Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #1 Skrevet 21. oktober 2013 Min datter på 6 mnd ligger en meter unna stolen min. Hun sutrer litt og jeg prater til henne. Hun ser i motsatt retning mot døråpningen. Roper navnet hennes lager lyder osv. Ingen reaksjon. Drar i teppet hennes og hun snur seg brått og smiler. Kan det være hun har vanskelig for å høre hvor lyden kommer fra ? Bekymret. Anonymous poster hash: 8bcef...65e
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #2 Skrevet 21. oktober 2013 Kanskje. Det finner du "lett" ut om du legger henne så hun ikke ser deg, og klapper i hendene foran ene øren hennes og ser om hun reagerer på selve lyden.. Anonymous poster hash: ca7c5...5e5
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #3 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg trodde barn generelt ikke klarer å høre hvor lyd kommer fra like godt som voksne. Dette er vel bl.a. én årsak til at man bør passe ekstra godt på barn i trafikken - de hører ikke hvor bilene kommer fra. Anonymous poster hash: 245e8...a36
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #4 Skrevet 21. oktober 2013 Når hun er så stor som 6 mnd hadde jeg også blitt bekymret om hun ikke snudde seg etter lyden, det er helt vanlig at de gjør altså... Men skvetter hun når det kommer en brå lyd da, om du mister noe skramlende i gulvet eller noe sånt, blir hun redd? Anonymous poster hash: 7ac65...9f2
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #5 Skrevet 21. oktober 2013 Hun har aldri vært redd høye lyder. Tenkte kanskje hun var godt vant pga storebrors herjinger. Tror nok hun hører noe men mistenker henne for å kompensere med veldig godt syn for hun får med seg alle bevegelser i rommet. Har ikke lagt merke til dette før, men det er jo sjeldent jeg sitter helt stille i en stol og roper på henne. 6 mnd kontroll neste uke så det får nok bli et tema da. HI Anonymous poster hash: 8bcef...65e
GeeGee Skrevet 21. oktober 2013 #6 Skrevet 21. oktober 2013 De testet vel hørselen hennes etter fødsel? Var den ok da? Men enig i at det nok er lurt å få det sjekket ut. Kanskje hun hører, men ikke like godt som andre?
mamma_til_gutt Skrevet 21. oktober 2013 #7 Skrevet 21. oktober 2013 Besto hun hørselstesten på sykehuset da? Jeg ville nok tatt henne med på helsestasjonen og fått en test. Er hun hørselshemmet er det jo best å få vite det så tidlig som mulig
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #8 Skrevet 21. oktober 2013 Men hun skvetter ofte når jeg henter henne etter dupp. Akkurat som om hun ikke hører at jeg kommer. Selv om jeg prøver å "bråke" litt Anonymous poster hash: 8bcef...65e
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #9 Skrevet 21. oktober 2013 Ja på sykehuset var den ok. Vi tok nylig vaksine. Og det var igrunn etter det jeg begynnte å merke meg flere ting. Tilfeldig ? HI Anonymous poster hash: 8bcef...65e
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #10 Skrevet 21. oktober 2013 Ja på sykehuset var den ok. Vi tok nylig vaksine. Og det var igrunn etter det jeg begynnte å merke meg flere ting. Tilfeldig ? HI Anonymous poster hash: 8bcef...65e Ja, det er nok tilfeldig, selv om det kan være noen bivirkninger på enkelte vaksiner blir man ikke døv av dem... Anonymous poster hash: 7ac65...9f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå