Gå til innhold

Bivirkninger folat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Min samboer og jeg har akkurat bestemt oss for å prøve å lage en baby, så jeg har tatt folat i 2 dager nå, men har hørt mange si at de har fått bivirkninger som f.eks. kvalme av dette? Har ikke merket noe til det ennå, så lurer på når disse bivirkningene evt. kicker inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri opplevd - ikke hørt om noen som har fått det heller! Knask ivei :)

Skrevet

Jeg har i hvertfall aldri hørt om noen bivirkninger av folat, og jeg har selv tatt det i lange perioder, pgr av prøverør! Jeg har i hvertfall ikke merket noe, så det er nokk bare og knaske! ;)

Skrevet

Jeg blir kvalm av folat... Men blir det ca en halv time etter jeg har tatt det. Derfor fant jeg ut det var best å ta om kvelden så jeg slipper kvalmen på dagen:)

Skrevet

eg blir kvalm av apoteket sin gule pakke for første Trimester. blir ikkje kvalm av folat for seg sjølv, kun den kombinasjonen.

Skrevet

eg blir kvalm av apoteket sin gule pakke for første Trimester. blir ikkje kvalm av folat for seg sjølv, kun den kombinasjonen.

Det er den jeg også tar... Muligens prøve noe annet? Hva bruker du?

Skrevet

Takk for svar alle sammen! :) Jeg tar en fra apoteket som heter "Bra!". Er bare folat, også tar jeg Omega3 utenom. Dere som ble dårlige av folat; når begynte dere å merke det? Vi skal nemlig reise på ferie nå, og ble derfor litt bekymret for at jeg skal bli uvell når jeg er på tur... :-/

Skrevet

Takk for svar alle sammen! :) Jeg tar en fra apoteket som heter "Bra!". Er bare folat, også tar jeg Omega3 utenom. Dere som ble dårlige av folat; når begynte dere å merke det? Vi skal nemlig reise på ferie nå, og ble derfor litt bekymret for at jeg skal bli uvell når jeg er på tur... :-/

Tror du hadde merka det ganske fort, hadde vertfall ikke vært bekymret om jeg hadde startet på folat og ikke blitt dårlig i løpet av en dag og to.. :)

Skrevet

ens: gjer som ny-begynner. iallefall i dei kvalmaste dagane. elles er et viss å ikkje ta dei som me blir kvalme av før etter du har ete. la maten synkelitt, så tar du dei, og avslutter med noko friskt. som appelsin juice. lykke til

Skrevet

nybegynner: når ein er kvalm som gravid, forsterker den gule pakka kvalmen. du blir ikkje kvalm kun av den, som prøver. lykke til

Skrevet

Jeg klarer ikke tanken engang på folat. Er sikker på at jeg blir dårligere av der. Har ikke tatt folat ved mine to andre svangerskap heller. Men skjønner at det er noe man absolutt bør...

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for svar! Ser det er stor variasjon i svarene, så sikkert veldig individuelt. Nå har jeg tatt folat i snart 2 uker og ikke merket noe ubehag i det hele tatt (tar "Bra!" fra apoteket). Er superspent på om det vokser en liten prins/prinsesse inni magen eller ikke. Men er vel for mye forlangt at det skal skje så raskt. :) Venter mensen i slutten av neste uke, så får se da! :D

Skrevet

Tatt folat i to og et halvt år uten å merke noe :) Jeg reagerer gjerne på det som er utenpå feks trankapsler, så om man tar flere tilskudd på en gang, så kan det jo være dem man reagerer på?

Skrevet

Hei. Har et spørsmål skal en kun ta Folat til uke 12 eller gjør det noeom en tar noen uker lenger. Startet på de i dag da jeg nettopp fant ut at jeg er gravid.

Skrevet

Jeg leste at det kan være skadelig for mamman om man tar folat lengre enn 3 måneder... Men jeg er helt fersk, så mulig det ikke er så nøye.

Skrevet

Jeg leste at det kan være skadelig for mamman om man tar folat lengre enn 3 måneder... Men jeg er helt fersk, så mulig det ikke er så nøye.

Folat er B-vitamin, så det skiller seg ut i urinen om du tar for mye/for lenge.. så ingen fare å bruke folat i laaange stunder :D

Skrevet

Jeg har brukt folat i årevis. Først var jeg prøver, tok meg 5 år å bli gravid, og gikk på folat hele tiden. Jeg tok folat gjennom hele svangerskapet, og jeg tar folat nå etter svangerskapet, både fordi vi prøver å få enda et barn så fort som mulig (vi regnte med det ville ta lang tid igjen, og foreløpig har det latt vente på seg) og fordi det er en vane å ta det. 

Jeg merker ingenting, men jeg tar det om kvelden. Man utskiller det som er "til overs" i urinen, så er bare å gomle i vei.

Anonymous poster hash: 5f0a1...bf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...