Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Vi har akuratt til faste utgifter, hverken mer eller mindre. Heller litt mindre for å si det slik, og har 0 kr igjen til sparing i mnd. Med tanke på ferie med barna, bursdager, jul, aktiviteter, klær, utstyr...hvordan klarer dere å spare til weekendtur? Alle drar på weekendtur for tiden, og vi føler vi aldri kommer til å ha råd til det! Er det noe dere prioriterer forann andre ting eller har dere temmelig god lønn? Her jobber vi begge 100%, men ikke særlig god utdannelse, og midt på treet jobber. Anonymous poster hash: 791a5...802
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Mange har det langt mer romslig enn at de akkurat har til faste utgifter. Det kan komme av god lønn, men også av at man bor relativt billig. Vi kan også ta oss en weekendtur i ny og ne uten å måtte spare til det. Anonymous poster hash: c45b7...df7
hysterika Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Vi tjener ganske bra - vil jeg tro. Tjener ca. 1,1 mill i året totalt. Vi bor ikke så dyrt, har vært gift i 18 år, så mye er nedbetalt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Alle reiser ikke på tur ;-) har man ikke råd, så har man ikke råd. Vi prioriterer å spare til ferie, så kutter vi heller ned på noe annet i hverdagen. Har gjeld oppetter ørene, men føler at vi trenger litt ferie innimellom og
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Ja vi har også gjeld oppetter ørene, men føler vi virkelig trenger en lite ferie for oss selv nå! 5 år siden sist, men økonomien sier NEIII, så nei da blir det ikke i år heller, eller neste år med mindre vi vinner i lotto 8| Anonymous poster hash: 791a5...802
Isola&Lille+julegave Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg har heldigvis litt til overs hver mnd som jeg sparer. Hadde jeg ikke hatt det, så hadde det ikke blitt utenlandsturer, hvertfall. Billige turer er å reise på besøk til familie og venner eller å bo i telt på sommeren. Hadde nok blitt mye av det!
Jippipippi Skrevet 20. oktober 2013 #7 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg kutter veldig på matbusjettet, der er det mest å spare for oss. Setter av litt penger hver mnd til ferie. Vi prioriterer ferie/reise høyt!
Elsker livet Skrevet 20. oktober 2013 #8 Skrevet 20. oktober 2013 Å reise kommer langt ned på lista over prioriteringer. Så om økonomien så vidt gikk rundt var det en av tingene vi hadde strøket av lista.
skjotta Skrevet 20. oktober 2013 #9 Skrevet 20. oktober 2013 Vi har nettopp kjøpt hus og har ca null til overs hver måned. Buffren er tom og selv om vi prøver å spare dukker der stadig opp noe nytt... Her er planen å holde oss oppdatert med utgifter fram til sommeren. Da skal feriepenger og skattepenger inn på buffer konto/spare konto i en fei! Blir ikke noe ferie/reising før vi får spart opp til det og lista med viktigere ting er lang. Pluss at mannen ikke er norsk, så om vi skal ut og reise blir det somregel besøke Svigers. ..
Gilette Skrevet 21. oktober 2013 #10 Skrevet 21. oktober 2013 Telt og bil, det var sånn vi reiste da de eldste var små og vi gjør det og med kull nr 2 :-)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #11 Skrevet 21. oktober 2013 Siste turen storbyturen med alle fire vi var på kostest 3500kr med fly og opphold (3dager). Toltalt kostet turen oss, med bedre middager, sightseeing, drivstoff, parkering på flyplassen, suvernier, 6500 kr. Kjempefin tur forøvrig og vi kunne ha spart mer hvis vi hadde spist billigere ( vi spiste lunsj og middag på resturanter, og middagene var 3 retters. ) det var det vi brukte penger på. Regner med at du rister på hodet nå å sier "jamen, jeg har ikke 6500kr". Vel, jeg kunne ha fått billigere hotell, jeg kunne ha kjøpt billigere flybilletter og jeg kunne ha spart mye på mat. Alle flyselskaper har lavpriskalender og det finnes uttallige nettsider du kan sjekke ut hoteller, lønner seg også å sjekke med hotellets egen nettside for å få det billigere. Sett deg ned å sjekk nå for neste vår. Vidre, her hjemme kan dere gå igjennom det dere har av abonnement, hva kan få billigere. Mat, går det også ann å spare litt på, er det mulig å få lånet overført til en annen bank å få det billigere?? Hva med drivstoffforbruk går det an å kutte ned på det? Hvis dere fyrer med strøm, går det an å redusere strømkostnadene, ved eks senke tempraturer litt? I de fleste husholdninger er det rom for å spare litt det er bare å finne ut hvor. Anonymous poster hash: 70265...b3e
mamma_til_gutt Skrevet 21. oktober 2013 #12 Skrevet 21. oktober 2013 Husk at andelen kredittgjeld i Norge er skyhøy.. Mange gjør dette fordi de har romslig økonomi, men utrolig mange tar det på krita også. Det er sjelden lurt! Prøv å ikke mål deg mot naboen. Folk har sjeletter i skapet du ikke aner noe om. Er ikke sikkert de har noe bedre liv enn deg. MEN, en weekendtur trenger ikke å bli så dyr. Spar mynter i en sparebøsse i gangen. I tillegg kan dere trekke en hundrelapp eller to hver over på en sparekonto, om det er mulig å prioritere det foran et eller annet. Plutselig etter et år er det ganske mye til sammen, og du skal ikke se bort fra at det er muligheter for en billig weekendtur
☆☆☆ Skrevet 21. oktober 2013 #13 Skrevet 21. oktober 2013 Har relativt god økonomi (har ikkje huslån enda), men prioriterar ikkje weekendturar. Det har kanskje mest med livsfase å gjere, det er først no lisja er så stor at eg ville forlatt ho meir enn ei natt, og no kjem neste snart. Men det er også fordi det er mykje anna eg vil bruke pengane til (sparing t.d.)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #14 Skrevet 21. oktober 2013 Vi har nok mer å rutte med enn dere, men weekendturene består gjerne i tur på hytta til mine foreldre, telturer eller liknende. Vi har vært på 2 weekendturer de siste 8 årene. Begge har vært gaver. Anonymous poster hash: e9fbf...2ca
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #15 Skrevet 21. oktober 2013 Vi har nok mer å rutte med enn dere, men weekendturene består gjerne i tur på hytta til mine foreldre, telturer eller liknende. Vi har vært på 2 weekendturer de siste 8 årene. Begge har vært gaver. Anonymous poster hash: e9fbf...2ca Altså, 2 weekendturer med hotellovernatting de siste 8 årene. Hytteturer ol har det vært flere av. Anonymous poster hash: e9fbf...2ca
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #16 Skrevet 21. oktober 2013 Når begge to jobber 100% og dere bare har til faste utgifter har dere vanvittig høye faste utgifter! Hvor tappes dere? Bor dere dyrt? Billån? Forbruksgjel? Bidragsplikt? Det er helt unormalt å ha så høye utgifter, om det ikke er noe ekstraordinært. Se over hva dere virkelig må ha, av alt dette faste dere betaler på. Anonymous poster hash: 09306...77f
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #17 Skrevet 21. oktober 2013 Eller de har veldig lav lønn Når begge to jobber 100% og dere bare har til faste utgifter har dere vanvittig høye faste utgifter! Hvor tappes dere? Bor dere dyrt? Billån? Forbruksgjel? Bidragsplikt? Det er helt unormalt å ha så høye utgifter, om det ikke er noe ekstraordinært. Se over hva dere virkelig må ha, av alt dette faste dere betaler på. Anonymous poster hash: 09306...77f Anonymous poster hash: c2360...84a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå