 4 uker før tiden, men var frisk og rask og ferdig. :-) en annen ting var at jeg skulle ha antibiotika under fødselen på grunn av alle UVIene. Tror det var infeksjons/smittefaren som var begrunnelsen. Dette fikk legen beskjed om fra gynekologisk poliklinikk, så det kan kanskje være en ide og sjekke om du burde få det også. :-) Jeg skal ha antibiotika under fødsel for de fant GBS i urinen, sikkert det du også hadde;) jeg har mye kynnere så jeg blir overrasket viss jeg går til termin, men en vet aldri hehe... Tusen takk for beroligende svar! Anonymous poster hash: 693ee...830
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #16 Skrevet 22. oktober 2013 Nr 1: Kutt ut alt sukker!!!!!Sukker og raske karbohydrater er supermat for de bakteriene som du sliter med! Nr 2: Kjøp og begynn umiddelbart med gode tarmbakterier!!!BioCare Intensive eller Udos Choice Super 8 er begge beregnet å bruke etter antibiotikakurer. Antibiotikakurer slår ut den gode bakteriefloraen også, og denne må du bygge opp igjen for å kunne stå imot fremtidige infeksjoner. Jo flere kurer, jo viktigere er det å bygge opp!Det er viktig for den lille i magen også at du bygger opp bakteriefloraen din før fødselen, men også ift amming fremover. Så i morgen - ut og kjøp gode tarmbakterier!!!! Drikk mye vann så du får skyldt gjennom, og gjerne med ferskpresset sitron i. Lykke til Anonymous poster hash: d40d1...cf2 Tusen takk for gode tips!!!!! Tar i mot alt med åpne armer Drikker mye vann, neste for mye føler jeg hehe... tror du biola funker for å få opp tarmbakteriene igjen? Anonymous poster hash: 693ee...830
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #17 Skrevet 22. oktober 2013 Nr 1: Kutt ut alt sukker!!!!!Sukker og raske karbohydrater er supermat for de bakteriene som du sliter med! Nr 2: Kjøp og begynn umiddelbart med gode tarmbakterier!!!BioCare Intensive eller Udos Choice Super 8 er begge beregnet å bruke etter antibiotikakurer. Antibiotikakurer slår ut den gode bakteriefloraen også, og denne må du bygge opp igjen for å kunne stå imot fremtidige infeksjoner. Jo flere kurer, jo viktigere er det å bygge opp!Det er viktig for den lille i magen også at du bygger opp bakteriefloraen din før fødselen, men også ift amming fremover. Så i morgen - ut og kjøp gode tarmbakterier!!!! Drikk mye vann så du får skyldt gjennom, og gjerne med ferskpresset sitron i. Lykke til Anonymous poster hash: d40d1...cf2 Tusen takk for gode tips!!!!! Tar i mot alt med åpne armer Drikker mye vann, neste for mye føler jeg hehe... tror du biola funker for å få opp tarmbakteriene igjen? Anonymous poster hash: 693ee...830 Biola har på langt nær nok gode tarmbakterier til å få dem opp igjen etter en antibiotikakur! Så etter så mange som du har hatt er det ikke i nærheten en gang Men, Biola naturell (de med smak inneholder tildels mye sukker), er fint å bruke i tillegg. Alle monner drar. Men skal du virkelig ha nytt av det så bør du ha en kur som er beregnet å bruke etter antibiotikakur. Og aller helst bør du kanskje også fortsette med et glass med vanlige tarmbaktierier etter det også. Det tar tid å bygge opp igjen tarmbakteriefloraen. Anonymous poster hash: d40d1...cf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå