Gå til innhold

Hvor mye koster det å legge om til vinterdekk? Hos forhandler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åja, okay! Men tusen takk for svar! 

Vurderer å gjøre det i morgen tidlig, mannen er bortreist, og jeg har ikke peiling på hvordan jeg bytter dekk. Så tenkte å gjøre det i morgen... Tror ikke det er så lurt å kjøre rundt med sommerdekk nå... 

Bor på Østlandet ja! Våknet opp til snø i dag :P

Anonymous poster hash: bbc89...813

Annonse

skal du bare skifte fra sommerdekk til vinterdekk?

Vi betalte 250kr på bilia

Ja? 

tror ikke det trenger å koste så mye,

På Bilia tar de 250 kr. Har sett andre ta 300 kr. (For alle dekkene, ikke pr dekk ;) )

Åja, okay! Men tusen takk for svar! Vurderer å gjøre det i morgen tidlig, mannen er bortreist, og jeg har ikke peiling på hvordan jeg bytter dekk. Så tenkte å gjøre det i morgen... Tror ikke det er så lurt å kjøre rundt med sommerdekk nå...  Bor på Østlandet ja! Våknet opp til snø i dag :P   Anonymous poster hash: bbc89...813

Story, men svarer på noe annet. Men hva er vanskelig med og legge om dekk? Skjønner om du ikke gidder, men du sier du ikke har peiling :) ikke for og være spydig :)

Anonymous poster hash: bced4...fa0

Åja, okay! Men tusen takk for svar! Vurderer å gjøre det i morgen tidlig, mannen er bortreist, og jeg har ikke peiling på hvordan jeg bytter dekk. Så tenkte å gjøre det i morgen... Tror ikke det er så lurt å kjøre rundt med sommerdekk nå...  Bor på Østlandet ja! Våknet opp til snø i dag :P   Anonymous poster hash: bbc89...813

Story, men svarer på noe annet. Men hva er vanskelig med og legge om dekk? Skjønner om du ikke gidder, men du sier du ikke har peiling :) ikke for og være spydig :)

Hehe, nei, jeg har aldri gjort det før. Og tror ikke jeg skal prøve meg på det her hjemme alene i morgen. Har bare ikke blitt til at jeg har gjort det, men det er noe jeg egentlig bør kunne gjøre da!  :)

H

Altså, det er forskjell på å bytte fra sommerdekk og til vinterdekk, og det å LEGGE OM dekk..

Bare sånn at du vet det, når du skal oppsøke verksted for dekkskift :-)

Å skifte dekk, betyr at du skal skru av sommerdekkene (på sin felg) og sette på vinterdekkene (som står på en annen felg). Å legge om dekk, betyr at du skal ta selve dekket av felgen og legge om til nytt dekk på samme felgen. Dette er dyrere å få gjort.

Dersom du har to hjulsett, og kun skal ha skrudd av sommerdekkene og på vinterdekkene fra i fjor, så er det relativt billig. Kan komme unna med 2-300 kr.

Anonymous poster hash: 07b7d...e60

Jeg fikk tekstmelding fra forhandleren jeg kjøpte bilen hos forrige uke, og de setter på vinterdekkene helt gratis. Men det forutsetter kanskje at bilen er kjøpt der og de tar alle servicene, noe de gjør på bilen min.

Anonymous poster hash: 7c5e4...bbb

Vurderer å gjøre det i morgen tidlig, mannen er bortreist, og jeg har ikke peiling på hvordan jeg bytter dekk. Så tenkte å gjøre det i morgen... Tror ikke det er så lurt å kjøre rundt med sommerdekk nå... 

Hvis du finner en forhandler som har tid til å legge om for deg i morgen har du flaks, spesielt på østlandet der er det fullbooket nå i høysesongen! 

Anonymous poster hash: ec7b4...e12

Annonse

Altså, det er forskjell på å bytte fra sommerdekk og til vinterdekk, og det å LEGGE OM dekk..

Å skifte dekk, betyr at du skal skru av sommerdekkene (på sin felg) og sette på vinterdekkene (som står på en annen felg). Å legge om dekk, betyr at du skal ta selve dekket av felgen og legge om til nytt dekk på samme felgen. Dette er dyrere å få gjort.

Dersom du har to hjulsett, og kun skal ha skrudd av sommerdekkene og på vinterdekkene fra i fjor, så er det relativt billig. Kan komme unna med 2-300 kr.

Ok, takk! Jeg skal skru av sommerdekkene, for så å sette på vinterdekkene fra i fjor?! 

Hvis du finner en forhandler som har tid til å legge om for deg i morgen har du flaks, spesielt på østlandet der er det fullbooket nå i høysesongen! 

Anonymous poster hash: ec7b4...e12

Ja, det tror jeg på. Håper de har drop-in time da?!

Man kan si legge om til vinterdekk og da men at man bytter fra sommer til vinterdekk

Anonymous poster hash: 01cfd...b9b

Story, men svarer på noe annet. Men hva er vanskelig med og legge om dekk? Skjønner om du ikke gidder, men du sier du ikke har peiling :) ikke for og være spydig :)Anonymous poster hash: bced4...fa0

Hehe, nei, jeg har aldri gjort det før. Og tror ikke jeg skal prøve meg på det her hjemme alene i morgen. Har bare ikke blitt til at jeg har gjort det, men det er noe jeg egentlig bør kunne gjøre da!  :)H Anonymous poster hash: bbc89...813
Hehe, da er det jo greit. Kanskje være med mannen og se på en gang om du plutselig må gjøre det langs veien, så slipper du og vente på viking/falken ;)

Story, men svarer på noe annet. Men hva er vanskelig med og legge om dekk? Skjønner om du ikke gidder, men du sier du ikke har peiling :) ikke for og være spydig :)Anonymous poster hash: bced4...fa0
Hehe, nei, jeg har aldri gjort det før. Og tror ikke jeg skal prøve meg på det her hjemme alene i morgen. Har bare ikke blitt til at jeg har gjort det, men det er noe jeg egentlig bør kunne gjøre da!  :)H Anonymous poster hash: bbc89...813
Hehe, da er det jo greit. Kanskje være med mannen og se på en gang om du plutselig må gjøre det langs veien, så slipper du og vente på viking/falken ;)

Ja, jeg vet det. Han har fortalt meg det selv! Så dette er min egen feil...Ikke bra!   :)

Hehe, da er det jo greit. Kanskje være med mannen og se på en gang om du plutselig må gjøre det langs veien, så slipper du og vente på viking/falken ;)Anonymous poster hash: bced4...fa0

Ja, jeg vet det. Han har fortalt meg det selv! Så dette er min egen feil...Ikke bra!   :)Anonymous poster hash: bbc89...813
Jaja, er jo aldri forseint og lære ;) når jeg øvelseskjørte med pappa, så måtte jeg legge om dekk, for jeg fikk stå langs veien og være hjelpeløs, hehe... Men nå kjører jeg lastebil og, og han jeg jobba til før så måtte jeg være med og legge om på lastebilen, den er verre ;) hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...