Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg trodde det nye(?) fibra fullkorn var så bra, men sammalt hvete har færre karbohydrater - hva er forskjellen på de to? Jeg bruker en del grovbakstmel, sammalt hvete, fullkornshvetemel, havregryn-/mel og ellers hva jeg måtte ha lyst å kjøpe når jeg står på butikken, er sjelden konsekvent på mel når jeg baker. Har laga en del grove pannekaker og vafler i det siste. Baker også en del matmuffins, rundtstykker, pizza etc.. Hva er egentlig sunnest (uten at det blir hardt og tungt pga grovheten)? Hva bruker du (mest av)? Synes melavdelinga er en jungel i seg selv, enda har vi sikkert ikke store utvalget i lokalbutikken... På forhånd takk for svar Anonymous poster hash: 34b08...f7a
MillaCamilla Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 Mye spelt, en del fibra og havregryn.
Theaen Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 Mandelmel og sesammel, som jeg kjøper på iherb
monson Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg å mixer mye på melet jeg bruker. Er godt fornøyd med å bruke samalt rugmel fin malt i pizza deig blandet med hvete mel. Og i rundstykker osv, så bruker jeg samalt rudg,fint og grovt, litt hvetemel, havre og solsikkefrø og gresskar kjerner. Blir veldig godt, og ikke for tungt, syns jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå