Gå til innhold

hvor ligger egentlig slakteriene i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd i Oslo og Bergen de siste tjue årene. Har ikke sett et eneste. Ligger de ofte lenger ute på bygda kanskje?

Anonymous poster hash: d1c81...24e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slakteri er det mange av i Noreg. Om eg tek eit kjapt søk - så får eg opp 95. Dei har det sikkert i bystrøka og;)

Skrevet

De ligger jo ikke akkurat i sentrum da. Vet ikke noe om Bergen, men i Oslo ligger det bl.a. et slakteri på Furuset. Det er bare å ta et enkelt Google-søk så finner du garantert flere.

Hvorfor lurer du på dette?

Anonymous poster hash: 5ccf6...6f7

Skrevet

Det er få og store av de. På Vestlandet er det f.eks. Nortura Førde, Fatland i Ølen og Nortura Sandeid. Så dyrene fra Bergen/kommune rundt må reise ganske langt før de blir slaktet :( 

Anonymous poster hash: cac50...bde
Skrevet

#3: Før var det mange slakterier i landet, men er blitt lagt ned de aller fleste små desverre. Det er mange produksjonsteder men få slakteri..

Anonymous poster hash: cac50...bde
Skrevet

Slakterier synes da ikke så godt! Ser ut som vanlige industri-bygg egentlig. Eneste man kan legge merke til er krøtterbilene som kjører til og fra.

Anonymous poster hash: 43d30...746
Skrevet

De ligger gjerne ikke i sentrum da, men heller utenfor, i næringsområder.

Nortura sine anlegg ligger vel mer i distriktene, kanskje ikke så ulogisk med tanke på nærhet til landbruket.

Etter et raskt søk på google ser det ut til at Fatland har slakteri i Oslo, på Furuset

Jeg er fra Ålesund og her lå slakteriet(nå nedlagt) nesten i sentrum.

Anonymous poster hash: c854b...792
Gjest Anonymbruker85
Skrevet

Sarpsborg og Tønsberg har i alle fall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...