Gå til innhold

vallergan til små barn?!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten en på 2 snart 3 år her, og i går kveld på bare få minutter kom det plutselig masse små røde verkende prikker over hele kroppen. Det kom også masse masse gåsehud lignende prikker jevnt over. Vi ringte til legevakten bare for å høre hva det kunne være, og da fikk vi bare beskjed om å komme så fort vi kunne.

Men da vi først kommer dit er det en super stresset sur lege som ikke tok seg tid til å se på prikkene engang! Vi måtte nesten krangle med han for å få han til å så vidt titte bort på ene hånden. Han skrev ut vallergan og sendte oss hjem. Men nå kjenner jeg at jeg er veldig skeptisk til å gi ungen dette, for det kan jo rett å slett dope ned ett voksent menneske! Trodde terskelen for å gi det til så små barn var ganske høy? Vi skal til legen igjen senere idag, men ville bare høre her inne om noen har erfaring med den type medisin. Vi skal egentlig gi den om to timer. Men gruer meg!

Anonymous poster hash: b5938...453

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke også forresten vanlig å i det minste få med noe fra legevakten med det samme?

Anonymous poster hash: b5938...453

Skrevet

Den virker jo dampende på allergiske reaksjoner?

Anonymous poster hash: 7ef57...a3f

Skrevet

Jeg bruker vallergan mot kløe (eksem) og søvnproblemer. Barnet til venninnen min på 1 år, bruker vallgergan for bedre søvn. Det blir på ingen måte dopet ned, medisiner fungerer faktisk ikke. så sterkt er det ikke. Det er innsovningstablett, ikke sovetablett. Men kan hjelpe på andre reaksjoner også :)

Skrevet

Vallergan er jo mild allergimedisin. Tretthet er bare en bivirkning.

Anonymous poster hash: 168b7...470

Skrevet

Om det er en allergisk reaksjon barnet har fått, så ville jeg helt klart prøvd Vallergan. Som nesten alle allergimedisiner så er en av bivirkningene at brukeren kan bli trøtt. Du vil ergo ikke dope barnet ned. (Men for store mengder kan gi hodepine, så ikke gi mer enn foreskrevet.) Ut over det, så vil det ikke skje noe som er å grue seg til.

Men jeg synes det var en rar behandling dere fikk på legevakten, egentlig. Og jeg trodde også at terskelen for å skrive ut vallergan generelt var høy..

Anonymous poster hash: 248ad...165

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...