Gå til innhold

Den jævla fordøyelsen...

Anbefalte innlegg

Er det 1 ting jeg kan stole på at vil dukke opp når jeg er gravid, så er det fordøyelsesplager. De har dukket opp tidligere og tidligere for hvert svangerskap.  Magen jobber så tregt at Det eneste som passerer er luft, -i MENGDER.  Når den ene dagen i uka hvor man kan klare å få ut resten så er det så vondt at det nesten kan sammenliknes med fødsel.  Når man legger dette sammen med en betydelig vektøkning og nedpress fra livmor så får man i tillegg hemorroider. OH JOY! Her er det mye å glede seg til ;) Dagens surk!

Anonymous poster hash: 147b1...1bd
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144090254-den-j%C3%A6vla-ford%C3%B8yelsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er ille når mannen ER hjemme, for da må jeg enten holde meg, eller løpe på do i ett kjør.... Holder jeg meg så føles det som om jeg skal eksplodere i et helt døgn etterpå. anbefales IKKE.... Det lukter ikke vondt hos meg. Personlig synes jeg obstopasjonsdiareen er det verste... Man blir liksom lurt til å tro at nå skal man endelig få det lettere, og så er det bare juks! Dette er virkelig en av "GLEDENE" ved å gå gravid man ikke hører så mye om :P

Anonymous poster hash: 147b1...1bd

Kjenner følelsen godt...

Å takk gud for at LAKTULOSE fins <3 Før jeg begynte med det så holdt magen på å eksplodere.. Fikk ikke ut noenting så kjente ut som den skulle eksplodere, våkna om natta av kjempe smerter..

Men å holde gassen inne mens mannen min er tilstede skjer ikke.. Holder du den inne blir det bare værre!

Han må tåle noe han å :-) Det får bli hans "bivirkninger" av graviditeten ;-)

Annonse

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Det skulle jeg egentlig bare ha gått til innkjøp av, for jeg vet at det bare blir verre ettersom månedene går. På slutten er det forferdelig, for da blokkerer baby ALT, helt til fødselen er nært forestående, da tømmes hele systemet i rekordfart, og det er jo heller ikke så koselig ^^

Annonse

Spør alltid legen før du prøver lakserende. Slet med det samme forrige svangerskap (mye senere altså, det er nok relevant her) og spurte legen. Noen lakserende midler går over i babyen og om babyen Isåfall bæsjer i fostervannet kan det være livsfarlig da det ender i lungene.

Anonymous poster hash: df4b8...901

Jeg sliter med motsatt problem, her regelrett renner det ut.. Men har hatt samme problem som dere før, og luftproblemer er helt jævlig!! Her er det i det minste litt opphold mellom plagene, men med luft i magen kan det vare leeenge.. Dritt tarmsystem som ikke klarer å fungere!! Skulle tro en kvinnekropp hadde vent seg til å bli gravid, med tanke på så mange år vi har født :P

Anonymous poster hash: aee36...2e9

• 2 uker senere...

å, så godt å høre at det finnes råd.. Det går jo evigheter mellom hver gang du faktisk må på do…
Dere som har testet ut laktulose; snakket dere med legen først? 
Jeg skal nemmelig på ferie i utlandet i 2 uker, og det er litt kjedelig med ukontrollerbar mage på flytur. Tror dere at det er lurt å ta laktulose før jeg reiser på søndag? Evt ha det med meg hvis det ikke blir bedre? 

Inn til videre prøver jeg å drikke mest mulig og spise masse deilige klementiner ;) 

Håper dere kan svare meg :)

å, så godt å høre at det finnes råd.. Det går jo evigheter mellom hver gang du faktisk må på do…

Dere som har testet ut laktulose; snakket dere med legen først? 

Jeg skal nemmelig på ferie i utlandet i 2 uker, og det er litt kjedelig med ukontrollerbar mage på flytur. Tror dere at det er lurt å ta laktulose før jeg reiser på søndag? Evt ha det med meg hvis det ikke blir bedre? 

Inn til videre prøver jeg å drikke mest mulig og spise masse deilige klementiner ;)

Håper dere kan svare meg :)

Laktulose kan du ta en stor dose med engang for å få det igang, også kan du ta vedlikeholdsdoser hver dag for å holde det gående :)

Nei, jeg begynte først og tok det opp med legen etterpå.. Han sa det var helt greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...